Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

Panama ve Süveyş'teki aksaklıklar küresel LNG ticaretini olumsuz etkiliyor

Güncelleme :27.02.2024

Oxford araştırması, 2023 yılında küresel LNG ihracatının %8'inin Süveyş Kanalı ve %2,5'inin Panama Kanalı yoluyla yapıldığını gösteriyor

Oxford Enerji Araştırmaları Enstitüsü'ne (OIES) göre, Panama ve Süveyş Kanalları üzerinden geçişteki aksamalar küresel LNG ticaretinin %10'undan biraz fazlasına denk geldi ancak Atlantik ve Pasifik Havzaları arasındaki nakliyeyi engellemedi.

OIES tarafından yapılan bir araştırma, 2023 yılında küresel LNG ihracatının %8'inin Süveyş Kanalı üzerinden, %2,5'inin ise Panama Kanalı üzerinden gerçekleştirildiğini gösterdi.

Enstitü, kuraklık ve Panama Kanalı üzerinden gemi taşımacılığına getirilen kısıtlamalar nedeniyle LNG sevkiyatlarının hacminin Ağustos 2023 ile Ocak 2024 arasında üçte iki oranında azaldığını söyledi. Ayrıca sevkiyatların Husiler nedeniyle Şubat ayında sıfıra düşebileceğini de tahmin etti. Kızıldeniz'deki gemilere yönelik saldırılar, 12 Ocak 2024'ten bu yana Kızıldeniz'den hiçbir LNG yükünün geçmediği anlamına geliyordu.

OIES, sapmalar, kargonun daha uzun rotalar üzerinden yeniden yönlendirilmesi ve buna bağlı olarak LNG nakliye kapasitesindeki azalma dikkate alındığında, küresel LNG arzının yıllık bazda 5,4 milyon ton düşebileceğini söyledi.

Kesintilerin öncelikle Katar'dan Avrupa'ya yapılan LNG teslimatlarını ve ABD, Rusya, Cezayir ve Mısır'dan Asya'ya yapılan LNG teslimatlarını etkileyebileceğini belirtti.

'Yükler Ümit Burnu (Güney Afrika) üzerinden yeniden yönlendiriliyor veya diğer pazarlara yönlendiriliyor. Daha uzun rotalar, daha fazla nakliye maliyeti ve belirli bir süre içinde her bir gemi tarafından teslim edilebilecek daha küçük LNG hacmi anlamına geliyor' dedi.

Sonuç olarak, bu artan operasyonel maliyetler, ihracatçıların karşılayacağı 'havzalar arası LNG nakliye primini' temsil ediyor.

OIES'e göre, bu ek maliyetler ancak aksaklıkların Avrupa ve Asya'da LNG ithalat fiyatlarında artışa neden olması durumunda daha yüksek satış fiyatlarıyla telafi edilebilecek.

Su seviyesini düşüren benzeri görülmemiş bir kuraklık nedeniyle Panama Kanalı, 2023 yılında gemilerin geçişine kısıtlamalar getirdi.

Bu haber 3590 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Azerbaycan ve Macaristan'dan gaz hamlesi... 12.12.2025
SOCAR Türkiye ve ODTÜ iş birliğiyle yeni bir gelişim programı başlıyor... 12.12.2025
Mercedes-Benz ve WTA, Tenisin Küresel Sahnesini Şekillendirecek İş Birliğini Duyurdu... 12.12.2025
OSD, Türkiye Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınladı!... 12.12.2025
YASED: Yılın İlk 10 Ayında 11,6 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.12.2025
Scania’nın Yeni Nesil Satış ve Servis Merkezi Şekerpınar’da Hizmete Başlıyor ... 12.12.2025
Ford Otosan ve Tohum Otizm Vakfı’ndan Otomotivde Bir İlk... 12.12.2025
Petlas Türkiye Zirai Lastik Pazarında da Lider! ... 12.12.2025
Uludağ Enerji, Çocuklara Enerji Tasarrufunu Deneyimleterek Öğretiyor... 12.12.2025
Akkuyu NGS İnşaat Bölgesinde Kapsamlı Acil Durum Tatbikatı Gerçekleştirildi... 12.12.2025
Dünya genelinde elektrikli araç satışları 18,5 milyona ulaştı... 12.12.2025
EPDK depolamalı yatırımları geciktiren 5 şirketin proje ruhsatlarını iptal etti... 12.12.2025
TPAO’nun 4 il için petrol arama ruhsatı süresi uzatıldı... 12.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.