Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

OPET Temiz Tuvalet Kampanyası “En Etkili” proje seçildi

Güncelleme :17.09.2014

Temiz Tuvalet Kampanyası ile 14 yıldır temizliğin önemine dikkat çekerek Türkiye’de ortak bir hijyen bilinci yaratmak için çalışan OPET’in ödüllerine bir yenisi daha eklendi. Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) tarafından bugüne dek 7,5 milyondan fazla kişiye ulaşan OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’na “Etkililik Ödülü” verildi. 

OPET, 14 yıldır sürdürdüğü Temiz Tuvalet Kampanyası ile Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun "Herkes İçin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi" kapsamında bu yıl ilk kez düzenlediği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri”nde “Etkililik Ödülü”ne layık bulundu. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Halil Etyemez, AB Türkiye Delegasyon Müsteşarı- Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Bölüm Başkanı Francois Begeot ve TİSK Yönetim Kurulu Başkanı Yağız Eyüboğlu’nun hazır bulunduğu, İstanbul Le Meridien Otel’de düzenlenen törende ödülü OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca aldı.

Sosyal yaşama sağladığı katkılarla sektöründe fark yaratan OPET, Temiz Tuvalet Kampanyası ile önemli bir toplumsal soruna etkili bir çözüm getirdiği ve olumlu anlamda sosyal ve çevresel etki yarattığı için bu ödüle layık bulundu. 

Ödül töreninde bir konuşma yapan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca “2000 yılından bu yana yürüttüğümüz en uzun soluklu toplumsal projelerden olan Temiz Tuvalet Kampanyası’nın bu ödüle layık bulunmasından gurur duyuyoruz. Sektörümüzde dokuz yıldır kesintisiz ‘Müşteri Memnuniyeti En Yüksek marka’ ve ‘Love Mark- Aşkla Bağlanılan Marka’ seçilmemizde en önemli faktörlerden birinin Temiz Tuvalet Kampanyası olduğunu söyleyebilirim. OPET istasyonlarından başlayarak tüm Türkiye’ye yayılan hatta Suudi Arabistan ve Makedonya eğitimleri ile yurtdışına taşıdığımız projemizin insanların hayatlarını kolaylaştırdığı için bu kadar etkili ve sonuç odaklı olduğunun bilinciyle bu konudaki öncü rolümüze devam edeceğiz” dedi. 

OPET Temiz Tuvalet Kampanyası ile 2004 yılında IPRA (Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği) Golden World Awards yarışmasında “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde birinci seçilmişti. Aynı yıl TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) 3. Altın Pusula Ödülleri’nde “Sosyal Sorumluluk Projeleri” kategorisinde ve Nokta Dergisi “Doruktakiler” anketinde “Sosyal Sorumluluk Kampanyaları” kategorisinde birinci oldu. Proje, 11.Uluslararası Stevie Ödülleri’nde ise ‘Sağlık, Güvenlik ve Çevre’ Programı kategorisinde bronz ödül almıştı.

72 ilde 5500 saat eğitim verildi

OPET, bugün Türkiye’nin en uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerinden biri haline gelen “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile tuvalet temizliği ve hijyen konularını ülke gündemine taşıyabilmeyi ve kalıcı bir toplumsal bilincin oluşabilmesi amaç edinmiştir. Projenin temel hedefi, tüm Türkiye’de tuvalet temizliğinin önemine dikkat çekerek ortak bir hijyen bilinci yaratmak.

OPET, 2000 yılında bu doğrultudaki ilk adımını istasyonlarındaki tuvaletlerin dönüştürülmesi ile attı. Bu kapsamda öncelikle OPET akaryakıt istasyonlarına belli standartlar belirlendi. İstasyonlardaki personele eğitimler verirken, istasyonların tuvaletleri hijyenik bir ortama kavuşturuldu. Proje, tüm yurda yayılarak OPET istasyonlarında, sadece standart kurumsal görüntü ve hizmet kalitesi ile değil, temizlik ve hijyene verilen önemle de farklılık vurgulanarak, kalıcı hale getirildi. Geliştirilen eğitim, uygulama ve denetim modülü ile bu standartların sürdürülebilir olması hedeflendi. 

Proje kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı ile işbirliği yapılarak, okullarda öğrenci ve öğretmenlere eğitim verildi. Birçok şehirde okullarda, hastanelerde ve kamu kuruluşlarında seminerler düzenlenip, 27 milyonun üzerinde basılı malzeme, çocuklara çizgi filmler, kitapçıklar dağıtıldı. OPET Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk liderliğindeki OPET Eğitim Ekibi, 14 yılda Türkiye genelinde 72 ili gezerek 5,5 milyon kilometreden fazla yol kat etti. Toplamda 5500 saat eğitimle 7,5 milyonu aşkın kişi, doğru ve temiz tuvalet kullanımı konusunda bilgilendirildi.

“Temizlik Rayında Projesi” ile ise OPET’in her geçen gün çapı genişleyen Temiz Tuvalet Kampanyası’ndaki tüm deneyimleri TCDD’ye aktarıldı. Öte yandan OPET, Türk Standartları Enstitüsü’nün talebi üzerine, halka ve müşterilere açık tuvaletlerin standartlarını yeniden belirledi. Yeni standartlar, İçişleri Bakanlığı’nın başlattığı uygulamayla işyeri ve restoran tuvaletleri de dahil olmak üzere tüm tuvaletlerde zorunlu kılındı.

Bu haber 4112 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı... 21.05.2025
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünü 2035'e kadar 120 bin megavata çıkarmayı hedefliyor... 21.05.2025
CW Enerji Ata Sporu Yağlı Güreşin Yanında... 21.05.2025
Toyota Yeni Nesil RAV4’ün Dünya Prömiyerini Gerçekleştirdi... 21.05.2025
Aytemiz, Enerji ve Akaryakıt Sektöründe Üst Üste İkinci Kez “En Mutlu İşyeri” Seçildi!... 21.05.2025
Eksim Ventures’tan Sağlığa ve Siber Güvenliğe Yatırım!... 21.05.2025
Borusan 80. yaşını kutladığı 2024 yılını %39’luk büyüme ile tamamladı... 21.05.2025
Aksa Çanakkale Doğalgaz’da Yeni Atama... 21.05.2025
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: Sahadasen... 21.05.2025
Honda hibrit ve elektrikli otomobil stratejilerini güncelledi... 21.05.2025
Yeni Deposu İle Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor ... 21.05.2025
Enerjide "süper izin torba kanunu"nun bu hafta Meclis'e sevk edilmesi bekleniyor... 21.05.2025
Otokar, Kara Sistemlerindeki Kabiliyetlerini Bu Kez Japonya'da Tanıtacak... 21.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.