Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Türkiye’den Libya’ya düzenli Ro-Ro seferleri başladı

Güncelleme :24.06.2021

 Karanfil Group şirketlerinden KRN Lines, ikili ticaret hacminin artırılması amacıyla, bugüne kadar sadece deneme amaçlı gerçekleştirilen Ro-Ro seferleri düzenli olarak yapılmaya başlandı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türkiye ile Libya arasındaki yakınlaşma her alanda meyvelerini veriyor. Türkiye’den Libya’ya yönelik daha önce düzenli olarak gerçekleştirilemeyen Ro-Ro seferleri kalıcı olarak başlatıldı.

KRN Lines, Türkiye’nin Libya ve Afrika’ya yönelik ihracatını artıracak bir yeniliğe imza attı. İki ülke arasında deniz taşımacılığı ve anahtar teslim lojistik çözümleri sunan, Karanfil Group’un 35 yılı aşkın tecrübesini ve Libya’daki deneyimini taşıyan KRN Lines, Türkiye’den Libya Misurata Limanı’na ilk seferini gerçekleştirdi.

İstanbul Ambarlı Limanı’ndan yola çıkan ilk gemi, Akçansa Limanı’na uğramasının ardından Misurata’ya ulaştı.

Direkt Ro-Ro ve konteyner servisi yapan KRN Lines, temmuz ayı itibarıyla filosuna katacağı yeni konteyner gemiler sayesinde iki ülke arasında haftalık düzenli konteyner hat servisine başlamayı planlıyor.

İstanbul, Kocaeli, Samsun, İzmir, Mersin ve İskenderun limanlarından Libya Misurata’ya direkt Ro-Ro ve konteyner taşımacılığı gerçekleştirecek şirket, yeni konteyner gemilerle iki ülke arasında haftalık düzenli konteyner hat servisine başlamayı hedefliyor.

KRN Lines, yürür ve çekilebilir araçlar, iş makinesi, dorse, treyler, tank, tüm konteyner çeşitleri gibi taşıyacağı yüklerle Türkiye ile Libya ve Türkiye ile Afrika arasındaki ticaret hacminin artmasına katkı sağlamayı amaçlıyor.

“Kurduğumuz hat ve seferler sayesinde direkt 4 günde Libya’da olabileceğiz”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Karanfil Group Üst Yöneticisi (CEO) Fatih Sarı, “Kurduğumuz hat ve seferler sayesinde direkt 4 günde Libya’da olabileceğiz. Bu sayede Türk üreticilerine, sanayicisine ve ihracatçısına ciddi avantaj sağlayabilecekleri bir fırsat sunmuş oluyoruz. Daha kısa sürede ve daha uygun fiyatlarla ürünlerini Libya’ya ve oradan Afrika’ya sunabilecekleri bir hat sunuyoruz” ifadelerini kullandı.

Türkiye ile Libya arasında Ro-Ro seferlerinin daha önce denendiğini ancak devamlılık sağlanamadığını kaydeden Sarı, halihazırda İstanbul, Gemlik, İzmir ve Mersin limanlarından Libya’nın Misurata, Tripoli, Al Khoms ve Bingazi limanlarına konteyner servislerinin bulunduğunu belirtti.

Sarı, şunları kaydetti:

“Düzenli konteyner servisi dışında düzenli Ro-Ro ve kargo seferlerini ilk kez biz gerçekleştiriyoruz. Misurata limanı ile başladık. Türkiye’den İstanbul İzmir, Mersin, İskenderun, Kocaeli ve Samsun limanlarından düzenli seferlerimiz gerçekleşecektir. Karanfil Group’un 35 yılı aşkın deneyimi sayesinde Türk denizciliğini daha ileri götürecek projelere imza atmaya devam edeceğiz. Düzenli Ro-Ro ve kargo seferleri, başta Libya olmak üzere tüm Afrika’ya yönelik ticaretimizi artıracak. Aynı zamanda iki ülke arasında her geçen gün ileri giden ilişkilere de katkı sunacak. Türk denizciliğini daha da ileri götürme yolunda yeniliklere imza atmaya devam edeceğiz.”

Sarı, Libya’ya yönelik düzenli Ro-Ro ve kargo seferlerinin hem savaş öncesinde hem de savaş döneminde zaman zaman denendiğini ancak kalıcı olamadığını belirtti.

Bugüne kadar sadece projelere göre yapılan seferlerin mevcut olduğunu belirten Sarı, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Halbuki İtalya, Fransa ve İspanya üzerinden bugüne kadar çok kez düzenli Ro-Ro seferi yapıldı Libya’ya. Türkiye’den Libya’ya giden yürür araç ve iş makineleri ancak İtalya üzerinden aktarmalı gidiyor ve bu işlem çok uzun sürüyor. Kurduğumuz hat ve seferler sayesinde direkt 4 günde Libya’da olabileceğiz. Bu sayede Türk üreticilerine, sanayicisine ve ihracatçısına ciddi avantaj sağlayabilecekleri bir fırsat sunmuş oluyoruz. Daha kısa sürede daha uygun fiyatlarla ürünlerini Libya’ya ve oradan Afrika’ya sunabilecekleri bir hat sunuyoruz.”

Bu haber 3037 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.