Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Çin’deki yeni enerjili araçların sürümü bu yıl 2 milyonu aşacak

Güncelleme :05.07.2021

 Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nin en son verilerine göre Çin’de temiz enerjili araçların sürümü, mayıs ayında bir yıl öncesine kıyasla  yüzde 159,7 oranında artarak 217 bin birime vardı.

Çin Otomobil Üreticileri Birliği Genel Sekreter Vekili Shi Jianhua, yeni/temiz enerjili taşıt satışlarının 2021 yılında 2 milyon birimi aşmasının beklendiğini açıkladı. Shi, bu olumlu gelişmeyi her şeyden önce Çin’in karbondioksit emisyonlarının doruk noktasını bir an önce geride bırakıp karbonnötr aşamaya ulaşma çabalarına borçlu olduklarını belirtti.

Yeni enerjiyle işleyen araçların bu arada daha uzun menzillere erişmesine yol açan teknolojik ilerlemelerin de daha yüksek miktarlarda satışlarına katkı yaptığı kuşkusuzdur. Öte yandan, çip kıtlığı ve hammadde fiyatlarındaki yükselme türünden mevcut sorunlar da mutlaka çözüme bağlanacaktır.

Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nin en son verilerine göre Çin’de temiz enerjili araçların sürümü, mayıs ayında bir yıl öncesine kıyasla  yüzde 159,7 oranında artarak 217 bin birime vardı. Shi, buna göre yılın bütününde 2,4 milyon birimlik bir sürüm sayısı beklendiğini duyurdu. 

Tüketiciler için yeni enerjili araçların bir numaralı seçim durumuna geliyor olmasının en önemli payı, hükümetin destekleyici önlem içeren politikaları, büyüyen otonomi mesafesi yani menzil ve sayısı gittikçe çoğalan şarj istasyonları. Kuşkusuz ki, üretimdeki istikrar ve ürünün güvenilirliği, üreticilerin birinci önceliği olmaya devam ediyor.

Demir cevheri ve çelik gibi hammadde fiyatlarının geçtiğimiz aylarda yükselmesi, genel anlamda otomobil üreticilerinin ve özellikle de enerji aküsü endüstrisinin maliyetlerinde artış yarattı. Büyük akü üreticileri fiyatları az çok sabit tutabildi ancak sektörün içinden gözlemciler orta boy ve küçük üreticilerin piyasanın oynaklığı yüzünden bir hayli sıkıntıya düştüklerini açıklıyor. 

Otomobil sektörü bünyesindeki endüstriyel zincirin görece uzun olması dolayısıyla, yükselen hammadde fiyatlarının kısa dönemde araç satış fiyatlarına yansımayacağı  düşünülüyor. Yine de araç tedarikçilerinin bir ölçüde baskı altında kalmış oldukları açık. Çıkış yolu da yine Shi'ye bakılırsa, endüstri zinciri bütününün eşgüdümlü bir maliyet düşürme süreci olacak. 

Bu haber 2341 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.