Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Renault Grubu’nun Tüm Markaları, 2024 Yılında 10 Lansmanla Büyüdü

Güncelleme :16.01.2025

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.

 ·         Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.

o    Renault: 1.577.351 araç (2023 yılına kıyasla %1,8 artış)

o    DACIA: 676.340 araç (2023 yılına kıyasla %2,7 artış)

o    Alpine: 4.585 araç (2023 yılına kıyasla %5,9 artış)

·         Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme kaydetti.[1] Renault Grubu, 1.599.051 adetlik araç satışı ile otomobil üreticileri podyumunda yer alırken, Sandero tüm kanallarda en çok satan otomobil oldu

·         Renault markası, Avrupa dışında Uluslararası Oyun Planı kapsamında Kardian ile Brezilya'da satışlarını %10,3 oranında artırırken, yeni Renault Kore yapılanmasının ilk aracı olan Grand Koleos'un lansmanı sayesinde Güney Kore'de satışlarını %80,6 oranında artırdı.

·         Grup, değer odaklı ticaret politikasını sürdürmeye devam ediyor: 

o    Avrupa'daki perakende müşterilerine yapılan satışlar, Grup satışlarının %63'ünden fazlasını temsil ederken (pazar ortalamasına göre 21 puan) ayrıca bu kategoride ilk 10'da[2] 4 model yer alıyor.

o    Avrupa'da C ve üzeri segment satışları, Grup satışlarının %30'unu oluşturuyor. Renault markası bu yıl Scenic E-Tech Elektrikli, Symbioz ve Rafale modellerini pazara sunarken, Dacia ise 2025 baharında bayilerde satışa sunulacak Bigster modelini tanıttı.

·         Renault Grubu, elektrikliye geçiş hamlesine devam ediyor. Avrupa'daki satışların %34,7'si[3] elektrikli araçlardan oluşuyor (2023 yılına kıyasla 4,3 puan). 

o    Hibrit araç satışları %45 artarak Grup satışlarının %25,5'ini oluşturdu (2023 yılına kıyasla 7,5 puan artış). Renault markası, ICE satışlarının yüzde 40'ının hibrit araçlardan oluşmasıyla Avrupa'daki ikinciliğini pekiştirdi.

o    Elektrikli araçlar, ürün planı açısından geçiş yapılan bir yılda Renault Grubu satışlarının %9'unu oluşturdu. Bu, %12'nin üzerinde, yani yılın geri kalanından neredeyse 5 puan daha fazla olacak şekilde 4. çeyrek karmasına da yansımaya başlıyor. Renault markasının satışlarının yüzde 13'ü elektrikli araçlardan oluşuyor. Fransa'da ekim ayından bu yana satışa sunulan Renault 5 E-Tech Elektrikli, kasım ve aralık aylarında en çok satan elektrikli otomobil oldu.

·         Grubun Avrupa siparişleri, Aralık 2024 sonu itibarıyla yaklaşık 2 aylık tahmini satışı temsil ediyor.

·         Grup, 2025 yılında 7 model pazara sunacak[4]

o    Avrupa'daki elektrikliye geçiş hamlesini, diğer modellerin yansı sıra Renault 4 E-Tech Elektrikli, Dacia Bigster, Alpine A390 ve Mobilize Duo & Bento gibi araçlar destekleyecek.

o    Uluslararası Oyun Planı doğrultusunda stratejik bölgelerde pazar payı kazanacak.

Renault markası

Dünyanın en çok satan Fransız markası Renault, 2024 yılında 1.577.351 satış adedi (Binek ve hafif ticari) gerçekleştirdi ve büyümeye devam etti (2023 yılına kıyasla %1,8 artış). Renault, %1,7 büyüyen Avrupa pazarında %3,3 büyüyerek 1.009.672 adet araç sattı. Bu pazarda liderliği Fransa (%0,4), İspanya (%10,8), Birleşik Krallık (%21,4) ve İtalya (%6,7) üstlendi. Marka, bir yandan kendini kanıtlamış hibrit çözümlere (ICE satışlarının %40'ı) ve diğer yandan üst üste iki kez Car of the Year (Yılın Otomobili) ödülüne layık görülen (Scenic E-Tech Elektrikli, COTY 2024 ve Kasım ve Aralık aylarında Fransa'da en çok satan elektrikli araç olan Renault 5 E-Tech Elektrikli, COTY 2025) tamamen elektrikli modellere güvenerek stratejisini sürdürüyor. Marka, 310.458 adetlik satışla Avrupa hafif ticari araç pazarında (2023 yılına kıyasla %4,6 artış)[5] lider konumda. Renault, yeni modellerin pazara sunulduğu Avrupa dışındaki pazarlarda da büyüme kaydetti. Marka, Kardian sayesinde Brezilya'da yüzde 10,3, Fas'ta ise yüzde 7,2 büyüdü. Yeni Renault Kore yapılanmasının ilk aracı olan Grand Koleos, Güney Kore'de %80,6 büyüme sağladı.

Değer odaklı stratejisini sürdüren Renault, Scenic E - Tech Elektrikli, Symbioz ve Rafale modellerini pazara sunarak C ve üzeri segmentlerdeki hamlesini sürdürdü. Ayrıca perakende müşterilerine yapılan satışlar, markanın satışlarının yarısından fazlasını oluşturdu.

Renault, 2025 yılında, Renault 4 E-Tech Elektrikli modelinin ticari lansmanını gerçekleştirecek ve Renault 5 E-Tech Elektrikli modelini 40 KWsa kapasiteli bataryaya sahip yeni bir versiyonla destekleyerek, farklı pazarlarda genişlemeye ve elektrikliye geçiş hamlesine devam edecek.

Dacia markası

Dacia markası 2024 yılında dünya genelinde 676.340 adet satış gerçekleştirdi (2023 yılına kıyasla %2,7 artış) ve özellikle İtalya'da (%13,1), Fas'ta (%16,3), İspanya'da (%12,4), Belçika'da ve Lüksemburg'da (%15,4) rekor pazar paylarına ulaştı. Bu sonucu, Sandero, Duster, Jogger ve Spring olmak üzere 4 temel modele dayanan güçlü bir ürün planı destekliyor. Yine bu ivme, Ocak ayının başında siparişe açılan ve 2025 baharında bayilerde satışa sunulacak olan Bigster ile 2025 yılında da devam edecek. Dacia, temel hedef kitlesi perakende müşterileri olup bu hedef kitleye ağırlıklı olarak satış yapan markalar arasındaki podyumundaki konumunu da pekiştirdi. Dacia Sandero, 2017 yılından bu yana bireysel müşteriler arasında en çok tercih edilen otomobil olurken, 2024 yılında tüm kanallarda en çok satan otomobil oldu.

Marka, 2025 yılında temel unsurlara dayalı stratejisini C segmentinde Bigster ile genişletmeyi planlıyor ve şu anda hibrit güç aktarma sistemine sahip 3 modeliyle (Jogger, Duster ve Bigster) elektrikliye geçişe odaklanıyor.

Alpine markası

Alpine, üst üste dört yıl satışlarında artış kaydetti (2023 kıyasla %5,9 artış) ve 4.585 araç sattı. Markanın büyümesine yön veren pazarlar İtalya (%37,5), Birleşik Krallık (%24,9), İspanya (%19,3) ve Almanya (%10,6) oldu. 2024 yılı, Alpine'in A290 ile elektrikli hamlesine başlamasıyla bir dönüm noktası oldu. Şirketin ilk tamamen elektrikli hot hatch modeli A290, 2025 Car of the Year (Yılın Otomobili) ödülüne de layık görüldü.

Marka, 2025 yılında tamamen elektrikli bir spor fastback olan A390 modelini Dream Garage’ına ekleyecek ve özellikle İrlanda ve İskandinav ülkelerinde (Norveç, Finlandiya ve Danimarka) uluslararası genişlemesine devam edecek.

Mobilize markası

Mobilize, Ekim 2024 itibarıyla Duo'nun hem ehliyetli hem de ehliyetsiz versiyonlarını siparişe açtı. Elektrikli araç sürücülerine basit ve erişilebilir şarj çözümleri sunmaya kendini adayan marka, Renault 5 E-Tech Elektrikli ve Alpine A290 ile birlikte sunulan çift yönlü evde şarj hizmeti Mobilize Power ile sunmuş olduğu çözümleri çeşitlendirdi. Mobilize ayrıca Autostrade per l'Italia ile imzaladığı anlaşmayla Fransa dışında İtalya'da da Mobilize Fast Charge ağını genişletmeye devam ediyor.

 RENAULT GRUBU'NUN MARKALARA GÖRE KÜRESEL SATIŞLARI

 

 

 

2024
 adetleri

2023 yılına kıyasla %

 

Renault

1.577.351

1,8

 

VP

1.174.380

1,5

 

VU

402.971

2,8

 

Dacia

676.340

2,7

 

VP

670.136

2,7

 

VU

6.204

6,6

 

Renault Korea Motors

6.539

-70,3

 

Alpine

4.585

5,9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Renault Grubu

2.264.815

1,3

 

 

 

 

 

 

RENAULT GRUBU'NUN 2024 YILINDAKİ EN İYİ ON BEŞ PAZARI

 

 

 

 

 

Adetler

Pazar Payları (%)

 

1

FRANSA

541.795

25,8

 

2

İTALYA

205.423

11,7

 

3

TÜRKİYE

167.262

13,5

 

4

İSPANYA

149.697

12,7

 

5

ALMANYA

144.586

4,7

 

6

BREZİLYA

139.214

5,6

 

7

BİRLEŞİK KRALLIK

121.711

5,3

 

8

FAS

67.686

38,4

 

9

BELÇİKA ve LÜKSEMBURG

64.925

11,5

 

10

ROMANYA

61.217

35,5

 

11

Polonya

54.785

8,8

 

12

HOLLANDA

49.851

9,8

 

13

HİNDİSTAN

41.729

0,9

 

14

GÜNEY KORE

39.826

2,5

 

15

PORTEKİZ

36.164

14,9

 

[1] ACEA'nın Avrupa kapsamı

[2] Sandero, Duster, Clio ve Captur

[3]Aralık ayı sonu itibarıyla Avrupa pazarının bir kısmını kapsayan geçici veriler: Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık, Belçika, Lüksemburg, Hollanda, Norveç, Romanya, Slovenya ve İsviçre.

[4]  2 adet makyajlı model hariç

[5]Pikap modeller hariç

Bu haber 88 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Otomotiv’de kariyer için ilk adım... 16.01.2025
Enerji Bakanlığı, YEKA GES ve RES yarışmalarının şartnamelerini güncelledi... 16.01.2025
Sürdürülebilir geleceğin yolu yeniden mühendislikten geçiyor... 16.01.2025
Renault Grubu’nun Tüm Markaları, 2024 Yılında 10 Lansmanla Büyüdü... 16.01.2025
otoplus’ta üst düzey atama... 16.01.2025
Doğaya Kanat Açtık Programı ilk gün heyecanıyla 3. Yılına girdi ... 16.01.2025
Dicle Elektrik’ten Drone’lu Operasyon... 16.01.2025
ZF, Müşterilerine Daha Yakın Olmak için Türkiye'deki Ticari Araç Operasyonlarını Birleştiriyor... 16.01.2025
Eşarj’ın Yeni Genel Müdürü Yakup Aydilek oldu... 16.01.2025
Girişimde Kadın Enerjisi Programı başlıyor... 16.01.2025
Libya, petrol ve doğal gazda yeni keşif sahalarına yöneliyor... 16.01.2025
Maxxen enerji depolama fabrikası 2025’te üretime başlıyor... 16.01.2025
Petkim, 2024 yılında da ihracatın yıldızı oldu... 16.01.2025
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik, franchise modeli ile kazançlı yatırım fırsatı sunuyor... 16.01.2025
Farklı ve zorlu yüklerin uzmanı Akbulut’a 15 yeni Tırsan... 16.01.2025
Gazprom, Brüksel ve Tokyo'daki temsilciliklerini kapatmayı değerlendirecek... 16.01.2025
İngiliz enerji şirketi bp, 4 bin 700 çalışanını işten çıkarıyor... 16.01.2025
Bakan Bayraktar, 2025'te enerji sektörüne 259 milyar lira kamu yatırımı yapılacak... 16.01.2025
Anadolu Isuzu Ukrayna’da 85 Adetlik İhaleye İmza Attı... 16.01.2025
2024 ihracatının yıldızları ödüllerine kavuştu... 16.01.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.