Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Sertrans Logistics'in Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş: “Kadınlar Lojistik Sektörüne Yeni Bir Ufuk Açabilir”

Güncelleme :07.03.2024

Lojistik sektörü, geleneksel olarak güçlü bir erkek egemenliğine sahip bir alan olarak öne çıkıyor. Araştırmalara göre Türkiye lojistik sektöründe çalışan kadınların oranı sadece yüzde 9,1. AB ülkelerinde ise bu oran yüzde 22 seviyesinde.  Türkiye, OECD ülkeleri içinde istihdamda kadın-erkek arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke konumunda. Sadece sektörde değil, Türkiye genelinde kadın çalışan oranının en fazla olduğu şirketlerden biri olan Sertrans Logistics'in Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, lojistik sektöründe kadın istihdamının artırılması için yapılması gerekenleri anlatıyor; kadınlar lojistik sektörüne yeni bir ufuk açabilir diyor.

 Lojistik sektörü, geleneksel olarak güçlü bir erkek egemenliğine sahip bir alan.   ABD'de yapılan bir araştırmaya göre global lojistik ve tedarik zinciri liderlerinin yalnızca yüzde 11'i kadın. Daha iyimser araştırmalarda bu oran yüzde 17 olsa da maksimum eşitlik için gereken seviyelerin çok altında.  Halihazırda lojistik alanında çalışmayı seçmiş olan kadınlar genellikle yaptıkları işle ilgili güçlü bir damgalanma duygusu hissetmiyorlar ancak 'alışılmadık' bir yol seçtiklerinin farkındalar.  Lojistik alanında çalışmayı tercih eden kadınlar için, önemli gelişim fırsatlarının azlığı bir endişe kaynağı. Kariyerinde gelecek görmeyen bireylerin, tüm dünya genelinde, sektörden ayrılması ve yetkinliklerini farklı alanlara taşımak istemesi söz konusu.  

 Türkiye'ye baktığımızda ise lojistik sektöründe kadın çalışan sayısının artmasına yönelik çalışmalar yapan WiLAT Türkiye'nin yayınladığı sonuçlara göre, ülkemizde lojistik sektöründe çalışan kadınların oranı sadece yüzde 9,1. AB ülkelerinde bu oran yüzde 22 seviyesinde.  İlgili raporlara göre Türkiye'de istihdam edilen kadınların oranı yüzde 26 iken, bu oran erkeklerde yüzde 60,2. Yine işgücüne katılım oranı kadınlarda yüzde 30,6 seviyesinde seyrederken, erkeklerde 68,4. Eğitimde ise 25 üniversiteden toplanan verilere göre dört yıllık lojistik eğitimi alan öğrencilerin yüzde 47'si kadınken, yüzde 53'ünü erkekler oluşturuyor. Söz konusu oranlarla Türkiye, OECD ülkeleri içinde istihdamda kadın-erkek arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke konumunda. 

 “Organizasyonel eksikliklerimiz var”

Lojistik sektöründe kadın istihdamının artırılması için eğitim ve farkındalık programları ile kadın mentorluk programlarının, cinsiyet çeşitliliği eğitimlerinin, cinsiyet eşitliği politikaları ile kadın istihdamını teşvik eden politikaların çoğaltılması gerektiğini belirten Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Nilgün Keleş, şunları söyledi: “Lojistik'te kadın istihdamını geliştirmek adına gördüğüm en büyük problem, konuya dair planlı ve organize bir yaklaşımın ortaya koyulamaması. Birçok şirket, stk ve hatta kamu otoritesi bu alana yönelik iyi niyetli bir çaba içeresinde ancak organize bir yapılanmadan söz edemediğimiz için ortaya çıkan sonuçlar istenen seviyede değil. Geçmişe göre elbette daha iyi noktadayız ancak istenen seviyede olmadığımız açık. Bu noktada, özelikle akademiyle olan iş birliği süreçlerini mevcuttan daha ileri noktaya taşımamız şart. Önyargıları azaltarak, kadın çalışanlara eşit fırsatlar ile iş hayatında var olabileceklerini daha net bir şekilde gösterebilmeliyiz. Ayrıca kadın çalışanlara yönelik mentorluk, teşvik programları ve ek avantajlar da oluşturulmalı. Yükselme potansiyeli taşıyan kadın çalışanları desteklemek için özel kariyer gelişim programları yapılmalı. Tabi bunları yaparken en başta söylediğim gibi organize bir yaklaşımla hareket etmemiz şart. Mevcut iyi niyetli çabalara rağmen bugün gelinen noktada OECD ülkeleri içinde istihdamda kadın-erkek arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke konumunda isek bir şeyleri yanlış yapıyoruz demektir. Planlı ve organize bir yaklaşımla doğru adımları atabilirsek kadınlarımız lojistik sektörüne yeni bir ufuk açabilir.”

 Sertrans'ın Hedefi %80 Kadın Oranı

Sertrans olarak sadece sektörümüzde değil, Türkiye genelinde kadın çalışan oranının en fazla olduğu şirketlerden biri olduğunun altını çizen Nilgün Keleş, bu alanda yaptıkları çalışmaların karşılığını almaya başladıklarının altını çizerek şunları söyledi: “Sertrans'ın ilk yıllarında bırakın kadın sahipli lojistik şirketini, ticaret hayatının genelinde kadın çalışan sayısı üzücü derecede azdı. Yıllarca önyargılarla mücadele eden ve cam tavanlara maruz bırakılmaya çalışılan kadınlardan birisi oldum. Ancak bu durum beni hiçbir zaman demotive etmedi. Kendi şirketimden başlayarak, bizzat sektörümde büyük bir değişime öncülük ettim. Türk kadınını yurt dışında da en iyi şekilde temsil eden diğer hemcinslerim gibi ben de özellikle yoğun iş yaptığımız coğrafyalarda, kadına karşı önyargıların değişmesine olumlu anlamda katkıda bulundum. Bu yaklaşımla Sertrans kurulduğu günden itibaren her zaman kadın dostu bir şirket oldu. Şirket içinde kadın istihdamını artırmaya yönelik şimdiye kadar birçok çalışma yaptık. Akademi iş birliği ile Sertrans Akademi çatısı altında istihdam odaklı eğitim programları hayata geçirdik. Bizzat benim de içinde bulunduğum mentorluk programları hayata geçirdik. İstihdam süreçlerinde cinsiyet ayrımcılığına karşı sıfır tolerans politikasını istisnasız bir şekilde uyguladık. Bu bizim şirket ilkelerimiz kapsamında benimsediğimiz temel politikalardan biri oldu her zaman. Mevcutta tüm şirket genelinde kadın çalışan oranımız yaklaşık %40 seviyelerinde. Bu oranı yakın gelecekte %50 seviyelerine çıkartacağız. Özelikle e-ticaret lojistiği operasyonları alanında kadın istihdamını geliştirmek adına önemli fırsatlar var. Bu alandaki hedefimiz %80 kadın istihdam oranını yakalamak.”

Bu haber 2078 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.