Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Türkiye’nin en itibarlı markaları belli oldu

Güncelleme :05.05.2021

 Türkiye İtibar Akademisi tarafından Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin akademik denetiminde bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın sonuçları belli oldu. Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Türkiye Örneklemi” kabul ettiği 26 Bölge ve 72 ilde 2 Ocak – 30 Ocak 2021 tarihleri arasında yaklaşık 12 bin kişi ile görüşülerek tamamlanan araştırmada; ana ve alt sektörleri ile yaklaşık 50 farklı sektördeki markaların itibar derecelendirmesi yapıldı. 

Türkiye İtibar Akademisi adına saha çalışmaları İmGlobal tarafından yapılan ve bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen araştırmada; aralarında, akaryakıt, beyaz eşya, bankacılık, elektrikli ev aletleri, enerji, holdingler, inşaat, otomobil, e-ticaret sitesi, süpermarket, pizza, hazır giyim perakende, elektronik perakende, sigorta, turizm operatörü, işlenmiş gıda, kozmetik, seramik, süt ürünleri, takı ve ziynet, porselen ve züccaciye, hava ulaşımı, kara ulaşımı, erkek giyim, kadın giyim, çocuk giyim, spor giyim, ayakkabı, inşaat malzemeleri, çay, hafif ticari araç, büyük ticari araç (Kamyon-Otobüs), taşıt lastiği, kargo, lojistik, mobilya, ev tekstili ve GSM operatöründe faaliyet gösteren şirket ve kurumların itibarı ölçümlendi.

“Türkiye’nin yapısal özelliklerine göre düzenlendi”

Türkiye genelinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 12 bin kişinin CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile arandığını belirten TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı Ertan Acar, “Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik. Araştırma sayesinde şirketlerimiz kurum değerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler. İtibar endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi de bilimsel altyapıyı sağlıyor” dedi.

TİE’den nasıl yararlanılacak?

Raporun her şirket için bir navigasyon aracı olacağını belirten İtibar Akademisi Direktörü Rıdvan Tozlu, “Açıklanan raporda yaklaşık 50 farklı sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alacak” diye konuştu.

İŞTE SEKTÖRLERE GÖRE “TÜRKİYE’NİN EN İTİBARLI MARKALARI”:

- Türkiye Genelinde: Koç Holding

- Ağır Vasıta: Ford

- Akaryakıt: Opet

- Alkollü İçecek: Efes

- Bankacılık: Ziraat Bankası

- Balık Ürünleri: Superfresh

- Beyaz Eşya: Arçelik

- Çay: Çaykur

- Çocuk Giyim: LC Waikiki

- Dijital Yayın Platformu: Digitürk

- Elektrikli Ev Aletleri: Arçelik 

- Elektronik Perakende: Arçelik

- Enerji: Enerjisa

- Erkek Ayakkabı: Adidas

- Erkek Giyim:  D’S Damat

- Ev Tekstili: Taç Home

- Fast Food: Burger Kıng

- GSM Operatörü: Turkcell

- Hafif Ticari Araç: Ford

- Holdingler:  Koç Holding

- İnşaat ve Gayrimenkul: Ağaoğlu

- İnşaat Malzemeleri (Boya Sektörü): Filli Boya

- İnşaat Malzemeleri (Perakende Sektörü): Koçtaş

- İnşaat Malzemeleri (Seramik Sektörü): NG Kütahya Seramik

- İşlenmiş Gıda: Ülker

- Kadın Ayakkabı: Flo

- Kadın Giyim: Zara

- Kargo Lojistik: Yurtiçi Kargo

- Kozmetik: Avon

- Klima ve İklimlendirme: Vestel

- Mobilya: İstikbal

- Online Market: Getir

- Otomobil: Volkswagen

- Otomobil Lastiği: Lassa

- Pizza (Uluslararası): Dominos Pizza

- Pizza (Yerli): Pasaport Pizza

- Porselen ve Züccaciye: Kütahya Porselen

- Sigorta: Aksigorta

- Spor Giyim: Nike

- Süpermarket: Migros

- Süt Ürünleri: Sütaş

- Şarküteri Ürünleri: Pınar 

- Takı ve Ziynet: Zen

- Tavuk Ürünleri: Banvit

- Turizm Operatörü: ETS tur

- Ulaşım (Karayolu): Metro

- Ulaşım (Hava): Türk Hava Yolları

Sıralamayla ilgili tüm detaylara araştırmanın web sitesi olan www.itibarakademisi.com’dan ulaşabilirsiniz.

Bu haber 1781 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı... 21.05.2025
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünü 2035'e kadar 120 bin megavata çıkarmayı hedefliyor... 21.05.2025
CW Enerji Ata Sporu Yağlı Güreşin Yanında... 21.05.2025
Toyota Yeni Nesil RAV4’ün Dünya Prömiyerini Gerçekleştirdi... 21.05.2025
Aytemiz, Enerji ve Akaryakıt Sektöründe Üst Üste İkinci Kez “En Mutlu İşyeri” Seçildi!... 21.05.2025
Eksim Ventures’tan Sağlığa ve Siber Güvenliğe Yatırım!... 21.05.2025
Borusan 80. yaşını kutladığı 2024 yılını %39’luk büyüme ile tamamladı... 21.05.2025
Aksa Çanakkale Doğalgaz’da Yeni Atama... 21.05.2025
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: Sahadasen... 21.05.2025
Honda hibrit ve elektrikli otomobil stratejilerini güncelledi... 21.05.2025
Yeni Deposu İle Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor ... 21.05.2025
Enerjide "süper izin torba kanunu"nun bu hafta Meclis'e sevk edilmesi bekleniyor... 21.05.2025
Otokar, Kara Sistemlerindeki Kabiliyetlerini Bu Kez Japonya'da Tanıtacak... 21.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.