Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Yakıt teknolojilerinin tedarik zinciri üzerindeki etkileri incelendi

Güncelleme :04.10.2024

 Yeniden kullanılabilir ambalaj çözümlerinde dünya lideri olan CHEP, “5 Alternatif Yakıt ve Otomotiv Tedarik Zinciri Üzerindeki Etkileri" başlıklı beşinci Tedarik Zinciri Trend Raporu’nda mevcut ve yakın zamanda ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini kapsamlı şekilde ele alıyor.

Petrol ve dizel, dünya çapında araçlara güç sağlamak için kullanılan geleneksel ürünler olmaya devam ediyor, ancak bu yakıtların içten yanmalı motorlarda yakılması, azot dioksit ve karbon monoksit gibi zararlı yan ürünler yaratıyor ve karbondioksit yayarak küresel ısınmayi artiriyor. 2022 yılında, özel araçlar ve hafif ticari araçlar küresel enerji kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yaklaşık yüzde 10’una, ağır vasıtalar ve otobüsler ise karayolu taşımacılığından kaynaklanan doğrudan karbondioksit emisyonlarının yüzde 35’inden fazlasına sebep oldu. 

İklim değişikliği acil bir tehdit haline geldikçe, hükümetler, enerji sağlayıcılar ve orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) alternatif çözümler arayışına girdiler. CHEP’in en son trend raporu, mevcut ve yakında ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini (elektrik, doğalgaz, hidrojen, biyoyakıtlar ve e-yakıtlar) ve bu yakıtların otomotiv tedarik zinciri üzerindeki etkilerini arastiriyor.

Sürdürülebilirlik için ambalajın rolü artıyor

Otomotiv tedarik zinciri evrildikçe, ambalajın da buna uyum sağlamasının zorunlu olduğunu belirten CHEP Otomotiv Orta ve Doğu Avrupa Direktörü Funda Şimşirel, “Ambalajın esneklik ve koruma sağlaması gerekirken, aynı zamanda atık ve boşa katedilen mesafeler gibi tedarik zinciri verimsizliklerini azaltma ihtiyacından asla ödün vermemesi gerekmektedir. Yeşil taşımacılık arayışında, daha sürdürülebilir bir otomotiv tedarik zinciri inşa etme fırsatı her zamankinden daha önemlidir. Farklı teknolojiler, örneğin bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri, taşınması zor ve hassas parçalar gerektirmektedir. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, batarya üretimi ve çelik imalatı gibi süreçlerde mümkün olduğu gibi, lojistik ve ambalajlama gibi süreçlerde de önemli etkiler yaratabilir” ifadelerini kullandı. 

Raporun tamamını okumak için https://www.chep.com/uk/en/blog/5-alternative-fuel-technologies-and-their-impact-automotive-supply-chain- linkini tıklayabilirsiniz. 

Bu haber 2533 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Up Enerji’den Kapıkule’de ÖTV’siz Yakıt Alım İmkânı... 02.01.2025
Elektrikli araç piyasası: Çin’in BYD’si, Tesla ile arayı kapatıyor... 02.01.2025
Akkuyu Nükleer A.Ş.’nin Düzenlediği Ulusal Çocuk Resim Yarışması’nın Kazananları Belli Oldu ... 02.01.2025
İSKİD-DOSİDER Isı Pompası Komisyonu çalışmalarına başladı... 02.01.2025
EPDK'den Irak ile elektrik ticaretine yönelik kapasite tahsisi duyurusu... 02.01.2025
Elektrik santrallerine 1,7 milyar liralık kapasite mekanizması desteği... 02.01.2025
Avrupa gaz fiyatları yılın ilk işlem gününe yükselişle başladı... 02.01.2025
Tesla'nın 2024'ün son çeyreğinde teslim ettiği otomobil sayısı beklentilerin altında kaldı... 02.01.2025
ABD'den yola çıkan LNG gemisi 13 Ocak'ta Türkiye'ye ulaşacak... 02.01.2025
Ulusal depozito sistemine geçiş sürecindeki gelişmeler aktarıldı... 02.01.2025
Doğan Trend Otomotiv’de Üst Düzey Atama!... 02.01.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.