Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

DHL, Çin-Türkiye demiryolu bağlantısıyla Yeni İpek Yolu’nu canlandırıyor

Güncelleme :22.12.2015

Türkiye ile Çin arasında kargo taşıyacak yeni demiryolu hattındaki ilk sefer tamamlandı. DHL Global Forwarding’in hayata geçirdiği bu bağlantı sayesinde Çin’den yola çıkan bir yük treni 14 gün içinde İstanbul’a ulaşabilecek. Deniz yoluna göre daha hızlı, havayolu taşımacılığına göre daha ucuz bir alternatif olarak tasarlanan bu hat, Çin ile Avrupa arasındaki “Yeni İpek Yolu”nu canlandırma girişiminde de bir dönüm noktası teşkil ediyor.
 


Hava, deniz ve karayolu taşımacılığının dünya lideri DHL Global Forwarding Çin ve Türkiye arasında kurduğu yeni demiryolu hattının açılışını yaptı. Hattaki ilk sefer geçtiğimiz hafta tamamlandı ve yüklerin teslimi sağlandı.

Bu hat sayesinde, Çin’in Lianyungang kentinden yola çıkan kargolar, Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan’dan geçerek normal şartlar altında 14 gün içinde İstanbul’a ulaşacak. Hazar Denizi ve Karadeniz üzerinden iki transit geçişi de kapsayan bu yolculuğun ardından kargonun, Türkiye’nin herhangi bir kentine karayolu aracılığıyla hızlı bir şekilde ulaştırılması mümkün olacak.

Bu bağlantı, acil durumlar için hazırlanan ve Azerbaycan, Gürcistan ile Türkiye arasında işleyecek karayolu taşımacılığı hizmetiyle de desteklenecek.

Hızlı ve hesaplı bir alternatif
DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Teoman Beyazıt, "Havayolu taşımacılığına oranla daha ucuz, deniz yolu taşımacılığına oranla daha çabuk olan bu hizmetle Çin-Türkiye hattında yeni bir alternatif sunmayı amaçlıyoruz. Müşterilerimiz, bu alternatif tren yolu hizmeti ile tedarik zincirlerini güçlendirmek, piyasaya daha hızlı ulaşmak ve lojistik maliyetlerini azaltmak gibi pek çok avantaj elde edecek" dedi.

Proje, Çin’in Batı ile ulaşım ağlarını ve ticari bağlantılarını güçlendirmek için başlattığı ve önümüzdeki on yıl boyunca toplamda 2.5 trilyon dolardan fazla gelir sağlaması beklenen “Tek Kuşak, Tek Yol” girişiminde de kritik bir dönüm noktası teşkil ediyor.

DHL Global Forwarding Çin CEO'su Steve Huang, “Çin ve İpek Yolu hattındaki ülkeler arasındaki ticaret, son on yıl boyunca yıllık ortalama yüzde 19 büyüdü. Halihazırda oldukça yüksek hacme sahip olan bu ticari ilişkiler, Tek Kuşak, Tek Yol girişimi sayesinde daha da ilerleyecektir. Çin, Türkiye’nin en çok ithalat yaptığı ikinci ülke konumundayken, AB de Türkiye’nin en büyük ihracat pazarıdır. Lianyungang-İstanbul bağlantısı gibi yeni koridorlar Türkiye’nin stratejik önemini ve ekonomik gelişimini daha da artıracaktır” dedi.

Bu demiryolu hattı, DHL Global Forwarding ile Kazakistan’ın demiryolu işletmecisi Temir Zholy Express (KTZ Express) arasında daha önceden imzalanan, Avrupa ve Çin arasındaki demiryolu bağlantılarının Kazakistan üzerinden güçlendirilmesine yönelik mutabakat zaptı çerçevesinde hayata geçirildi.

İpek Yolu yeniden canlanıyor
Lianyuangang-İstanbul hattı, DHL Global Forwarding’in Asya ile Avrupa arasındaki çok modelli taşıma bağlantılarından “Güney Koridoru”nu oluşturuyor. DHL Global Forwarding’in üç hat ile hizmet verdiği Kuzey ve Batı Koridorları, son olarak Tayvan ve Avrupa’yı Çin üzerinden birbirine bağlayacak şekilde genişletilmişti.

Deutsche Post şirketler grubuna ait olan DHL Global Forwarding, Türkiye’de 12 ofiste 400’ü aşkın çalışanı ile uluslararası taşımacılık alanında hizmet veriyor. Konteyner, proje kargo, depolama ve gümrükleme alanında da hizmet veren DHL Global Forwarding, sunduğu katma değerli lojistik servislerle dünya lideri konumunda bulunuyor.
 

 

Bu haber 3651 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.