Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Global lojistikte 2025 zorlukların ve fırsatların yılı

Güncelleme :09.04.2025

 Global lojistik sektörünün teknolojiyle hızla dönüşmeye devam ettiğini kaydeden Tırport Kurucu Ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Lojistik teknolojileri dünyada, Mobilite, Görünürlük ve Dijital Filo Yönetimi, Gömülü Lojistik Teknolojileri, Robotik, Depo Otomasyonları, Tedarik Zinciri ve Akıllı Teslimat Teknolojileri, Veri Analitiği ve Otonom Sürüş Teknolojileri gibi alanlarda kendini gösteriyor.  

Geçtiğimiz yıl %3,5 büyüyerek 10,9 trilyon doları bulan global lojistik sektörünün, bu yıl %3,8 büyüyerek 11,3 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor. Bu büyüme, teknoloji yatırımları, sürdürülebilirlik ve iş gücünün gelişimi gibi stratejik yatırımlarla mümkün olmaya devam edecek. Bilindiği gibi Dünya Ticaret Örgütü verilerine göre, geçtiğimiz yıl küresel mal ve hizmet ticareti 33 trilyon dolar seviyesini geçti. Dünya çapında gerçekleşen reel ticaretin yaklaşık üçte biri olan 11 trilyon doların lojistikle bağlantılı olması, lojistiğin dünya ekonomisinde kritik bir rol oynadığını gözler önüne seriyor.

Global lojistik sektörünün teknolojiyle hızla dönüşmeye devam ettiğini kaydeden Tırport Kurucu Ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: 

“Lojistik teknolojileri dünyada, Mobilite, Görünürlük ve Dijital Filo Yönetimi, Gömülü Lojistik Teknolojileri, Robotik, Depo Otomasyonları, Tedarik Zinciri ve Akıllı Teslimat Teknolojileri, Veri Analitiği ve Otonom Sürüş Teknolojileri gibi alanlarda kendini gösteriyor.  Teknolojideki bu gelişimle, bildiğimiz ve alışık olduğumuz lojistik yönetimleri kökten değişmeye başladı. Ülkemizin en büyük dijital lojistik platformu Tırport gibi müşterilerine gerçek-zamanlı, konum-tabanlı, akıllı lojistik çözümler üretebilen ve tüm intermodal çözümleri aynı platform içinde destekleyebilen dijital teknolojiler, küresel çapta ön plana çıkmayı sürdürüyor. Yükün fabrika veya depodan çıkışından tüm teslimat ve gümrük geçiş süreçlerine anlık olarak izlenmesine olanak veren Tırport benzeri dijital ağlar ve platformlar, farkı yaratırken her geçen gün hız, maliyet ve optimizasyon için daha çok tercih ediliyorlar.” dedi.

 Global lojistikte, 2025’de ön plana çıkan fırsatlar ve sorunlar  

 1-Teknolojik adaptasyon: 2025, veri analitiği ve dijitalleşmenin etkisinin hissedildiği bir yıl olacak. Taşımacılık şirketleri, süreçlerini optimize etmek ve maliyetlerini düşürmek için altyapı ve yapay zekaya yatırımlarını artıracak. Lojistiğin bilinen devleri ise, Forto, Tırport, TruKKer, Transporeon, Ontruck, Zencargo, Freighthub NZ gibi yeni nesil dijital Forwarder'lar ile güçlerini birleştirmenin planlarını yapacaklar.

2-Devam eden ekonomik durgunluk: Birçok sektör Pandemi öncesi seviyeye gelmekte zorlanıyor. Otomotiv, turizm, havayolu taşımacılığı hala pandemi öncesi momemtumlarını yakalayamadılar. Örneğin, Avrupa genelindeki zayıf büyüme devam ediyor. Almanya gibi kilit ekonomilerde bir süredir yaşanan resesyon, lojistiğe olan talebi düşürdü. Almanya’daki üretim düşüşü, Alman ekonomisi üzerinden beslenen Polonya, Çekya, Romanya, Macaristan gibi Doğu Avrupa ülkelerindeki taşımacılık sektörünü de derinden etkiliyor.  

3-Avrupa’da karayolu lojistiği hacmi henüz pandemi öncesi dönemi yakalayamadı: Geçtiğimiz yıl Avrupa’da yıllık toplam karayolu taşımacılığı hacmi 2,3 trilyon ton-km seviyesindedir. Bu hacim hafta içi günlük 2 milyon FTL’in üzerinde bir hareketi ifade etmektedir. Avrupa’da Karayolu lojistiği hacmi henüz Pandemi öncesi dönemi yakalayamadı 2025 yılına genel olarak baktığımızda Avrupa için de zor geçeceğini söyleyebiliriz. 

 4-Maliyet artışları ve fiyat baskısı: Personel ücretleri, ekipman maliyetleri ve yol ücretleri artarken, spot piyasada taşımacılık fiyatları düşüş gösterebiliyor. Bu durum, özellikle küçük işletmelerin iflaslarını artırıyor.  

 5-Konsolidasyon süreci artacak: Büyük lojistik şirketlerinin, küçük firmaları satın alarak, sektörü daha entegre hale getirmesi bekleniyor. DB Schenker’in DSV tarafından satın alınması gibi mega işlemler bu trendi güçlendirebilir. 

 6-Elektrikli ve hidrojenli araçlarda geçiş zorlukları: Elektrikli araç satışları yavaş ilerliyor. Elektrikli kamyonlar toplam kayıtların sadece %2’sini oluşturuyor. Bu yıl karbon hedefleri daha sıkı hale gelirken, dönüşüm maliyetleri büyük bir bariyer olarak kalıyor.

 7-Jeopolitik riskler bölgeyi tehdit etmeye devam edecek: Dünya genelinde yaşanan siyasi ve savaş riskleri; sürücü havuzunda azalma ve maliyet artışları yaratmaya devam edecek. Bu geçiş sürecinde; yenilikçi çözümler geliştirenler ve birleşebilenler kazanacak. 

Bu haber 2151 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.