Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Türk Karayolu Taşımacılığı Darboğazdan Geçiyor

Güncelleme :03.09.2024

 Dış ticaretimizde %25, iç taşımada ise yaklaşık %90 oranında paya sahip karayolu taşımacılığı artan maliyetler ile boğuşuyor. Başta mazot, sigorta ve yol geçiş ücretleri gibi giderler, uluslararası navlun maliyetleri içerisinde yarıdan fazla paya sahip.

UTİKAD Başkan Yardımcısı Ayşem Ulusoy “Karayolu taşımacılığımız bir darboğazdan geçiyor. Navlunlar nakliyecinin maliyetlerini karşılamazken yüksek enflasyon sebebiyle işletme maliyetlerimiz artmaya devam ediyor.” dedi.

“NAVLUNLAR MALİYETLERİ KARŞILAMIYOR”
 
Ülkemizin dış ticaretinin bel kemiği konumundaki uluslararası karayolu taşımacılığı, sahip olduğumuz yaygın karayolu ulaştırma ağı sayesinde hem uluslararası hem de iç taşımalarda kapıdan kapıya yapılan nakliye operasyonlarında yüksek oranda tercih ediliyor. Ancak başta artış gösteren maliyetler olmak üzere karayolu taşımacılık sektörü büyük sorunlar ile baş ediyor.
 
Artış gösteren maliyetlerin karayolu taşımacılığının en büyük sorunu olduğunu söyleyen Ayşem Ulusoy, “Uluslararası kara nakliyesi dış ticaretimizin ayrılmaz bir parçası konumunda. Ülkemiz Avrupa için önemli bir ticaret paydaşı ve bu konumda olmamızın en önemli destekçisi karayolu nakliye sektörü. Ancak sektörümüzün navlun gelirleri maliyetlerimizi bile karşılayamayacak duruma geldi. Döviz kurundaki seyir ihracatçımızın faaliyetlerindeki hacmi ve karayolu nakliyesini de doğrudan etkiliyor. Karayolu filomuz atıl konumda kalıyor. Filomuzu çalıştırmak adına maliyetin altında yaptığımız taşımalar bile oluyor. Tüm bu zorluklar arasında güçlü olduğumuz alanları korumamız çok önemli.” dedi.

“VİZE SORUNU DEVAM EDİYOR”
 
Artış gösteren maliyetlere ek olarak yapısal sorunların da karayolu taşımacılık sektörünü olumsuz etkilediğini vurgulayan Ulusoy, “Schengen vizesi temininde yaşanan sorunlar yapısal bir sorun olarak karşımızda duruyor. Nakliye firmaları sürücüleri için vize randevusu almakta zorlanıyor; yapılan başvurularda ret oranı arttı ve başvurular çok uzun sürelerde sonuçlanıyor. Küresel sürücü açığı sorununa ek olarak vize problemlerinin karayolu nakliyecisini olumsuz etkilemeye devam ettiğini vurgulayan Ayşem Ulusoy, “Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından açıklanan verilere göre Türkiye sürücü açığı en fazla ülkelerden bir tanesi. Bunun üzerine vize retleri mesleğin tercih edilmemesi yönünde etki yaratıyor. Sınır kapılarındaki uzun bekleme sürelerini de göz önüne alırsak sürücü sorununa acil ve kalıcı çözüm getirilmemesi halinde sektörün sürücü istihdam kapasitesi büyük ölçüde azalacak.” diye konuştu.
 
Bu haber 2867 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Up Enerji’den Kapıkule’de ÖTV’siz Yakıt Alım İmkânı... 02.01.2025
Elektrikli araç piyasası: Çin’in BYD’si, Tesla ile arayı kapatıyor... 02.01.2025
Akkuyu Nükleer A.Ş.’nin Düzenlediği Ulusal Çocuk Resim Yarışması’nın Kazananları Belli Oldu ... 02.01.2025
İSKİD-DOSİDER Isı Pompası Komisyonu çalışmalarına başladı... 02.01.2025
EPDK'den Irak ile elektrik ticaretine yönelik kapasite tahsisi duyurusu... 02.01.2025
Elektrik santrallerine 1,7 milyar liralık kapasite mekanizması desteği... 02.01.2025
Avrupa gaz fiyatları yılın ilk işlem gününe yükselişle başladı... 02.01.2025
Tesla'nın 2024'ün son çeyreğinde teslim ettiği otomobil sayısı beklentilerin altında kaldı... 02.01.2025
ABD'den yola çıkan LNG gemisi 13 Ocak'ta Türkiye'ye ulaşacak... 02.01.2025
Ulusal depozito sistemine geçiş sürecindeki gelişmeler aktarıldı... 02.01.2025
Doğan Trend Otomotiv’de Üst Düzey Atama!... 02.01.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.