Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Türkiye’de son 3 yıl içinde, mazot 6 kat, navlun 4 kat arttı

Güncelleme :11.01.2024

2024 yılına yeni girdiğimiz bu günlerde karayolu navlununda mazot maliyetinin %50’yi geçtiğini kaydeden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Ülke olarak, karayolu navlununda mazot maliyeti %50’yi geçti. Avrupa’nın iki katını aştık. Ülkemizde son 3 yıl içinde, mazot 6 kat, navlun 4 kat arttı.” dedi. 

Sadece 3 yıl önce, 06 Ocak 2021’de İstanbul’da pompada 6,58 TL olan mazot fiyatı, bugün 38,90 TL’ye yükseldi. Mazotta 6 kat artış yaşandı. TIRPORT Insights verilerine göre, aynı dönemde, bir kamyon Türkiye’de sırtında yükle ortalama 402 km gidiyordu ve navlun 3.200-3.800 TL bandında seyrediyordu. Karayolu navlunu, geçtiğimiz 3 yıl içinde, 4 kat artarak 2024’e 14 bin TL civarında giriş yaptı. 

2024 yılına yeni girdiğimiz bu günlerde karayolu navlununda mazot maliyetinin %50’yi geçtiğini kaydeden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: 

“Ülke olarak, karayolu navlununda mazot maliyeti %50’yi geçti. Avrupa’nın iki katını aştık. Ülkemizde son 3 yıl içinde, mazot 6 kat, navlun 4 kat arttı.” dedi. 

 Fedakarlığı kamyon sahipleri yapıyor, dönüş yükü bulamayan zarar ediyor 

 Artan maliyetler karşısında fedakarlığı genellikle kamyon sahiplerinin yaptığını anlatan Tırport Başkanı Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:  

“Yollarda ticari taşımaların %85’nin şahısların sahip olduğu, spottan tedarik edilen ve sayıları toplamda 420 bini bulan 16 ton ve yukarısı tonajda kamyonlarla yapıldığı düşünüldüğünde, fedakarlığı kamyon sahipleri yapıyor. Kendilerinden, kamyonlarının bakımlarından, lastiklerinden, sigortalarından, günlük giderlerinden fedakarlık yaparak, hayatlarını idame ettirmeye çalışıyorlar. Dönüş yükü alamadıklarında ise zarar ediyorlar. Ticari yük taşıması yapan bir kamyon, yükle ayda asgari 9.600 bin km yol gidemezse zarar ediyor. Bu sürdürülebilir bir durum değil. Kontrat lojistiği de kan ağlıyor. Teknoloji ve ağ gücüyle giderken, yük verdiği kamyona dönüş yükünü organize edemeyen lojistik firması da zarar ediyor, onun spottan yük verdiği kamyonda zararda. Etkili ve hızlı “dönüş yükü” organizasyonu yapabilme gücü, kontrat lojistiği yapan binin üzerindeki lojistik firması için hayati derece önemlidir ve sayıları 420 bini bulan bireysel kamyon sahipleri için de aynı öneme sahiptir. Bu noktada, dönüş yükü bulmada, teknolojiden faydalanma dönemine geçilmelidir. Lojistik sektörünü gerçek-zamanlı ve konum-tabanlı olarak uçtan uca dijitalleştiren Tırport, 14 ülkede ve 8 dilde global ölçekte hizmet vererek, kamyonların dönüş yükü bulmasına katkı sağlamaya devam ediyor.” diye konuştu. 

Bu haber 1968 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.