Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

DHL, 2021 Formula 1® sezonunu büyük ilgi gören “En Hızlı Ödülleri” ile sürdürülebilirliğe dikkat çeken yeni bir yaklaşımla tamamladı

Güncelleme :20.12.2021

DHL En Hızlı Tur Ödülü’nü Lewis Hamilton kazandı; Hamilton’a kupası Birleşik Arap Emirlikleri’nin ilk kadın yarış pilotu tarafından takdim edildi 

En Hızlı Pit Stop Ödülü, Red Bull Racing Honda’nın oldu; DHL, ileri dönüştürülmüş hurda metalden yapılan benzersiz kupayı sahibine teslim etti 

 DHL, 2021 Formula 1® sezonunun kapanışını her yıl verdiği iki DHL “En Hızlı Ödülü” ile kutladı.  Bu yılki DHL En Hızlı Tur Ödülü ‘nün sahibi, toplamda altı en hızlı turla Max Verstappen (Red Bull) ile berabere kalan ancak En Hızlı Tur kategorisindeki 2’ncilik sayısıyla 2021’de bu ödüle bir kez daha hak kazanan Lewis Hamilton (Mercedes) oldu. 

Lewis Hamilton, konuya ilişkin şunları söyledi:

“En Hızlı Tur Ödülü’nü bir kez daha almak çok değerli bir başarı. Bu yılki mücadele çok zorluydu ve bonus puanlar çok büyük önem kazandı. Hem fabrikada hem de yarış pistinde gösterdikleri büyük gayretle bizi o süreleri elde edebilecek pozisyona getiren tüm takım arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” 

2014’ten bu yana altıncı kez DHL En Hızlı Tur kupasını kazanan Hamilton, tüm zamanların En Hızlı Tur sıralamasındaki yerini de sağlamlaştırmış oldu. Hamilton, En Hızlı Tur Ödülü’nü Birleşik Arap Emirlikleri’nin ilk kadın yarış pilotu Amna Al Qubaisi’nin elinden aldı. Motor sporları alanında performans gösteren bir Arap kadını olarak yeni bir çığır açıp yeni rekorlara imza atan Al Qubaisi, Abu Dhabi Racing by PREMA Takımı’nın üyesi olarak 2021 F3 Asya Şampiyonası toplam puanlamasında 19’uncu sırada yer alıyor. 

Al Qubaisi, ödül töreni öncesinde yaptığı açıklamada, “Pilotluğa gönül vermiş biri olarak elbette DHL’in herkes tarafından arzulanan bu ödülünü dünyanın en iyi yarışçılarından birine takdim etmek benim için bir onur ve heyecan kaynağı. Aynı zamanda, yalnızca kadın pilotları değil milyonlarca kadın yarışseveri ve perde arkasında Formula şampiyonası yarışlarının gerçekleşebilmesi için çalışan sayısız kadını temsil etmek üzere burada olmak muazzam bir onur.  Bunu idrak ve takdir ettiği için DHL’e teşekkür etmek istiyorum.” dedi.

2021 DHL En Hızlı Pit Stop Ödülü’ nün sahibi, 1,88 saniye ile arka arkaya dördüncü kez Pit Stop dalında liderliğe adını yazdıran Red Bull Racing Honda oldu. İlk kez bu sayıya ulaşan 22 yarışlık 2021 takviminde Red Bull Racing Honda pit ekibi, sezon sonundaki son üç yarış olan Katar, Suudi Arabistan ve Abu Dabi’de art arda üç kez olmak üzere toplamda 13 kez en hızlı pit stop’u gerçekleştirmeyi başardı. 

2021 yılında Max Verstappen 11 kez en hızlı pit stop avantajını yaşarken takım arkadaşı Sergio Perez de iki kez en hızlı pit stop gerçekleştirdi. Red Bull takımı aynı zamanda pit stop sürelerini iki saniyenin altına çekebilen tek takım oldu ve bu başarıyı bu yıl toplam beş kez elde etti. 

DHL Express CEO’su John Pearson, bu başarıyı şöyle değerlendirdi:

“Hız, hassasiyet ve saat mekanizması gibi şaşmaz bir güvenilirlik adına Red Bull Takımı herkese örnek oldu ve bu şerefi dört yıl üst üste elde etti. 2015’te DHL En Hızlı Pit Stop Ödülü’nü ilk vermeye başladığımızdan bu yana bu ödülün, takdir edilmesini sağladığı şeylerden gurur duyuyoruz: Perde arkasındaki isimsiz kahramanlar ve bu inanılmaz hızlı pit stopları mümkün kulan tüm o gayret, azim ve planlama.”  

Red Bull Racing Honda’nın CEO’su ve Takım Başkanı Christian Horner ise şunları söyledi:

“Pit stop ekibimizin DHL En Hızlı Pit Stop Ödülü’ nü kazanmış olmasından büyük memnuniyet duyuyorum. Ekip bütün yıl boyunca muazzam bir performans gösterdi.” dedi. 

Bu yılki DHL En Hızlı Pit Stop Ödülü için Pearson, DHL’in sürdürülebilirliğe verdiği önemin bir sembolü olarak Red Bull Takımı’na ileri dönüştürülmüş hurda metalden yapılmış benzersiz bir kupa takdim etti. 

Pearson, “Deutsche Post DHL Group, 2030’a kadar temiz operasyonlara ve iklim nötr lojistiğe 7 milyar Euro yatırım yapacak; bunun içinde sürdürülebilir yakıtlara yönelik büyük yatırımlar da var. Formula 1® özelinde; en hızlı, verimli ve yenilikçi motor sporları lojistiğini sunma yönündeki uzun vadeli taahhüdümüz artık şampiyonanın ekolojik ayak izini küçültmeye katkıda bulunuyor. Biz kendimizi lojistikte sürdürülebilir tercih olarak görüyoruz ve DHL’in bu sürdürülebilirlik ruhunun yaptığımız her işe yansımasını istiyoruz.” dedi. 

Deutsche Post DHL Group Global Marka Pazarlama Başkanı Arjan Sissing’e göre, büyük ilgi gören DHL En Hızlı Ödülleri, DHL’in büyüyen sürdürülebilirlik odağının altını çizmek için bir fırsat. 

“DHL olarak lojistik sektöründe sürdürülebilirlik konusunda öncü rol üstlendik; 2050 yılına kadar sıfır emisyonlu lojistik hedefi de dahil olmak üzere çevreci hedeflerimizle çığır açtık ve aynı zamanda da küresel iş gücümüz genelinde fırsat eşitliği ve çeşitlilik de dahil olmak üzere sosyal sorumluluk alanında yeni standartlar belirledik,” diyor Sissing. “Bizim Formula 1®’i destekleyen çalışmalarımız çoğunlukla perde arkasında. En Hızlı Tur ve En Hızlı Pit Stop ödülleri, kısa bir süre için spot ışıklarının üzerimize çevrilmesini sağlıyor ve biz de bu fırsattan istifade, çevresel ve sosyal sorumluluk alanında giderek daha da artan kararlılığımızın altını çizmek istedik.” 

Formula 1® lojistik operasyonlarını yönetme konusunda yaklaşık 40 yıllık deneyime sahip olan DHL, bugün Formula 1®’in karbon ayak izini ve toplam çevresel etkisini azaltmasına yardımcı olmaya odaklanıyor. Bu amaçla DHL, yakıt tüketimini takip etmek, en sürdürülebilir rotaları seçmek ve CO2 emisyonlarını azaltmak üzere tüm F1®’e tahsis edilmiş kamyon filosunu GPS ile donatıyor. Diğer önlemler arasında; karbon emisyonunu geleneksek uçaklara kıyasla %18 azaltan DHL’in yeni, yakıt tasarruflu Boeing 777 uçağının kullanılmasının yanı sıra karayolu ve deniz taşımacılığı da dahil olmak üzere çoklu taşımacılık çözümlerinden yararlanılması da yer alıyor. Bu yılın mayıs ayında gerçekleştirilen Monaco Grand Prix’sinde DHL, aynı zamanda pistte kullan-at plastiklerin kullanımının azaltılması için Formula 1® ile birlikte bir sürdürülebilirlik taahhüdüne de imza attı. 

Formula 1®’in Resmi Lojistik Partneri olarak DHL, dokuz aylık bir sezon boyunca beş kıtada 20’den fazla yarışa otomobiller, motorlar, yakıt, yayıncılık ekipmanları ve pazarlama ve ağırlama malzemeleri de dahil olmak üzere 1.400 ton’a varan son derece hassas yük taşıyor. Abu Dabi Grand Prix’si, bugüne dek ilk kez bu sayıya ulaşan 22 yarışlık 2021 takviminin son yarışı oldu; bu yıl dört kez iki hafta sonu arka arkaya ve iki kez de üç hafta sonu arka arkaya yarışlar yapıldı.  Bu zorlu takvime ek olarak bir de Covid-19 pandemisiyle ilişkili kısıtlamalar ve güvenlik gereklilikleri söz konusuydu. DHL personelinin, F1 yarış takımlarının ve taraftarların süregiden pandemi boyunca güvende kalmasını sağlamaya yardımcı olmak üzere DHL, COVID testleri yapılması ve her teslimat esnasında mal kabul bölgesinin dezenfekte edilmesi için sıkı protokoller geliştirdi. Takımların çoğu İngiltere merkezli olduğundan Brexit de önemli lojistik zorluklar yaşanmasına yol açtı. Bu noktada, DHL Motorsports’da görev yapan uzmanlar, takımların vergi ve harç ödemeden AB’ye ekipman giriş çıkışı yapabilmelerine olanak veren yeni ATA Carnet gerekliliklerini yerine getirmek üzere devreye girdi. 

DHL ve Formula 1®, Miami’de gerçekleştirilecek ilk Grand Prix’yle birlikte 23 yarışlık rekor sayıya ulaşan heyecan verici 2022 yarış takvimini bir kez daha sabırsızlıkla bekliyor. 

Bu haber 2597 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.