Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Hurda lastikler ekonomiye kazandırılıyor, doğa nefes alıyor

Güncelleme :10.07.2024

 Attığı her adımda çevre bilinciyle hareket eden AKO Grup, daha yaşanabilir bir dünya için ömrünü tamamlamış araç lastiklerinin geri dönüşümünü gündeminin ilk sıralarında tutuyor. AKO Grup’un Ankara’da yer alan Ömrünü Tamamlamış Lastik (ÖTL) Geri Dönüşüm Tesisi’nde atık lastikler geri dönüştürülerek ülke ekonomisine sunuyor, karbon salımını azaltıyor.

Kullanım ömrü dolmuş lastikler, doğaya atık olarak bırakıldığında binlerce yıl çözünmüyor ve çevreye zarar vermeye devam ediyor. Bunun için atık lastiklerin kullanım ömrünü tamamladıklarında geri dönüştürülmesi büyük önem taşıyor. Geri dönüştürülmediğinde çevre, sağlık, yanma tehlikesi ve maddi açıdan tehlike arz eden lastikler, geri dönüştürüldüğünde ise çok geniş yelpazede kullanılabiliyor. Avrupa’nın en büyük entegre Ömrünü Tamamlamış Lastik (ÖTL) Geri Dönüşüm Tesisi’ne sahip AKO Grup, yıllık 75 bin ton lastik atığı ayrıştırılarak yeniden kullanılabilir yarı mamule dönüştürebiliyor. Dönüştürülen atık lastiklerden elde edilen rejenere kauçuk ve çelik gibi sanayi kollarının ihtiyaç duyduğu nitelikli ham madde olarak üretime kazandırılıyor. Bu sayede, bir yılda 280 bin ton karbon salımını engelleyen AKO Grup, ekonomiye ve çevreye katkı sağlıyor.

 “Çevresel etkilere yönelik somut bir adım attık”

Geri dönüşüme ilişkin değerlendirmelerde bulunan AKO Grup Yönetim Kurulu Üyesi S. Safa Özcan, “AKO Grup olarak, iklim krizinin etkilerinin giderek belirginleştiği günümüzde, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için yasal yükümlülüklere uyumlu, çevreye duyarlı bütünsel bir yaklaşım benimsiyoruz. Bu çerçevede kurduğumuz Ömrünü Tamamlamış Lastik (ÖTL) Geri Dönüşüm Tesisi’nde, atık araç lastiklerini çevreye zarar vermeden ayrıştırıp farklı alanlarda kullanılabilir hale getiriyoruz. Lastik yaklaşık bin yıl toprak altında yok olmuyor, bu nedenle lastikleri çeşitli işlemlerden geçirerek ayrıştırıyoruz ve ekonomiye yeniden kazandırıyoruz. Ömrünü tamamlamış lastiklerden elde edilen granüller, suni çim futbol sahasında zemin malzemesi, yürüyüş yolları, koşu pistleri ve rekreasyon alanlarında yer karosu olarak kullanılıyor. Pirolitik yağ ise jeneratörlerde yakılarak elektrik elde edilmesinde, rejenere kauçuk da otomotiv yan sanayinde ve izolasyon malzemesi olarak tercih ediliyor. Geri kazandırılamayan ÖTL'ler ise yüksek kalorifik değeri ve fosil yakıtlara göre daha az karbon ihtiva etmesi nedeniyle çimento fabrikalarında ek yakıt olarak kullanılabiliyor” diye konuştu. 

Bu haber 1064 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.