Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

Otomotivde Alternatif Yakıtlara Dönüşüm Başladı

Güncelleme :08.06.2021

 Türkiye’de içinde bulunduğumuz durum nedeniyle hissetmesek de Avrupa Birliği’ne üye ülkelerde alternatif yakıtlara dönüşüm başladı. Elektrikli ve hibrit araçların ulaştığı satış rakamları, eski araçların LPG’ye dönüşümleri için uygulanan teşvikler ve uygulama alanı giderek artan dizel yasakları otomobil üreticilerini adım atmaya zorluyor. 

Küresel Isınma’nın etkilerini göstermeye başlaması, ardı ardına yaşanan çevre felaketleri devletleri ve devletlerarası kurumları Küresel İklim Değişikliği ’ne karşı harekete geçmeye zorladı. Avrupa Birliği’nin 2030’da karbon emisyonu hedefini yüzde 60 düşüreceğini açıklamasının ardından İngiltere ‘Yeşil Plan’ adını verdiği 2030 hedefleriyle benzinli ve dizel araçları yasaklayacağını duyurdu. İngiltere’nin bu kararını Japonya takip etti. Japonya da 2030 yılında dizel ve benzinli araçlara yasak getirebileceğini belirtti. 

Peki içten yanmalı motorlardan bir anda vazgeçmek mümkün mü? Geçiş süreci nasıl işleyecek? BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, içten yanmalı motorlarda dizel ve benzin yakıtlarının yerini Hibrit ve LPG’li araçların alacağını söyledi. Örücü’nün bu tezini; LPG’nin bilinen en çevreci fosil yakıt olduğu gerçeği destekliyor:

Dünya LPG Organizasyonu (WLPGA) verilerine göre LPG’nin karbon salımı 10 CO2e/MJ’lik iken Dizelin emisyon değeri 100 CO2e/MJ, benzinin karbon salım değeriyse 80 CO2e/MJ olarak ölçülüyor. LPG benzinin 8’de 1’i, dizelin ise 10’da 1’i kadar karbon salımı yapıyor. Ayrıca LPG yanarken insan sağlığına zararlı katı parçacık (PM) ortaya çıkarmıyor. 

ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN BATARYA SORUNU VAR!

Elektrikli araçların kullandığı batarya teknolojisi, elektronik aletlerimizde kullandığımız Lityum bataryalara dayanıyor. Lityum geri dönüşüme uğramadığı için bu bataryalar ömrünü tamamladığında çöpe atılıyor. Zehirli, yanıcı ve reaktif doğaya sahip lityumu gelişmiş ülkeler kabul etmediği için, ömrünü tamamlamış bataryalar ‘çöp’ olarak gelişmemiş ülkelere satılıyor. Ortalama bir Tesla marka aracın yaklaşık 70 kilo lityum barındırdığı düşünülüyor. 

LPG BİYOLOJİK ATIKLARDAN ÜRETİLEBİLİYOR

Tıpkı çöp arıtma tesislerinde biyolojik atıklardan metan gazı üretilebildiği gibi, atık palm yağı, mısır yağı, soya yağı gibi bitkisel temelli yağlardan ve biyolojik atık olarak görülen, atık balık ve hayvan yağlarından üretilebilen bioLPG, hali hazırda İngiltere, Hollanda, Polonya, İspanya ve ABD’de atık yönetiminde kullanılıyor. BioLPG’nin karbon emisyon değeri LPG’den de düşük ve LPG’nin kullanıldığı her alanda özel bir dönüşüm gerektirmeden kullanılabiliyor. 

BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü ile alternatif yakıtlara geçiş sürecini, LPG’li araçların geleceğini, en son LPG teknolojilerini ve bioLPG’yi konuşmak isterseniz gerekli organizasyonu yapmaktan memnuniyet duyarız! 

Bu haber 2258 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Azerbaycan ve Macaristan'dan gaz hamlesi... 12.12.2025
SOCAR Türkiye ve ODTÜ iş birliğiyle yeni bir gelişim programı başlıyor... 12.12.2025
Mercedes-Benz ve WTA, Tenisin Küresel Sahnesini Şekillendirecek İş Birliğini Duyurdu... 12.12.2025
OSD, Türkiye Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınladı!... 12.12.2025
YASED: Yılın İlk 10 Ayında 11,6 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.12.2025
Scania’nın Yeni Nesil Satış ve Servis Merkezi Şekerpınar’da Hizmete Başlıyor ... 12.12.2025
Ford Otosan ve Tohum Otizm Vakfı’ndan Otomotivde Bir İlk... 12.12.2025
Petlas Türkiye Zirai Lastik Pazarında da Lider! ... 12.12.2025
Uludağ Enerji, Çocuklara Enerji Tasarrufunu Deneyimleterek Öğretiyor... 12.12.2025
Akkuyu NGS İnşaat Bölgesinde Kapsamlı Acil Durum Tatbikatı Gerçekleştirildi... 12.12.2025
Dünya genelinde elektrikli araç satışları 18,5 milyona ulaştı... 12.12.2025
EPDK depolamalı yatırımları geciktiren 5 şirketin proje ruhsatlarını iptal etti... 12.12.2025
TPAO’nun 4 il için petrol arama ruhsatı süresi uzatıldı... 12.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.