Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

ZF Aftermarket raylı sistem damperleri: Optimum kullanım maliyeti ve iyileştirilmiş tedarik zinciri

Güncelleme :24.06.2025

ZF’nin kapsamlı damper yelpazesi, demiryolu işletmecilerine diğer üreticilerin de orijinal parçalarını değiştirebilme olanağı sunuyor

Modüler tasarımıyla öne çıkan ZF ürünleri, raylı yolcu taşımacılığı uygulamalarının %95’ini kapsıyor

ZF Aftermarket’in küresel yapısı, aracın kullanım ömrü boyunca servis ve bulunabilirlik avantajı sağlıyor

ZF Teknoloji Grubu ve satış sonrası bölümü ZF Aftermarket için demiryolu araçları endüstrisi pazarı giderek daha fazla önem kazanıyor. ZF, ilk kez yolcu demiryolu işletmecilerinin diğer tedarikçilerin orijinal damperlerini ZF bileşenleriyle değiştirmelerine olanak tanıyor. Bu retrofit, filolarda kullanılan damperleri standartlaştırıyor, işletme maliyetlerini düşürüyor ve trenlerin bakım aralıklarını uzatıyor.

Dünyanın önde gelen demiryolu damper tedarikçilerinden biri olan ZF Aftermarket, geliştirme ve üretim uzmanlığını ZF süspansiyon damperleri ile demiryolu araçlarının retrofiti gibi yeni bir pazar segmentine uyguluyor. Pek çok özel zorluğu içeren bu alan, demiryolu endüstrisindeki güvenlik yönetmelikleri, yedek parçanın orijinal parçanın özelliklerine tam olarak uymasını ve operatör tarafından montaj için onaylanmasını gerektiriyor.

Raylı yolcu taşımacılığı uygulamalarının yüzde 95’ini kapsıyor

ZF Aftermarket, raylı yolcu taşıma uygulamalarının %95’ini kapsayan yeni modüler damper programı ile bu alana özel pek çok zorluğun üstesinden geliyor. Ürün Haziran 2025’ten itibaren Avrupa’dan başlayarak piyasaya sunuluyor. 

Damperlerin, genellikle 1 – 1,5 milyon kilometre yol kat ettikten sonra, yani 6 ila 10 yıllık hizmet ömrünün sonunda değiştirilmesi gerekiyor. Raylı araç üreticileri, bir parti üretimde genelde farklı tedarikçilerden damper tedarik ettikleri için, operatörlerin damperleri değiştirilirken kullandıkları çözümü standartlaştırılması mantıklı bir hareket kabul ediliyor. Böylelikle tedarik süreci ve lojistik daha etkin hale getiriliyor. ZF ayrıca aşağıdaki avantajları da sunuyor:

Daha düşük işletme maliyetleri: Amortisörler, tekerlekler, akslar ve ray altyapısı üzerindeki baskıyı en aza indirecek şekilde tasarlandıkları için uzun vadede bakım maliyetleri düşüyor.

İyileştirilmiş tedarik zinciri: ZF’nin küresel organizasyonu, verimli üretim ağı ve çok sayıda bölgesel müşteri hizmetleri merkezi, her zaman güvenilir teslimat ve destek olanakları sunuyor. Böylece orijinal üreticiye bağımlılık azalıyor.

Yüksek kaliteli ürün: ZF ürünleri en yüksek kalite kriterlerini karşılıyor. Bu sayede raylı sistem müşterileri için yüksek konfor ve daha uzun araç hizmet ömrü garanti altına alınıyor.

Raylı sistemlerde ZF damper retrofit için kılavuz: 

1. Müşteri, ZF Aftermarket’e mevcut damperin özelliklerini aktarıyor. Bu özellikler arasında çizim ya da ilk üreticiden alınan damper özellikleri bulunuyor.

2. ZF mühendisleri, gelen bilgileri referans alarak modüler damper kitine dayalı, aynı performansı sunan damperin tasarımını gerçekleştiriyor. 

3. Damperler ZF’nin kendi üretim planları doğrultusunda seri üretime alınıyor ve istenen miktarda yerel lokasyonda teslim ediliyor.

ZF Aftermarket Endüstriyel İş Kolu Global Başkanı Marco Neubold, konuyla ilgili değerlendirmesinde “Yeni retrofit programımız bir dönüm noktası niteliğinde. ZF’nin küresel mühendislik uzmanlığı ve yerel satış ağı sayesinde, müşterilerimizin diğer tedarikçilere olan bağımlılığını azaltıyoruz. Demiryolu işletmecileri, güvenilir teslimatlar ve benzersiz bir destek yapısından yararlanıyor."

Bu haber 949 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.