Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

CHEP; güvenli, sürdürülebilir ve verimli tedarik çözümleri sunuyor

Güncelleme :15.02.2023

 Elektrikli araç pazarı global ölçekte büyümesini sürdürürken, araçların ve araçlara ait parçaların nakliyesi konusunda da birtakım tedbirlerin alınması ve kritik adımların atılması gerekiyor. Bu doğrultuda CHEP, elektrikli araç pazarındaki müşterileri için güvenli, sürdürülebilir ve verimli nakliye imkanı sunuyor.

Otomotiv sektörü, teknolojik gelişmelere ve iş modellerindeki değişimlere paralel bir dönüşümden geçiyor. Bu çerçevede, KPMG’nin 1.000’in üzerinde otomotiv yöneticisiyle yaptığı ankete göre, 2030’a kadar büyük pazarlarda otomobil satışlarının yarısını elektrikli araçların oluşturması bekleniyor. Gelecek iki yılda ise çıkacak yeni elektrikli araç modellerinin tüketiciler için daha fazla seçenek sunacağı ifade ediliyor. Elektrikli araç kullanımındaki artış kaçınılmaz olarak bu araçların ve aksamlarının nakliye ve tedarik süreçlerine de yansıyor. Bu noktada tedarik zincirinde öne çıkan konuların başında güvenlik, sürdürülebilirlik, verimlilik ve katma değer geliyor. 

 “Nakliye sırasında karşılaşılacak olası tehlikeleri minimuma indirebiliyoruz”

 Elektrikli otomobillerin bataryasında birincil hammadde olarak kullanılan lityum, uygun önlemler alınmadan depolandığında veya sevk edildiğinde birtakım tehlikelere yol açıyor. Bu nedenle uygun koşullarda nakliye hayati önem taşıyor. CHEP’in nakliye sırasında karşılaşılacak olası tehlikeleri de minimuma indirdiğinin altını çizen CHEP Avrupa ve Kuzey Amerika Otomotiv Kıdemli Ticari Direktörü Şafak Aktekin şunları aktardı: “Lityum kullanılan bataryaların sevkiyatında kritik olan noktalar; sıcaklık kontrolü (bataryaların aşırı ısınmaması), ürün stabilizesi (nakliye sırasında bataryaların yerinden oynamaması) ve iletken yüzeylere maruz kalmamadır (bataryaların kapalı olduğundan emin olunması). Ayıca lityum iyon bataryalar, 9. sınıf tehlikeli madde sınıfına girdiğinden özel taşıma yönetmeliklerine tabidir. BM sertifikalı konteyner çözümlerimizle batarya üreticilerine ve tedarikçilerine nakliye optimizasyonu açısından fayda sağladığımız gibi, ambalaj alanındaki uzmanlığımızla korumayı en üst seviyeye çıkaran iç profil çözümleri sunuyoruz. Tüm bunlarla nakliye sırasında karşılaşılacak olası tehlikeleri minimuma indirebiliyoruz.”

“Daha akıllı ve daha sürdürülebilir tedarik zincirinde pazara öncülük ediyoruz”

Öte yandan, elektrikli otomobiller iklim krizinin git gide daha büyük bir tehdit haline geldiği günümüzde çevreci birer çözüm olarak öne çıksa da hem araçların taşınması hem otomobil aksamlarının nakliyesi esnasında yüksek oranda karbon emisyonu ortaya çıkıyor. Bu çerçevede bakıldığında, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik ve karbon emisyonunu azaltmaya yönelik uygulamaların öne çıktığı görülüyor. Net sıfır karbon emisyonu hedeflerine ulaşmak ve sürdürülebilir bir tedarik zinciri sağlamak için nakliye optimizasyonu alanında çalışmalar yürüten CHEP, döngüsel ekonomi ilkelerini izleyerek işletme maliyetlerini ve doğal kaynaklara olan talebi azaltarak daha verimli tedarik zincirleri yaratıyor. Ulaşımın küresel sera gazı emisyonlarının önemli bir yüzdesini oluşturduğunu hatırlatan CHEP Avrupa ve Kuzey Amerika Otomotiv Kıdemli Ticari Direktörü Şafak Aktekin, “Sürdürülebilir çalışma modeli, üstün ağ avantajı ve sektördeki uzmanlığımız sayesinde, daha akıllı ve daha sürdürülebilir tedarik zincirinde pazara öncülük ediyoruz. Bu kapsamda, paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı iş modelimizle otomotiv üretici ve tedarikçilerinin çevresel, operasyonel ve ekonomik olarak sürdürülebilir bir tedarik zinciri kapsamında iş süreçlerini yürütmelerine yardımcı oluyoruz. Dünya çapında sürekli dolaşım halinde olan yeniden kullanılabilir konteynerlerimizle boş nakliye maliyetleri gibi görülmeyen masrafları azaltıyoruz. Uzun transfer süreçlerinde darbelere ve hasarlara karşı dayanıklı plastik konteynerlerimiz kıtalararası tedarik riskini ortadan kaldırmakla kalmıyor, aynı zamanda yolculuklardaki hasar ve kesintilerin de önüne geçiyor. Bu sayede müşterilerimizin karbon ayak izlerini azaltmalarına da imkan sağlıyoruz” şeklinde konuştu.

Bu haber 1428 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.