Haber Ekonomi


Haberler > Madeni Yağ Başlıkları

“PETDER Atık Yağların Yönetimi Projesi Katılımcı Bilgilendirme Toplantısı” Gerçekleşti

Güncelleme :04.11.2015

Atık motor yağlarının bir kısmının ülkemizde halen 10 Numara Yağ faaliyetlerine konu olduğunu ifade eden Siğinç, standart dışı bir akaryakıt ürünü olan 10 Numara Yağın mutlak suretle araca zarar verdiğinin ve bazıları can kayıplarıyla sonuçlanan ciddi kazalara yol açabildiğinin altını çizdi.

 

PETDER (Petrol Sanayi Derneği) Atık Motor Yağı Toplama Çalışmalarına İlişkin 2014 Yılı Faaliyet Değerlendirme Toplantısı, 3 Kasım 2015 Salı günü İstanbul Point Hotel’de gerçekleşti. Toplantıya proje katılımcılarının yanı sıra İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ve EPDK temsilcileri de katıldı.

PETDER Genel Sekreteri Niyazi İlter gerçekleştirdiği açılış konuşmasında, atılan adımlar ve alınan mesafelerden dolayı memnuniyetini dile getirerek EPDK’ya teşekkürlerini iletti. İlter’in ardından söz alan Operasyon Müdürü Volkan Siğinç ise katılımcılara çalışmalara ilişkin detaylı bilgileri sundu. Siğinç, PETDER’in Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği çerçevesinde 2004 yılından beri yürüttüğü çalışmalar kapsamında son 10 yılda toplam 160.103 ton atık motor yağı toplayarak lisanslı işletmelerde ham madde, enerji olarak ülkemize geri kazandırdığını veya bertaraf ettirdiğini belirtti. Siğinç ayrıca, PETDER’in Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ülke genelinde atık motor yağlarının toplanması konusunda tek “Yetkilendirilmiş Kuruluş” olduğunu hatırlattı.

Atık motor yağlarının bir kısmının ülkemizde halen 10 Numara Yağ faaliyetlerine konu olduğunu ifade eden Siğinç, standart dışı bir akaryakıt ürünü olan 10 Numara Yağın mutlak suretle araca zarar verdiğinin ve bazıları can kayıplarıyla sonuçlanan ciddi kazalara yol açabildiğinin altını çizdi. Siğinç, toplanan atık motor yağı miktarının artması için PETDER tarafından ifade edilen önerileri şöyle özetledi:

•    Denetimler ve yaptırımlar artırılmalı, verilen cezalar kamuoyuyla paylaşılmalıdır.
10 Numara yağ zincirini dört temel halkasına (atık yağ üreticisi, yasadışı toplayan/taşıyan, 10 Numara Yağ üreticisi ve 10 Numara Yağ kullanıcısı) yönelik başta Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olmak üzere ilgili kamu kurumları tarafından denetimler artırılmalı, caydırıcı yaptırımlar uygulanmalı ve bunlar kamuoyuyla paylaşılmalıdır.
•    Ülkemizde gelişmiş ülkelerdeki örneklerine uygun rafinasyon tesisleri kurulmalıdır.
•    Kamu kurumları, belediyeler ve İl Özel İdareleri, atık motor yağını yalnız PETDER’e teslim etmelidirler.
•    TSE tarafından belirlenen ve atık yağ geri kazanım faaliyetinin gerçekleştirildiği tesislerin hizmet yeri standartlarını belirleyen TS 13541 standardına uygunlukları önem arz etmektedir. Bu standarda uyum yerinde denetimlerle takip edilmelidir.
•    Ülkemizde geri kazanım sonucu elde edilen ürün baz yağdan daha çok renk, koku itibarıyla şekilsel iyileştirmeden geçirilmiş bir üründür ve bıçkı yağı, kalıp yağı vb. isimler altında 10 Numara Yağ faaliyetine konu olmaktadır. Bu ürünlerin TSE 13369 Standardına uygunluğu, proses de incelenerek yerinde yapılacak denetimlerle denetlenmelidir.
•    Atık yağdan baz yağ üretiminin EPDK tarafından lisanslandırılması önemli olup, bu konuda EPDK çalışmalarını devam ettirmektedir.

Siğinç’in ardından söz alan PETDER Kurumsal İletişim Yöneticisi Yasemin Dağ ise, 105 kişinin katılımıyla online olarak gerçekleştirilen “Katılımcı Memnuniyeti Anketi”nin sonuçlarını paylaştı. Sonuçlarda genel olarak memnuniyet seviyesinin yüksek olduğu görüldü. Dağ gelen geribildirimlerin tek tek değerlendirildiği ve olası sorunların giderilmesi için gerekli adımların atıldığı bilgisini paylaştı.

Sunumların ardından PETDER Genel Sekreteri Niyazi İlter katılımcılarla atık motor yağlarının toplanmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirmeye yönelik bir atölye çalışması gerçekleştirdi.
Katılımcıların aktif olarak katıldıkları çalışmada daha fazla miktarda atık motor yağı toplanabilmesi amacıyla;
•    denetim ve kontrollerin artırılması,
•    ilgili kurumlar arasında iş birliğinin artırılması,
•    kamuoyunun bilinçlendirilmesi en fazla vurgulanan konular oldu.

İlter yukarıda ifade edilen önerilerin ilgili kurumlarla paylaşıldığı, gerekli adımların atıldığı bilgisini verdi ve katılımcılardan gelen önerilerin de bu kapsamda değerlendirileceğini belirtti.

 

Bu haber 6011 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Toyota Tokyo Auto Salon’da Motorsporları Ruhunu Yollara Taşıdı... 18.01.2022
OPEC'in petrol üretimi geçen ay arttı... 18.01.2022
Michelin Ay’a Gitmeye Hazırlanıyor... 18.01.2022
Continental kış lastikleri bir ilke imza atarak Kars’ta snowboard’a meydan okudu!... 18.01.2022
CLECAT, Denizyolu Lojistiği Tedarik Zincirinde Adil Rekabet ve Eşit Şartlar İçin Çağrıda Bulunuyor... 18.01.2022
Renault Trucks, Buyruk Otomotiv İle Türkiye’nin Kesişim Noktası Konya’da ... 18.01.2022
Gizli enerji maliyetlerini Hager ile keşfedin ... 18.01.2022
“Lassa ile Yine Bekleriz”, ikinci sezonuyla izleyicisi ile buluşuyor... 18.01.2022
Ekvator Enerji'den hidroelektrik santrali yatırımı... 18.01.2022
Mercedes-Benz Türk’ün uzun dönem staj programı PEP için başvurular başladı... 18.01.2022
Almanya Başbakanı: Kuzey Akım-2 projesi durdurulabilir... 18.01.2022
Türkiye'den 83 ülkeye 1,3 milyar dolarlık 'otobüs-minibüs-midibüs' ihracatı yapıldı... 18.01.2022
Asis, Yetkili Servisleri İle Yeni Döneme Hazır... 18.01.2022
Aydem Enerji’nin İSG ve Çevre Grup Direktörlüğü’ne Hatice Çinar Atandı... 18.01.2022
Enerjisa ‘Küsmesin Yıldızlar’ Tiyatro Oyunu ile Sömestr Tatilinde Öğrencilerle Buluşuyor ... 18.01.2022

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.