Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Sürat Servis Platformu hem müşteriyi memnun ediyor hem de çevreyi koruyor

Güncelleme :29.07.2025

Türkiye’nin yüzde yüz yerli ve milli en büyük kargo şirketi Sürat Kargo, sahadaki operasyonları daha görünür, verimli, akıllı hale getirmek ve müşteri deneyimini uçtan uca dijitalleştirmek amacıyla Sürat Servis Platformu’nu hayata geçirdi. Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Platformun yaygın kullanımıyla, çağrı merkezi yükünde yüzde 20, teslim edilemeyen gönderi oranında yüzde 15’e kadar düşüş, kurye başına günlük teslimat sayısında yüzde 12’ye varan artış ile yakıt ve zaman tasarrufu gibi somut kazanımlar hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’nin yüzde yüz yerli ve milli en büyük kargo şirketi Sürat Kargo, yıllar boyunca elde ettiği operasyonel yetkinliğini müşteri deneyimine dönüştürebilmek için, kendi teknoloji ekipleri tarafından Sürat Servis Platformu’nu (SSP) geliştirdi. SSP, şirketin dijital vizyonuna paralel olarak sahadaki operasyonları daha görünür, verimli, akıllı hale getirmek ve müşteri deneyimini uçtan uca dijitalleştirmek amacıyla hayata geçirildi.

Konuyla ilgili bilgiler veren Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Müşterimizi her an dinlemek, sunduğumuz hizmeti sürekli iyileştirmek ve beklentilere daha hızlı yanıt verebilmek temel önceliklerimiz arasında yer alıyor. Sürat Servis Platformu, yalnızca bir yazılım değil; Sürat Kargo’nun müşteri deneyimini dönüştürme vizyonunun bir yansıması. Türkiye genelinde yaygınlaştırmayı hedeflediğimiz bu çözümle, tüm paydaşlarımızın hayatını kolaylaştıran, şeffaf ve güvenli bir teslimat deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” dedi.

Platformun yaygın kullanımıyla birlikte çağrı merkezi yükünde yüzde 20’nin üzerinde azalma, teslim edilemeyen gönderi oranında yüzde 15’e kadar düşüş, kurye başına günlük teslimat sayısında yüzde 12’ye varan artışın yanı sıra yakıt ve zaman tasarrufu gibi somut kazanımlar hedeflediklerini anlatan Cem Oğuz şunları söyledi: “Bu etkiler, daha sürdürülebilir ve verimli bir dağıtım altyapısına geçişin temelini oluşturuyor. SSP ile rotalar daha verimli şekilde planlandığı için gereksiz araç hareketleri azalıyor. Başarısız teslimatların önüne geçilmesi ve evrak süreçlerinin dijitalleştirilmesi sayesinde yakıt tüketimi düşüyor, tekrar ziyaret ihtiyacı azalıyor, kağıt kullanımı en aza indiriliyor. Tüm bu unsurlar da karbon salımının azaltılmasına doğrudan katkı sağlıyor.”

SAHA OPERASYONLARI UÇTAN UCA YÖNETİLİYOR

SSP, sadece bir teslimat uygulaması değil; saha operasyonlarını uçtan uca yöneten bütünsel bir platform. Alıcıların kendi gönderileri üzerinde aktif yönetim olanaklarına sahip olmasını sağlayan bu platform, ‘Adresimdeyim, komşuma bırak, başka gün getir, SEN noktasına yönlendir’ gibi talepleri gerçek zamanlı olarak Sürat Kargo’ya iletebiliyor.  Böylece yeniden teslimat sürecine gerek kalmadan, anlık olarak takip ve yönlendirme yapılabiliyor. Teslimat öncesinde alıcılara, kurye bilgileri ve tahmini varış süresini görmelerini sağlayacak sayfaya bağlantıyı içeren bir SMS gönderiliyor. Burada adreslerine kaç durak kaldığı bilgisini de paylaşarak müşterilerin kendi planlamalarını yapabilmelerini ve gerekirse dinamik yönlendirme seçeneklerinden biri ile gönderilerinin yolculuğunu değiştirebilmeleri sağlanıyor.

Sürat Servis Platformu’nun bir parçası olan Sürat’li Esnaf Noktaları (SEN), kargo teslimatını daha esnek ve erişilebilir hale getiriyor. Türkiye genelindeki yaygın esnaf noktaları aracılığıyla teslimatlar bu noktalardan gerçekleştirilebiliyor; aynı zamanda e-ticaret iadeleri de kolayca yapılabiliyor.

Bu haber 3533 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.