Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Toyota Avrupa Satışlarıyla Rekor Kırdı

Güncelleme :14.01.2022

 Toyota, 2021 yılında toplam pazar payını 0.4 puan artırarak yüzde 6.4’e çıkardı.

Toyota, 2021 yılında Avrupa’da 1 milyon 76 bin 300 adet araç satışı gerçekleştirerek pandemi ve çip tedarik sorunlarının etkilerini en aza indirmeyi başardı. Bu sayede pazarın üzerinde bir performans ortaya koyan Toyota, 2021 yılında toplam pazar payını 0.4 puan artırarak yüzde 6.4’e çıkardı. Bu tüm zamanların rekoru olurken, aynı zamanda 2018’den bu yana 1.4 puanlık bir büyüme elde edildi. Bununla birlikte Toyota Avrupa, düşük emisyonlu araç satışları sayesinde Avrupa Birliği CO2 filo emisyon hedeflerine ulaşmayı başardı.

Ortaya koyulan bu performansla birlikte Toyota, Avrupa’da ilk kez binek pazarında en çok satış elde eden ikinci marka konumunu elde etti. Bu başarının kilit noktası ise, elektrikli, yakıt hücreli elektrikli, plug-in hibrit ve hibrit araçlardan oluşan düşük CO2 emisyonlu geniş ürün gamına büyük ilgi gösterilmesi oldu.

Marka özelinde ise 1 milyon 3 bin 859 araç satışı yaparak 2020’ye göre satışlarını yüzde 9 artıran Toyota, Avrupa’da hibrit satışlarını da geçen yıla göre yüzde 19 artırarak 579 bin 698 adetlik satışa ulaştı. 2021’de Toyota’nın marka olarak pazar payı ise 0.6 puan artarak yüzde 6.3 oldu. Batı Avrupa’da hibrit satış oranı yüzde 69’a çıkarken Avrupa genelinde ise yüzde 58 olarak gerçekleşti. 

Markanın en çok satan modelleri 208 bin adet ile Corolla ürün gamı, 179 bin 383 adet ile Yaris ve 161 bin 266 adet ile RAV4 olarak öne çıktı. Bu üç model, markanın satış adetlerinin yüzde 55’ini oluşturdu. Toyota’nın en çok satan hibritleri 166 bin 811 adet ile Corolla Hybrid ürün gamı, 143 bin 595 adet ile Yaris Hybrid ve 112 bin 757 adet ile C-HR Hybrid oldu.

Geçtiğimiz Aralık ayında yeni elektrikli modellerini gösteren Toyota, karbon nötr hedefine emin adımlarla ilerlemeye de devam ediyor. Global olarak 2030 yılına kadar 30 elektrikli model sunacak olan Toyota, her segmentte yerini alacak. Bununla birlikte 2030’da Toyota Avrupa’nın hedefi Batı Avrupa’da en az yüzde 50 sıfır emisyonlu satış oranı elde etmek olacak. 2035’te ise AB bölgesinde tüm yeni araçlarında CO2’yi yüzde 100 oranında indirmeye hazır olacak. 

Bu haber 1915 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.