Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

UND’den Yunanistan’a “Yeni Bir İpek Yolu Yaratalım” Çağrısı

Güncelleme :07.07.2015

Yunanistan'da kurtarma programı için yapılan referandumdan hükümetin desteklediği “hayır” oyu çıksa da, ülkenin içinde bulunduğu kriz devam ediyor. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), ekonomik krizle boğuşan Yunanistan’ın derdine çare olmak üzere lojistik alanda iş birliği teklifinde bulundu.
 

UND, “Yeni bir İpek Yolu Yaratalım” sloganıyla yaptığı çağrıda,  Çin’den başlayarak Anadolu, Akdeniz aracılığıyla Avrupa’ya uzanan ticaret yolunu yeniden canlandırmayı önerdi. UND çağrısında, bu adımın bölgedeki stratejik önemlerinden dolayı her iki ülkenin de ticaret hacimlerinde önemli oranda canlanmaya imkan sağlayacağına dikkat çekildi.  
 

İKİ ÜLKE DE ÖNEMLİ KAZANÇLAR ELDE EDEBİLİR


UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, TÜİK verilerine göre, Türkiye’nin Yunanistan’a 2014 yılı itibarıyla 1.5 milyar dolarlık ihracatı, 4 milyar dolarlık ithalatının bulunduğunu kaydederek,  “Söz konusu işbirliği ile sadece Yunanistan değil aynı zamanda Türkiye’de önemli kazançlar elde edebilir. Avrupa Birliği Yunanistan’ın yollarına 6 Milyar Euro yatırım yaptı ancak asıl mesela bu yolları kullanarak ticareti geliştirmek olmalıdır. Türkiye’den Bulgaristan’dan her gün 750 araç çıkarabilirken Yunanistan tarafından 150–200 araç çıkabiliyor. İpsalanın Türkiye tarafında 136, Yunanistan tarafında ise 31 personel çalışıyor. Bulgaristan Türkiye’nin ihracatının taşınması ve geçişlerden yıllık 350–400 milyon Euro gelir elde ediyor. Bu parayı Yunanistan’da kazanabilir.
Türkiye ile Yunanistan sınır kapısına bakıldığında geçtiğimiz senelere oranla 2015 yılındaki ekonomik krizle birlikte % 6 oranında düşüş dikkat çekiyor.
 

YUNANİSTAN’IN YARALARINI “İPSALA SINIR KAPISI” SARABİLİR!


Yunanistan’da yaşanan ekonomik kriz yüzünden, Türkiye-Yunanistan sınır kapısında yaşanan sorunlara da dikkat çeken Fatih Şener; “Yunanistan ile yaptığımız müzakereler sonucunda Yunanistan vize başvurularında, TIR Şoförleri için gereksiz olan davetiye şartını kaldırdı. Bunlar güzel gelişmeler ancak özellikle İPSALA kapısının kapasitesi arttırılır ve araçlar rahat geçebilirse Avrupa trafiğinin bir kısmı Yunanistan’ı doğrudan geçip, Adriyatik’teki Ro-Ro’lara binip İtalya’ya geçmek suretiyle ticareti gerçekleştirebilir ve böylece Yunanistan önemli paralar kazanabilir” diye konuştu.  
Fatih Şener ayrıca; “Avrupa ve Asya arasında birçok güzergah çiziliyor. Türkiye bu güzergahların bazılarında yer alırken Yunanistan Çin’e kadar uzanan bu güzergahlardan hiçbirinde yer almıyor. Yunanistan ve Türkiye Kipu ve İpsala kapılarını iyileştirirse buradan geçen trafik Yunanistan’a ciddi bir lojistik gelir sağlar. Bulgaristan yılda yaklaşık 400 bin araçlık trafiğiyle bu konuda iyi bir örnek ve onu model almak, Yunanistan’a ciddi gelir getirir” görüşünü savundu.  
 

LOJİSTİK YUNAN EKONOMİSİNİN CAN SİMİDİ OLABİLİR


Türkiye’nin Ege Limanlarından 92 milyar dolarlık ticaret hacmine dikkat çeken Fatih Şener;  Egeden Yunanistan’a ulaşacak RORO hatları konusunda ortak projeler geliştirilmesi dış ticaretimiz hız kazanacağını bunun da son aylarda düşüşe geçen ihracat rakamlarına olumlu yansıyacağını belirtti.  
Fatih Şener,  şunları söyledi:
“Yunanistan’ın transit geçişi kolaylaştırarak, Selanik ve Lavrion gibi limanlarına RoRo gemilerinin yanaşmasını sağlaması durumunda lojistik maliyetler önemli oranda düşecektir. Söz konusu limanlarda yaşanacak trafik, hem o alana gelir bırakacak hem de bu güzergahı kullanan araçlar aynı zamanda Yunan ticaret mallarının hızlı ekonomik şartlarda taşınmasına imkan verecek. UND olarak, Yunanistan’ın lojistik bir transit güzergah olarak Türkiye ile ortak hareket etmesini Güney Avrupa ve Orta Avrupa için güzergah olma yönünde bir devlet politikası  benimsemesini isteriz. Bu Türk ihracatının, Türk  dış ticaretinin ufkunu açar. Çünkü Bulgaristan’da beklemelerimiz var aynı zamanda Yunanistan’ın kalkınması için bir fırsat olabilir. Lojistik Yunanistan’ın bir kurtuluşu için ekonomik bir enstrüman olabilir.”  

 

 

Bu haber 3816 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.