Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Güvenli sürüş ve yakıt tasarrufu için yaz lastiği

Güncelleme :07.04.2022

 Güvenli sürüş, yakıt ekonomisi ve araç performansına kadar birçok noktada mevsimine uygun lastik kullanımı önem arz ediyor. Mevsimine uygun lastik kullanımının güvenli sürüşün anahtarını oluşturduğunu belirten Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Yazın kış lastiği kullanmak, lastikleri çabuk yıpratıyor, araç performansını, yol tutuşunu, fren mesafesini ve yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor” dedi.

Şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlarda zorunlu olan, özel araçlarda ise güvenli seyahat için 1 Aralık 2021’de başlayan kış lastiği zorunluluğu, 1 Nisan itibarıyla sona erdi. Havaların ısınmasıyla birlikte motorlu taşıtlardaki kış lastiklerini yaz lastikleriyle değiştirmek güvenli sürüşün anahtarını oluşturuyor. 

Güvenli sürüşün anahtarı 

7 derecenin altında kalan soğuk havalarda kullanıma uygun kış lastiklerinin, ısınan havalarda kullanılmaması gerektiğine dikkat çeken Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Kış lastikleri, 7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında aracın yol tutuşu ve durma mesafesinde avantajlar sağlıyor. Ancak sıcak havalarda istenilen performansı sergilemekten uzak kalıyor. Havalar ısınınca kış lastiklerinin fren mesafesi artıyor, yol tutuş performansı azalıyor. Mevsimine uygun lastik kullanımı güvenli sürüşün anahtarını oluşturuyor. Ayrıca, kış lastikleri mevcut yol koşullarında daha hızlı aşınır” ifadelerini kullandı. 

Tüketimi artırıyor

Tüm sürücülere kış lastiklerini rafa kaldırarak yaz lastiklerini kullanmaları yönünde öneride bulunan Boran, “Kışlık lastiklerin yazın kullanımındaki bir diğer sakınca da lastik hamurunda kullanılan yumuşak kauçuktur. Bu, her ne kadar lastiğin düşük sıcaklıklarda daha iyi performans sağlasa da yükselen sıcaklıkla birlikte lastiğin hızlıca aşınmasına neden olabiliyor. Lastik aşınması yakıt tüketimini artırıyor ve aracınızı dinamik olarak kullandığınızda tüketimin daha da artmasına neden olabilir” diye konuştu. 

“Lastikten tam anlamıyla performans alınması için kış ya da yaz olması fark etmeksizin, lastik diş derinliği 4 mm’den az olan tüm lastiklerin değiştirilmesi gerekiyor” diyen Boran, lastik hava basıncının kontrol edilmesinin de sürüş güvenliğini olumsuz etkileyebilecek durumları önlemek için büyük önem taşıdığını söyledi. 

Bu haber 2229 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.