Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

AB ülkeleri, benzinli ve dizel otomobilleri yasaklama planını oylamayı erteledi

Güncelleme :04.03.2023

 Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler, 2035 yılından itibaren içten yanmalı motora sahip yeni otomobillerin satışını yasaklamayı içeren düzenlemenin oylanmasını erteleme kararı aldı.

AB Konseyi'ndeki Daimi Temsilciler Komitesi (COREPER) Sözcüsü Daniel Holmberg, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, üye ülke temsilcilerinin AB ülkelerinde satılacak yeni otomobillere ve hafif ticari taşıtlara katı karbon emisyon standartları getirecek düzenlemeyi oylama tarihini 7 Mart yerine, ileri bir tarihe ertelemeye karar verdiklerini bildirdi.

Avrupa Parlamentosu (AP) Genel Kurulu'nda geçen ay kabul edilen ve yürürlüğe girmesi için AB üyesi ülkeler tarafından resmen onaylanması gereken düzenlemeye göre, AB üyesi ülkelerde 2035'ten itibaren satılacak yeni bütün otomobil ve hafif ticari araçların sıfır emisyonlu olması gerekecek.

Otomobil üreticileri, 2035'e kadar karbon emisyonlarını sıfırlayacak. Böylece AB ülkelerinde söz konusu tarihten itibaren benzinli ve dizel de dahil içten yanmalı motora sahip yeni otomobil satışı yapılamayacak.

2030 yılı emisyon düşürme hedefi otomobiller için yüzde 55, kamyonetler için de yüzde 50 olacak. Bir aracın bütün kullanım ömrü boyunca salacağı karbon emisyonlarını değerlendirmek için de yeni metodoloji geliştirilecek. Emisyon sınır değerlerinin gerçek kullanımdaki emisyonlarla uyumlu hale getirilmesi sağlanacak.

Söz konusu düzenleme, Avrupa Yeşil Mutabakatı'nın bir parçası olan ve emisyonları 2030'a kadar en az yüzde 55 azaltmayı hedefleyen "55'e Uyum" paketinde yer alan teklifler arasında yer alıyordu.

Bu hafta başta Almanya ve İtalya olmak üzere bazı AB ülkeleri, 2035 yılından itibaren içten yanmalı motora sahip yeni otomobillerin satışını yasaklama girişimine karşı çıkmıştı.

Almanya, girişimi desteklemek için AB'nin yenilenebilir enerji ve havadaki karbondioksiti yakalama ile üretilen sentetik yakıtlarla ilgili bir muafiyet getirmesi gerektiğini bildirmişti ve AB Komisyonu'nun bu konuda bir düzenleme hazırlamasını istemişti.

İtalya da düzenlemeye karşı olduğunu, sıfır emisyona ulaşmanın tek yolunun elektrikli otomobil tercihi olmaması gerektiğini açıklamıştı.

Bu haber 864 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı... 21.05.2025
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünü 2035'e kadar 120 bin megavata çıkarmayı hedefliyor... 21.05.2025
CW Enerji Ata Sporu Yağlı Güreşin Yanında... 21.05.2025
Toyota Yeni Nesil RAV4’ün Dünya Prömiyerini Gerçekleştirdi... 21.05.2025
Aytemiz, Enerji ve Akaryakıt Sektöründe Üst Üste İkinci Kez “En Mutlu İşyeri” Seçildi!... 21.05.2025
Eksim Ventures’tan Sağlığa ve Siber Güvenliğe Yatırım!... 21.05.2025
Borusan 80. yaşını kutladığı 2024 yılını %39’luk büyüme ile tamamladı... 21.05.2025
Aksa Çanakkale Doğalgaz’da Yeni Atama... 21.05.2025
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: Sahadasen... 21.05.2025
Honda hibrit ve elektrikli otomobil stratejilerini güncelledi... 21.05.2025
Yeni Deposu İle Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor ... 21.05.2025
Enerjide "süper izin torba kanunu"nun bu hafta Meclis'e sevk edilmesi bekleniyor... 21.05.2025
Otokar, Kara Sistemlerindeki Kabiliyetlerini Bu Kez Japonya'da Tanıtacak... 21.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.