Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Goodyear’ın ticari araçlar için geliştirdiği UltraGripkış lastikleri ile yolunuz hep açık !

Güncelleme :22.11.2013

 Goodyear’ın ticari araçlar için geliştirdiği kış lastiği UltraGrip sadece M+S sembolü işareti taşımakla kalmıyor, üç tepeli kar tanesi (3PMSF) sembolü için gerekli performans kriterlerini de karşılıyor. 

 Goodyear, 12 Kasım 2012 tarihi itibariyle AB ülkelerinin büyük bir kısmında olduğu gibi Türkiye’de de yürürlüğe giren Ticari Araçlarda Kış Lastiği Zorunluluğu Yasası’nı destekliyor.Henüz tüm Avrupa Birliği’ni kapsayan, kış lastiği kullanımıyla ilgili genel bir mevzuat bulunmuyor.Günümüzde zorunlu kış lastiği kullanımı, ulusal yasalarca belirlenerek düzenleniyor. 661/2009 sayılı AB yönetmeliği uyarınca kış lastiğinin, sırtdeseni, sırt bileşeni ya da yapısı, kar durumunda normal lastikten daha iyiaraç hareket performansı sunacak şekilde tasarlanması gerekiyor.

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, Avrupa’da ve Türkiye’de ticari araçlara özel geliştirip satışa sunduğu, Goodyear UltraGrip lastikleri ile“Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller İle Tartı ve Boyut ÖlçümToleransları Hakkında Yönetmelik”e uymak mümkün.

Goodyear’ın otobüsler için özel olarak geliştirdiği kış lastiği UltraGrip Coach ile ilgili bilgi veren Goodyear Türkiye Ticari Lastikle rDirektörü Mahmut Sarıoğlu, “UltraGrip Coach lastiklerimiz, geçen seneden bu yana pazarda yer alıyor ve olumlu geri bildirim alıyoruz. Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından geliştirilen ve geçtiğimiz yıl uygulanmaya başlanan yönetmelik dahilinde, ticari araçların 1 Aralık 2013 tarihinden itibaren kış lastiğine geçme zorunluluğu bulunuyor. UltraGrip Coach lastiğimizin performans kriterleri, kış koşullarında seyahat eden otobüs kullanıcılarının ihtiyaçlarını, beklentilerin üzerinde karşılayarak, kazaların yaşanmasına ya dayolların kapanmasına engel oluyor. Bu bağlamda kış lastiğinin öneminin altınıbir defa daha çizmek istiyoruz.” dedi. 

Kış Lastiği Etiketleme

Kış lastiklerini standart lastiklerden ayırmak için lastiklerin yan kısımlarında kullanılan etiketleme, AB mevzuatınca[1]da belirtildiği üzere M+S’dir. 1 Kasım 2012’de, 117-02 sayılı UNECEYönetmeliği, AB’de yeni bir işaretlemeyi resmi olarak tanımlamıştır. ‘3 tepedağ’ sembolü ya da üç tepeli kar tanesi 3PMSF yasal olarak, M+S işaretinin aksine, yalnızca lastiğin, “kar tutunma indeksi” adlı minimum performans eşiği gerekliliğini karşıladığı durumlarda kullanılabilir. Şu an M+S izinli birişarettir. Ancak kış koşullarında minimum garanti edilen performans açısındanyasal bir geçerliliği yoktur. M+S lastiklerinin, normal lastiklerden daha iyikar sürtünmesi vardır ancak yeni üç tepeli kar tanesi tanımı için yasal olarakgereken kar tutunma eşiğini geçmeleri gerekmez.

 Kış Lastiklerinin Avantajları 

Kış lastiği kullanmak, aracın kışmevsimi süresince, özellikle yolların kar ve buzdan etkilendiği durumlardaperformansının en iyi seviyede olmasını garanti eder. Lastikler sıcaklığa farklı tepki verir; busebeple bu tür durumlar için özel bileşenler ve sırt desenleri gereklidir.Elbette direksiyon, fren kontrolü ve sürtünme için iyi bir  tutunma esastır. Karda ve buzda iyi tutunma veyüzey suyunu etkin temizleme için doğru özelliklere sahip sırt bileşeninin yanısıra daha keskin  bir sırt deseni degereklidir.

 Ticari kış lastiklerinin önemli avantajlarından biri, zor hava koşullarında hareket edebilmeleridir. Yolda tutukluk yapmaması, geç teslimat, bozulmuş ürün gibi durumlarının önlenmesi açısından ekonomik avantajlar sağlar. 

Bu haber 4058 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.