Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Bridgestone’dan “Lastik Aşınması Tahmini”ne Yönelik Yeni Teknoloji

Güncelleme :03.01.2015

Bridgestone Corporation, lastik aşınması ve diş derinliğinin tahmin edilmesine yönelik yeni bir teknoloji geliştirdiğini duyurdu. Bridgestone’un CAIS (Temas Alanı Bilgi Algılaması) konseptine dayanan  yenilikçi teknolojisi, güvenli bir sürüş sağlarken, tasarruf imkanı da sunuyor.

CAIS standartlarına dayandırılan yeni teknolojide, normal sürüş sırasında lastiklerin diş derinliğindekidurum değişikliği verisinin toplanması için lastiklerin iç kısmına sensör yerleştiriliyor. Sensörler, bilgileri analiz ederek diş aşınmasıtahminiyapıyor ve sürücüye lastik durumu hakkında gerçek zamanlı takip imkanı sağlıyor.

Lastik diş derinliğinin aşınması, çekişin düşük seviyede olma olasılığını arttırarak ıslak zeminde lastiğinyola tutunma kabiliyetini azaltabiliyor. Ayrıca, eşit olmayan veya orantısız aşınmaya sahip lastikler, araç arızasına neden olma konusunda daha fazla risk taşıyor. 

Lastik algılama teknolojisi daha kaliteli sürüş deneyimi sunuyor

Sürücülere, kalan diş derinliği ve lastiklerin eşit bir aşınmaya sahip olup olmadığı gibi gerçek zamanlı lastik bilgileri sunan Bridgestone’un bu teknolojisi, kullanıcıların lastik değişimi için en uygun zamanı belirlemesini sağlayarak daha iyi sürüş koşullarına katkıda bulunacak. Lastiğin kullanım ömrünü uzatan bu teknoloji aynı zamanda eşit olmayan aşınmayı önlemeye yardımcı oluyor.

Bridgestone, bu teknolojiyi uygulamaya alarak kullanıcısına güvenli bir sürüş sağlarken, tasarruf imkanı da sunuyor.Bridgestone, yenilikçi lastikleri ve teknolojisi ile güvenli sürüşü destekliyor. 

 CAIS’e Genel Bakış (Bridgestone’un Algılama Teknolojileri)

 

Aşınma Tahmini Teknolojisine Genel Bakış

(1) Lastiklerin iç kısmına yerleştirilen ivmesensörleri, lastik dişlerindeki bükülmeleri algılar. Bu bilgiler daha sonra kablosuz iletişim aracılığıyla araçta yer alan analiz cihazınailetilir. Sensör sisteminin gücü, yine lastik içerisine yerleştirilen bir jeneratörle sağlanır.

(2) Araca monte edilmiş olan analiz cihazı, lastiğin aşınma durumunu tahmin etmek üzere gerçek zamanlı olarak iletilen verileri analiz eder.

(3) Teknoloji, lastiğin aşınma durumunu tahmin ederek, tüketicilerin dişler aşınmadan önce lastikleri değiştirmesineimkan tanıyarak lastik değişimi  için idealzamanlamayı daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Genel olarak bu teknoloji, daha güvenli bir sürüş deneyimine katkıda bulunur ve kullanıcıların maliyetleri azaltmasına yardımcı olur.

Bu haber 3071 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.