Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Benzinde Oktan Ayrımı Kalkıyor

Güncelleme :31.05.2014

EPDK'nın tebliğ taslağı yürürlüğe girerse benzinde tek isim kullanılacak.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından görüşe açılan tebliğ taslağı yürürlüğe girerse, benzinde oktan ayrımı kaldırılacak ve tek isim kullanılacak.

EPDK'nın, Benzin Türlerine İlişkin Teknik Düzenleme Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Tebliğ Taslağı'nın yürürlüğe girmesi halinde oktan sayısından kaynaklanan isim farklılıklarının önüne geçilecek.

Türk Standartları Enstitüsünce geçen yıl yürürlüğe konulan "TS EN 228 Otomotiv Yakıtları - Kurşunsuz Benzin - Özelikler ve Deney Yöntemleri Tebliği" nedeniyle ihtiyaç duyulan teknik düzenleme, bu tebliğ taslağıyla gerçekleştiriliyor.

AB direktiflerine uyum çerçevesinde yüksek biyoyakıt içerikli kurşunsuz benzin kullanımına ilişkin yeni çizelgelerin de bulunduğu düzenlemede, "Kurşunsuz Benzin 95 Oktan" ve "Kurşunsuz Benzin 98 Oktan" resmi isimli benzin türleri de tek bir isim altında toplanıyor.

TEK İSİM KULLANILACAK

Yürürlüğe 2011 yılında giren Ham Petrol Akaryakıt, İhrakiye, Madeni Yağ, Baz Yağ ve Petrolle İlişkili Maddelere Dair Kurul Kararında benzin türlerinin, GTİP numaralarının yanı sıra resmi isimleri "KurşunsuzBenzin 95 Oktan" ve "Kurşunsuz Benzin 98 Oktan" şeklinde belirlenmişken, görüşe açılan taslak, bu düzenlemeye değişiklik getiriyor.

"Kurşunsuz Benzin 98 Oktan" isimli benzin türünün 2010 yılından bugüne kadar ithalatı ve üretiminin yapılmaması nedeniyle benzinde oktan ayrımı kaldırılacak ve söz konusu kategoride tek bir isim kullanılacak. Benzinin sadece oktan sayısı özelliğine göre ayrı olarak isimlendirilen türlerinin bire indirilmesi, başta lojistik olmak üzere izleme, denetim gibi konularda avantajlar sağlayacak, ayrıca oktan sayısı üzerinden yapılabilecek istismarların da önüne geçecek.

İsim sadeleştirmesiyle tüketicinin ürün tercihi sırasında yaşayabileceği muhtemel karışıklıkların da önüne geçilecek.

OKTAN SAYISI

Oktan sayısı, teknik olarak "benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan ölçüt" olarak tanımlanıyor. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğiyle ölçülüyor.

Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekiyor. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçiliyor.

Bu haber 3138 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı... 21.05.2025
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünü 2035'e kadar 120 bin megavata çıkarmayı hedefliyor... 21.05.2025
CW Enerji Ata Sporu Yağlı Güreşin Yanında... 21.05.2025
Toyota Yeni Nesil RAV4’ün Dünya Prömiyerini Gerçekleştirdi... 21.05.2025
Aytemiz, Enerji ve Akaryakıt Sektöründe Üst Üste İkinci Kez “En Mutlu İşyeri” Seçildi!... 21.05.2025
Eksim Ventures’tan Sağlığa ve Siber Güvenliğe Yatırım!... 21.05.2025
Borusan 80. yaşını kutladığı 2024 yılını %39’luk büyüme ile tamamladı... 21.05.2025
Aksa Çanakkale Doğalgaz’da Yeni Atama... 21.05.2025
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: Sahadasen... 21.05.2025
Honda hibrit ve elektrikli otomobil stratejilerini güncelledi... 21.05.2025
Yeni Deposu İle Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor ... 21.05.2025
Enerjide "süper izin torba kanunu"nun bu hafta Meclis'e sevk edilmesi bekleniyor... 21.05.2025
Otokar, Kara Sistemlerindeki Kabiliyetlerini Bu Kez Japonya'da Tanıtacak... 21.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.