Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Yeni Nesil DAF kamyonları %100 HVO için hazır

Güncelleme :22.07.2023

 DAF, tamamen elektrikli kamyonlardan oluşan eksiksiz bir serinin sunulmasına ve hidrojen teknolojisinin geliştirilmesine ek olarak, CO2 emisyonlarını daha da azaltmak için yanmalı motorlarını yeni yakıt türlerine hazırlıyor. HVO (Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ), CO2 emisyonlarında %90'a kadar azalma sağlayan ve tüm Yeni Nesil DAF kamyonlarında mükemmel şekilde kullanılabilen en yeni nesil biyoyakıtlardan biridir.

Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ (HVO), gıda endüstrisinden atık ürünler ve yağlar kullanılarak üretilir. Şu anda dizel kamyonlar için piyasadaki en sürdürülebilir yakıttır ve CO2 emisyonlarında ("Kuyudan tekere") normal dizel yakıtla karşılaştırıldığında %90'a kadar bir azalma sağlar. Önceki biyoyakıt nesillerinin aksine HVO'nun gıda üretimi üzerinde etkisi yoktur.

Çevresel avantajlara ek olarak, araçlar üzerinde herhangi bir ayarlama yapılmadan HVO'nun DAF kamyonlarında kullanılabilmesinin yanı sıra kamyonların mükemmel performansını ve uzun mesafeli taşımacılık için 200.000 kilometreye kadar servis aralıklarını koruması da önemli bir avantajdır.

DAF ürün serisinin tamamı için uygundur

Dağıtım taşımacılığı için popüler LF serisi, dağıtım ve özel uygulamalar için çok yönlü XD ("International Truck of the Year 2023") ve ağır ve uzun yol taşımacılığı için "sınıfının lideri" XF, XG ve XG+ ("International Trucks of the Year 2022") dahil olmak üzere tüm en yeni nesil DAF kamyonları %100 HVO kullanımı için hazırdır. 

DAF Trucks Yönetim Kurulu üyesi ve baş mühendis Patrick Dean şöyle diyor: "DAF, toplumumuzun CO2 emisyonlarını azaltma hedefinin ön saflarında yer alıyor. 2018'de tamamen elektrikli bir kamyonu ilk kez piyasaya sürdük ve geçen yıl 500 kilometreye kadar 'sıfır emisyonlu' menzile sahip tamamen yeni nesil elektrikli kamyonları sunduk. Yeni nesil yakıtlara da hazırlanıyoruz. HVO, halihazırda pazardaki mevcut kamyonlarla ve daha da önemlisi 'kuyudan tekere' ile CO2 emisyonlarının azaltılmasında dev bir adım atmamızı sağlıyor. Kamyonların CO2 sertifikasyonu söz konusu olduğunda, sürdürülebilir karayolu taşımacılığı elde etmek üzere fırsatları kaçırmayı göze alamayacağımız için, Avrupa mevzuatının temiz yakıtların CO2 emisyonlarını azaltma katkısına değer vermesi büyük bir adım olacaktır. Bu, yalnızca 'kuyudan tekere' odaklanmak yerine enerji kaynağından başlayıp egzozdan çıkan maddeye kadar toplam zincire odaklanmaya genişlemelidir."

Bu haber 1349 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
KRONE, Logistech Fuarı’nda Yenilikçi Treyler Çözümleri ile Yerini Aldı... 13.10.2025
Nurten Öztürk, Altın Stevie Ödülü’nü alan ilk isim oldu... 13.10.2025
Omsan Logistics, Malatya-Nurdağı hattında seferlere başlıyor... 13.10.2025
Tamsan Kompresör, Sektördeki 45 Yıllık Başarısını Çok Önemli Bir Ortaklık ve Güçlü Adımlarla Geleceğe Taşıyor ... 13.10.2025
Siemens Türkiye, Gebze Fabrikası'nda 100.000’inci Orta Gerilim Panosunu Üretti... 13.10.2025
Özbekistan'da Düşük Güçlü Nükleer Enerji Santrali İçin İlk Adım Atıldı ... 13.10.2025
YASED: Yılın İlk 8 Ayında Türkiye’ye 10,6 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 13.10.2025
OPEC'in ham petrol üretimi eylülde günlük 524 bin varil arttı... 13.10.2025
Fiat Grande Panda Türkiye’de Satışa Sunuldu!... 13.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.