Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Standart dışı kaplama lastikler trafikte tehlike yaratıyor

Güncelleme :10.02.2014

 Premium lastik segmentinin lideri Pirelli, son günlerde yaşanan trafik kazaları nedeniyle gündeme gelen kaplama lastikler konusunda sürücüleri uyarıyor.

 Araçların yolla temasını sağlamaları nedeniyle güvenlik açısından büyük öneme sahip olan lastiklerin seçimi de bu anlamda hayati önem taşıyor. Araç kullanıcılarının, özellikle ilk alım sırasında maliyeti göz önüne alarak yaptıkları seçimler ise hem güvenlik hem de ekonomik olarak arzu edilmeyen sonuçları doğruyor.

Kullanım koşullarına uygun yapıda lastiği seçebilmenin km. başına maliyet, düşük yakıt tüketimini sağlayan teknolojileri araştırmak gibi birçok önemli kritere dayandığına işaret eden Pirelli, özellikle ekonomik olması nedeniyle tercih edilen kaplama lastikler konusunda da bilinçli davranmanın önemine dikkat çekiyor.

Standartlara uyan üreticiler tercih edilmeli

Türkiye’deki kaplama firmalarının standartlara uygunluğunda ECE R 109 belgesinin kriter alındığını belirten Pirelli, sadece bu belgeye sahip firmalar tarafından kaplanan lastiklerin standartlara uygun olduğunun dikkate alınmasını tavsiye ediyor. Kaplama firmalarının standartlara uygun olarak çalışmalarını sürdürdüğünü gösteren bu belgenin amacı, makine ve ekipmanın uygunluğunun yanında, işçilik uygulamalarının ve bilgisinin de yeterliliğini saptıyor.

Kaplama lastik seçimi hayati önem taşır

Kaplanmış lastiklerin riskini en aza indirmenin yolunun ‘uygun karkasların uygun şartlarda üretilmesi’ ile mümkün olduğunu ifade eden Pirelli, standart dışı yapılan kaplamalarda lastiklerin kalitesi ciddi oranda azalacağı için güvenlik açısından da büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çekiyor.

Standart dışı yapılan kaplamalarla lastik kalitesinin ciddi oranda düşerek güvenlik zafiyetine yol açtığına işaret eden Pirelli, lastik kaplamayla ilgili bilinmesi gereken noktaları da şöyle sıralıyor:

•         Kaplama işlemi mutlaka standartlara uygunluğunu belirten, ‘Sertifikalı Lastik Kaplamacıları’ tarafından yapılması gerekir.

 •         Kaplama işlemi, tehlike sınırını aşan lastiklere kesinlikle uygulanmamalıdır.

 •         Kaplanacak lastiğin üretim tarihinin 60 ayı aşmamış olması gerekmektedir.

 •         Lastik diş derinliği 5mm’nin altına düşmemiş lastiklerde kaplama işlemi gerçekleştirilmelidir.

 •         Lastiğin iskeleti olarak adlandırılan karkasın yıpranmamış olması gerekir.

 •         Standartlara uygun bir şekilde kaplanan lastik, yeni bir lastiğin kilometre performansına yakın bir performans sunar.

Bu haber 3669 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.