Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 2486 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Dicle Elektrik'ten Mardin'in Yeşilli ilçesine 62 milyon liralık altyapı yatırımı... 12.09.2025
Chery TIGGO7 PRO MAX TransAnatolia’yı Başarıyla Tamamladı! ... 12.09.2025
İzmir Havalimanı GES’inde Solarçatı, Arçelik Ürünlerini Tercih Etti!... 12.09.2025
Kâmil Koç, yeni istihdam yatırımlarıyla ülkesine değer katıyor... 12.09.2025
YASED: Temmuz’da Türkiye’ye 2 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.09.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Eskişehir ESOK Rallisi’nde Zirvedeki Yerini Korumayı Hedefliyor... 12.09.2025
Türkiye'nin enerji ithalatı faturasında bu yıl yüzde 2,4 düşüş bekleniyor... 12.09.2025
WAT Şarj HUB Tesisi Muğla’da Hizmete Girdi... 12.09.2025
Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı... 12.09.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.