Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

HYPCO’nun Türkiye hedefi büyük

Güncelleme :05.05.2017

Türkiye akaryakıt sektörüne yeni giren bir oyuncu olmasına ragmen, yaptığı yatırımlar ve gerçekleştirdiği atak çalışmalarla dikkatleri üzerine çeken HYPCO’nun Türkiye hedeflerini, yatırımlarını ve ileriye dönük beklentilerini  HYPCO CEO’su Hatice Tulum ile konuştuk.
 

HYPCO’nun 2015 yılında CityPet markası ile Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründe faaliyete başladığını açıklayan HYPCO Türkiye CEO’su Hatice Tulum, Citypet faaliyetlerine Lokal Enerji bünyesinde başladı. 2016’nın Eylül ayında enerji alanında dünyanın lider firmalarından birisi olan BB Energy olarak Lokal Enerji ile ortaklık anlaşması imzaladık. Ortaklıktan sonra BB Energy’nin akaryakıt dağıtım markası olan HYPCO’yu kullanmaya başlayarak Türkiye pazarına girdik. Lübnan’da HYPCO Lübnan'da akaryakıt dağıtım istasyonlarıyla 40 yıldır faaliyet gösteriyor. Lübnan kökenli olan ve petrol sektörünün önde gelen isimlerinden olan şirketimiz BB Energy ile Türkiye’de uzun yıllar enerjinin birçok alanında faaliyet gösteren, depolama alanında büyük tecrübeye sahip, yerli sermaye ile kurulan Lokal Enerji’nin birleşmesi büyük bir sinerjinin oluşmasına neden olmuştur. 2016’da ortaklığa gittiğimizde Türkiye’de yaklaşık 22 civarında istasyonumuz bulunuyordu. 2016’nın sonunda 47 lisanslı istasyona ulaştık. İstasyon yatırımlarımıza hız vererek 2016’da hızla büyüdük. Bugün geldiğimiz noktada ağırlıklı olarak İç Anadolu Bölgesi olmak üzere Türkiye genelinde faaliyet gösteren 51 istasyonumuz bulunuyor. 10 tane sözleşmemizin EPDK’dan onayını bekliyoruz. 2017 hedefimiz istasyon açılışlarında hızlı hareket edip daha verimli istasyonlar açmak yönündedir. Uzun vadeli olarak BB Energy politikamızı Türkiye’de en iyi şekilde uygulayarak istasyon yatırımlarına devam edip, Türkiye akaryakıt pazarında belirli yerlere gelmek istiyoruz.
      

     6 ay gibi kısa sürede büyük bir aile olduk


Hypco olarak Türkiye’de 6 aylık bir geçmişlerinin olmasına rağmen bu kısa sürede büyük başarılara imza attıklarını açıklayan Tulum, biz bu işe 2 kişilik satış ekibimizle birlikte başladık. Bugün ise büyük bir aile olduk. İlk önce altyapımız üzerine yoğunlaştık. Otomasyon sistemimizden insan kaynaklarına kadar yaptığımız değişikliklerle altyapımızı güçlendirdik. 2017 yılı sonu hedefimiz istasyon sayımızı 150’ye çıkarmaktır. Çok iddialı bir rakam olmasına rağmen bu güne kadar gerçekleştirdiğimiz çalışmaları göz önünde bulundurduğumuzda 150’ye çıkma konusunda ümitli olduğumuzu söyleyebilirim.
        

Petroleum Fuarı bizim için çok olumlu geçti


Yeni bir firma olmalarına rağmen 30 Mart- 2 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen Petroleum Fuarına da katıldıklarını belirten Tulum, bu fuara ismimizi duyurmak, sektörde bizim de var olduğumuzu, ciddiyetimizi vurgulamak, ortaklarımızın sinerjisini bu fuarda gösterebilmek için katıldık. Petroleum Fuarı bizim için çok olumlu geçti, bize çok faydası olduğunu söyleyebilirim. Akaryakıt sektöründe yatırımlarımıza devam ederek sektörde varlığımızı daha fazla hissettirmek istiyoruz. Burada çok önemli bir şey var. Her iki ortağımız da bugüne kadar çok başarılı faaliyetlerde bulunmuş, kendilerini alanlarında kabul ettirmiş firmalardır. BB Energy daha önce yurtdışında yaptığı depolama faaliyetleri, satış ve LPG alanlarında da aktif bir firmadır. Lokal Enerji ise Türkiye’de taşımacılık alanında tren taşımacılığı, terminal işletmeciliği alanlarında çok tecrübesi olan bir firmadır. Aynı zamanda piyasada dürüstlük ve düzgün çalışmak çok önemli olduğundan biz bu iki sinerjiyi birleştirerek 2017’yi de hızlı bir şekilde bitirebiliriz. Tabi bunda dünyanın mevcut durumunu da göz önünde bulundurmak gerekir. BB Energy olarak zaten yurtdışından ithalat yapıyoruz. BB Energy’nin dağıtım alanındaki gücü ile Lokal Enerji’nin terminal ve taşıma tarafındaki kuvvetini birleştirerek büyük olan hedeflerimize çok rahat bir şekilde ulaşmak istiyoruz. Lokal Enerji’nin şuan işlettiği LPG ve akaryakıt depoları var. BB Energy olarak orada zaten bir stratejimiz var. Aynı zamanda Hidroelektrik santrallerinden tutun birçok alanda çalışmamız olduğundan biz Türkiye’deki potansiyeli en iyi bir şekilde değerlendirmek istiyoruz. Yabancı bir firma bünyesindeki bir Türk yönetici olarak yurtdışından yatırımları Türkiye’ye çekerek Lokal Grubu ile hep birlikte büyük başarılara imza atmak istiyoruz.


Biz işini düzgün ve dürüst yapan insanlarla yolumuza devam edip, büyümek istiyoruz


  Bayilik verirken çok seçici davrandıklarının altını çizen Tulum, burada bizim için uzun vadeli olmak, güvenilir olmak, müşterilere iyi servis verebilmek çok önemli.  Türkiye akaryakıt sektöründe, doğru ve güçlü bir bayi ağına sahip olmak başarıya ulaşmak için olmazsa olmazların başında gelmekte. 40 yıllık bir firma olan HYPCO bayileri ile hep bir aile olarak bugünlere kadar büyümüş bir firmadır. Lokal Enerji’nin sahibi Murat Yıldırım’ın da hedefi bu yönde olduğundan biz bayilerimizle bir aile gibi çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Biz işini dürüst yapan, düzgün çalışan insanlarla yolumuza devam edip,büyümek istiyoruz. Bundan dolayı bayilik verirken oldukça seçici davranıyoruz. Hedeflerimiz büyük olmasına rağmen yavaş yavaş ilerleyerek, fiyatlandırma politikalarımız, ithalattan dolayı elde ettiğimiz avantajlarımız, depoculuk ve taşımacılık alanındaki avantajlarımızı da kullanarak hedeflerimizi gerçekleştirmek istiyoruz.


 HYPCO olarak en büyük avantajlarının mevcut istasyonlarının verimliliği olduğunu belirten Tulum, EPDK’nın raporlarına baktığımızda verimlilik anlamında ilk 4 firmadan birisi olduğumuz görülmekte. Şuan verimlilikte 4. sırada bulunuyoruz. Biz bayi sayımızı arttırmak adına düşük satışlı istasyonları bünyemize katmak yerine yüksek satış kabiliyeti olan istasyonları açarak ilerlemeyi tercih ediyoruz. Piyasada yerinizi sağlamlaştırmak ve büyümek için güçlü bir markanızın olması gerekir.  HYPCO markamızın bilinirliliğini arttırmak için önümüzdeki süreçte yoğun çalışmalarımız olacak.Belli noktaya geldikten sonra marka yatırımlarına da ağırlık vereceğiz. BB Energy olarak TP’nin özelleştirmesine de talip olmuştuk. Bu tür çalışmalar olduğunda bundan sonra da talip olmaya devam edeceğiz. Amacımız bölgesel olarak büyümektir. Lübnan ‘dan sonra HYPCO’nun 2. girdiği ülke Türkiye’dir. Türkiye piyasasında da büyüyerek belirli pazar payına sahip olmak istiyoruz dedi. 

 

Bu haber 7293 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Turpak Seç Konusundaki Duyarlılığını 4 Ekim Vontier Emniyet Günüyle Bir Kez Daha Gösterdi... 18.10.2021
Bakan Dönmez: Azerbaycan'la 11 milyar metreküplük ilave doğal gaz ticaret anlaşması yapıldı... 17.10.2021
Enerya Enerji, Denizli'de 300 bininci abonesine elektrikli bisiklet hediye etti... 17.10.2021
Castrol Ford Team Türkiye, Ege Rallisi ile 2021 ‘Markalar Şampiyonluğu’na bir adım daha yaklaştı... 17.10.2021
Doğalgaz faturasında tasarruf için Multipor ile doğru yalıtım ... 17.10.2021
OEDAŞ’tan Plastik Kapak Seferberliği... 17.10.2021
Elektrikte gün öncesi ve dengeleme güç piyasasında azami fiyat limiti yükseltildi... 17.10.2021
Ali Osman Ulusoy Turizm’den Trabzonspor’a özel tasarım Mercedes-Benz Tourismo 16 2+1 ... 17.10.2021
Hibrit Satışları Artıyor Toyota Liderliğini Sürdürüyor... 17.10.2021
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Otobüsleri Karsan Atak ile Yenileniyor!... 17.10.2021
Anadolu Isuzu, Vodafone Busıness’ın Red Kontrol Çözümüyle Ticari Araç Sektöründe Bir İlki Gerçekleştirdi... 17.10.2021
Logitrans’a İlgi ve Katılım Artarak Sürüyor ... 17.10.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.