Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

TEKSER İstasyon Çözümlerine Bir Yenisini Daha Ekledi

Güncelleme :11.01.2016

Bodrumlu istasyonların yanmaz ve su geçirmez perlit ile dolumu ile ilgili yeni bir uygulamayı kullanıma sunan Tekser, yenilikleri sektöre kazandırmaya devam ediyor.
 

Akaryakıt - LPG ve CNG istasyonlarına 20 yıla yakın süredir anahtar teslim çözümler sunan Tekser, uygulamalarına bir yenisi daha ekledi; bodrumlu istasyonların yanmaz ve su geçirmez perlit ile dolumu. Konu hakkında görüşlerine başvurduğumuz proje sorumlusu Tekser Gn. Md.Yrd. Kemal KOLİK şu ifadelerde bulundu:  
" TSE 12820 - AKARYAKIT İSTASYONLARI EMNİYET GEREKLERİ - Yönetmeliğinin  3.4 maddesinde tarif edilen ve 4.6 maddesinde yeni inşa edilen istasyonlarda yasaklanan, A tipi bodrumlar, akaryakıt istasyonlarında büyük risk içermektedir.
Bilindiği gibi akaryakıt buharı her zaman için çukur yerlerde birikmekte ve birazdan sayacağım sebeplerden oluşabilecek bir kıvılcım ile patlamaya neden olabilmektedir.
* Lamba anahtarlarının açılıp kapanmasından, ampul gevşekliğinden, prize fiş takılıp çıkarılmasından,
* Pano içerisindeki kontaktör - röle gibi şalt malzemenin kontak hareketlerinden,
* Çeşitli kablo kısa devrelerinden dolayı açığa çıkan elektrik kontağı,
* Demir - beton - taş gibi cisimlerin düşmesi ya da çarpmasından ortaya çıkan kıvılcım,
* Elbise, ayakkabı, yün, plastik esaslı ambalaj malzemesi gibi statik elektrik oluşturan objelerden açığa çıkan kıvılcım vb.
Bir süredir, dağıtım firmaları, bayilerle işbirliği yaparak biraz önce bahsettiğim riskleri ortadan kaldırmak adına, bodrumları boşaltıp, gaz dedektör sistemleri ile önlem almaktadırlar. Ancak bu önlem tabi ki akaryakıt buharının birikmesine engel olmadığı gibi, dedektörlerin önünün kapatılması, zaman içerisinde periyodik kontrollerinin düzgün yapılmaması gibi durumlar nedeniyle etkin bir şekilde çalışması da soru işaretleriyle doludur. Böylesi durumlarda istasyon yetkilisinin bilgisi dışında, bodruma yine kıvılcım içerebilecek ve yanıcı-yakıcı-parlayıcı-patlayıcı malzemeler konulduğu da görülmekte ve alınan tüm önlemler boşa gitmektedir. Bunun yanında kesin çözüm olmayan bu sistemin hem sistem maliyeti, hem işletme maliyetleri hem de yanlış alarm gibi durumlarda ortaya çıkan operasyonel maliyetleri göz önüne alındığında fayda-maliyet denkleminde ciddi zaafiyetleri mevcuttur.
Bütün bu riskleri ve zaafiyetleri tamamen ortadan kaldırmanın yolu; bodrumun doldurularak iptal edilmesidir.  Bodrum doldurma denince ilk akla gelen kum - beton - hafriyat gibi malzemeler olmasına karşılık, bu malzemelerin m3 ağırlığı yaklaşık 1.500 - 2.000 kg.dır. 100 m2 lik bir bodrumun hacminin yaklaşık 250 m3 olduğunu düşünürsek, bina temeline yaklaşık 500 ton gibi büyük bir yük bindirilmesi anlamına gelmektedir ki bir çok bodrum da bu hacimden çok daha fazla alana sahiptir. Ayrıca bu malzemeler suyu emeceği için rutubet tehlikesi de oluşturmaktadır.
Bütün bu riskleri yok etmenin yolu;
1. Yanmaz köpük: Maliyeti çok yüksek ve uygulaması zor olduğundan, kullanımı yok denecek kadar azdır.
2. Su geçirmez PERLİT: Akaryakıt istasyonlarında yapılacak olan dolgularda sahip olmasi gereken başlıca özellikleri şu şekilde sıralayabiliriz:
    Yangın yalıtımını sağlaması,
    Kapalı alanda gaz sızmasını engellemesi,
    Su izolasyonunu sağlaması,
    Yenilenmeye ihtiyacı bulunmaması,
    Kolay uygulanabilir olması,
    Çevreye duyarlı ürün olması,
    Fayda - maliyet denkleminde başarılı sonuç vermesi,
PERLİT, volkanik patlamalar sonucu lavların ani soğumasıyla oluşmuş bir kayaçtır. Genleşmiş perlit ; 800 – 1000 derece sıcaklıkta fiziksel değişime girdiğinden dolayı, gene bu sıcaklıklara kadar her hangi bir fiziksel tepkiye maruz kalmaz.  Normal perlit, yapısında %71-%76 silisyum bulundurur. Ergime noktasi 1200 – 1300 C derecedir. Yangına maruz kalmadığı gibi, ortamda bulunan alevlenmenin dağılmasını önler.
Perlit normal şartlarda yüksek su emme kapasitesine sahiptir. Ancak özel bir uygulama ile perlit partikülünün çevresi saydam bir tabaka ile kaplanıp su emmesi engellenmiş olur. Bu sayede reaksiyona girdigi bağlayıcı maddenin de su emişini engeller.  
Bodrum doldurma çalışmalarımızda kullandığımız perlit ise, üretici partner firmamız tarafından, akaryakıt istasyonlarında kullanılmak üzere bizim için özel olarak su geçirmez halde yüksek miktarda sunulabilmektedir."
       

 

 

 

 

 

 

 

Ürün bilgilendirmesinin ardından, uygulama hakkında da bilgi veren Kemal KOLİK şu ifadelerde bulundu:
" Öncelikle  bodrumdaki tüm elektrikler iptal edilerek, elektrik girişi önlenir. Ardından açıklıklar (kapı-pencere-mazgal) örülüp, perlitli sıva harcıyla sıvanır, zemin 5 cm’lik su yalıtımlı perlit ile kaplanır. Daha sonra su geçirmez ve 400 dereceye kadar ısıya dayanıklı torbalar içerisinde, su yalıtımlı perlit dolgu malzemesi tüm alana istiflenir. Ara boşlukları dolduracak şekilde, su almaz perlit dolgusu yapılır. Son çıkış bölümü de perlitli sıva harcıyla sıvanarak kapatılır.  
Çıkış duvar ise, üzerine normal sıva harcı ile sıvanır. Kuruduktan sonra boya yapılabilir.
Eğer çıkış tabanda ve üzerine yük gelecek ise, demirli beton atılır. Kuruduktan sonra mevcut zemine uygun seramik vs. ile kaplanabilir.
Uyguladığımız özel perlit yaklaşık 40 kg/m3 yoğunluğa sahip ve kristal gözenek yapısı sayesinde hava içerisinde bulunan gazlarin, bünyesine emişini sağlar. Bu sayede ortamda gaz dolaşımı engellenmiş olur. Yukarıdaki örnekte 250 m3 lük bir bodrumun perlit dolgusunun ağırlığı, 10 ton gibi bir yüke sahip olacaktır. Buda binaya her hangi bir zarar vermeyecektir. Ayrıca su girişini engellediği içinde rutubet riski olmayacaktır."
Konu hakkında ayrıca görüşlerini aldığımız Tekser genel müdürü Fatih FİNCAN ise, "Tekser olarak, pazarımızın ihtiyaçlarına en etkin ve optimum çözümleri sunmayı ilke edindik. Çözümlerimiz, kalıcı ve orta-uzun vadede fayda-maliyet analizinde en başarılı alternatif  olduğundan hızlı ve yoğun bir şekilde dolgu işlemleri devam etmektedir ." diye ekledi.
 

 

Bu haber 3500 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Türkiye Rüzgar Enerjisinde Rekor Bir Yılı Daha Geride Bırakıyor... 02.12.2021
Petrol Ofisi’nde CHRO’luk görevine Burcu Yüksel Kocagöz atandı... 02.12.2021
Castrol Ford Team Türkiye’den kırılması zor bir rekor daha…... 01.12.2021
Lojistik Sektörünün Geleceğini Etkileyecek Temel Trendler Açıklandı... 01.12.2021
Saygı Otomotiv İle Renault Trucks’ın Bayi Ağına Kayseri de Katılıyor... 01.12.2021
Kent Electra İtalya toplu ulaşımında test edildi... 01.12.2021
Temsa’nın Çevreci Otobüsleri İsrail Yollarındaki Sayısını Artırıyor... 01.12.2021
Henkel, üçüncü çeyrekteki güçlü satış artışı ile büyüme hedefi doğrultusunda ilerlemeye devam ediyor... 01.12.2021
Enerjisa, güvenli ödeme altyapısı için Akbank’la iş birliğine imza attı ... 01.12.2021
Asis Yeni Nesil Orbit MTS Terminallerini Kullanıcılarına Sundu ... 01.12.2021
Küresel yenilenebilir enerji kurulumları bu yıl 290 gigavatla rekor tazeleyecek... 01.12.2021
Petrokimya Tesislerinde Güç Aktarım Ürün Seçimi... 01.12.2021
ESS Otomasyon Tora Samsun Bölge Servisini Tanıyalım... 01.12.2021
OPEC+ grubunun petrol üretimi artışında 'temkinli' yaklaşımını sürdürmesi bekleniyor... 01.12.2021
Elektrikli Araçların Yaygınlaşması Enerji İhtiyacını Artıracak!... 01.12.2021
Akkök Holding’den “Kadın Enerjisi’’ projesi ... 01.12.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.