Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Ford Otosan 200 bininci kamyonu hattan indirdi

Güncelleme :22.12.2014

 *Ford’un ağır ticari araç üretim ve mühendislik merkezi Ford Otosan, Türkiye’nin ilk kamyon üreticisi olarak 55 yıldır süren üretim sürecinde 200 bininci kamyonunu Aralık 2014’te üretti. Eskişehir İnönü Fabrikası’nda kamyon ve çekicinin yanısıra, motor ve aktarma organları üretimi de yapan Ford Otosan, Çinli JMC firmasına motor, kabin ve şasi lisansı vermesinin yanısıra Rusya’da yerli üretim adımıyla dikkatleri üzerine çekti. 

Türkiye’nin köklü kamyon üreticisi Ford Otosan, Ford Trucks kamyon ve çekicilerini ürettiği Eskişehir İnönü Fabrikası’nda 200 bininci kamyonu törenle hattan indirdi. Törene, Metal İş Sendikası Eskişehir Şube Başkanı Erkut Kılıç, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı William Periam, Ford Otosan Kamyon İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay, Ford Otosan Malzeme Planlama ve Lojistikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Kabatepe, Ford Otosan Kocaeli Fabrikalar Müdürü Mehmet Günel, Ford Otosan İnönü Fabrikası Müdürü Gültekin Hanlıoğlu ve kamyonları tasarlayan mühendisler ile üreten işçiler katıldı. 

Törende bir konuşma yapan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford’un ağır ticari araç üretim ve mühendislik merkezi olarak bugün 7. neslini ürettikleri ağır ticari araç serisinin yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da büyük talep gördüğünü belirterek, şu bilgileri verdi: “Kamyonlarımızı 50 ülkeye ihraç ediyoruz ancak son iki yıldır uluslararası önemli anlaşmalara da imza atarak, mühendisliğimizi de ihraç etmeye başladık. Global Kamyon stratejimiz doğrultusunda, ağır ticari araç pazarında global bir oyuncu olma yönünde attığımız adımları sıklaştırdık. Önce, 2011 tarihinde Brezilya ile ortak parça üretimi konusunda işbirliği yaptık. 2013 yılında, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’e önce Ecotorq motor teknolojimiz için ardından 2014’te kamyon şasi ve kabin lisansı vererek, bir ilke imza attık. Bununla yetinmedik, geçtiğimiz hafta, Rusya’da Ford Trucks markasıyla kamyon üretim işine girdik. Rusya’nın en büyük otomotiv üreticilerinden Avtotor Holding ile üretim işbirliği mutabakat anlaşması imzaladık ve hızla Rusya’da üretime başladık. İşimizle gurur duyuyoruz.”

Ford Trucks, yurtiçi ve yurtdışında büyüdü

Yenigün konuşmasında, bayi yapılanmasının Türkiye’de ve yurtdışında büyümesini sürdürdüğünü de sözlerine ekledi: “2014 yılı içerisinde, Türkiye’deki büyüme hamlelerimize bayilerimin yaptığı toplam yatırımlarla devam ettik. Satıştan servise, yedek parçadan ikinci ele tüm hizmetleri bir arada sunduğumuz 25 adet 4S bayimizin açılışını yaptık. Büyümemizi Ford Trucks’ın Ortadoğu Bölgesi’nde faaliyete geçen ofisi ve tesis yapılanması ile sürdürdük.”

Motor ve aktarma organları üretiminde de önemli bir noktayız

Yenigün, İnönü Fabrikası’nın sadece kamyon üretimi ile sınırlı olmadığını, motor ve aktarma organları üretimi ile de önemi olduğunu söyleyerek, şu bilgileri verdi: “79 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren fabrikamız yıllık olarak 15 bin adet kamyon, 66 bin adet motor ve 140 bin aktarma organı üretim kapasitesine sahip. İnönü Fabrikası’nda kuruluşundan bu yana toplam 200 bin adet kamyon ve çekici, 800 bin adet üzerinde motor, 1 milyon adedin üzerinde aks ve yaklaşık 400 bin adet şanzıman ürettik. İnönü fabrikamızda Transit için ürettiğimiz 2.2 lt Duratorq TDCi motorların yanısıra, kamyonlarımız için Euro5 normlarına uygun, çevre dostu Ecotorq motor tiplerinin üretimini de yapıyoruz. 7,3 lt ve 9 lt. silindir hacminde 260PS/320PS/380PS güce sahip Ecotorq motorlarımız yüzde yüz Türk işgücüyle yüzde yüz yerli üretim ürünü. Türkiye’nin kendi markasıyla kendi motorunu üreten tek kamyon markası olarak yüzde 70 yerlilik oranımız ile Türkiye ekonomisine de yüksek katma değer sağlamaya devam ediyoruz.”

Bu haber 4122 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.