Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Otomotiv endüstrisi ihracatı martta yüzde 16 artışla 2 milyar 47 milyon dolar oldu

Güncelleme :03.04.2016

 Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv endüstrisi, mart ayında yüzde 16 artışla 2 milyar 47 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Ocak-Mart döneminde ihracatı yüzde 6,6 artışla 5 milyar 544 milyon dolar olan sektör, yılın ilk çeyreğinde Türkiye ihracatındaki liderliğini korudu. Mart ayında Mayıs 2014’ten bu yana aylık bazda en yüksek ihracat rakamına ulaştıklarına dikkat çeken Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, “En büyük pazarlar Almanya, İtalya, İngiltere’ye yüzde 31’e varan oranlarda artış kaydettik” dedi. Sabuncu: “Yılsonu hedefimiz olan 23 milyar dolara adım adım yaklaşıyoruz. Türkiye olarak üretimde rekabetçi olma avantajını ele geçirmemiz gerekiyor. Bunun için Sanayi 4.0 dönüşümünün uygulayıcı, öncü ülkeleri arasında yer almalıyız.”

 

Türkiye ihracatının lokomotif sektörü otomotiv endüstrisi, liderliğini sürdürdüğü mart ayında genel ihracat artışını katlamaya devam ediyor. Türkiye ihracatının yüzde 2,6 artış ile 11 milyar 466 milyon dolar olduğu mart ayında, otomotiv endüstrisi yüzde 16 artışla 2 milyar 47 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Ocak-Mart döneminde yüzde 6,6 artışla 5 milyar 544 milyon dolar ihracata imza atan sektör, yılın ilk çeyreğinde Türkiye ihracatındaki liderliğini de korudu. 

Endüstrinin Mayıs 2014’ten bu yana aylık bazda en yüksek ihracat rakamına ulaştığına dikkat çeken Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, Türkiye ihracatından da yüzde 18 pay aldıklarını söyledi. Mart ayında mal grupları bazında genelde çift haneli artışlar yaşandığını belirten Sabuncu, “Artış özellikle ticari araçlarda yüzde 37 gibi yüksek seviyelere ulaştı. En büyük pazarımız Almanya’ya yönelik ihracat başarısında yan sanayi, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ve çekiciler ihracat artışının yüzde 100’e varan oranlara ulaşması etkili oldu” dedi.  

 Türkiye Sanayi 4.0 dönüşümünün öncülerinden olmalı

Mart ayında sürdürdükleri başarılı performans ile yılsonu hedefi olan 23 milyar dolara adım adım yaklaştıklarını vurgulayan Sabuncu, şu değerlendirmede bulundu:  

“Hedefimize ulaşmak için ayrıca üretimde rekabetçi olma avantajını ele geçirmemiz gerekiyor. Bunun için de Türkiye olarak 4. Endüstri Devrimi olarak nitelendirilen Sanayi 4.0 dönüşümünün uygulayıcı, öncü ülkeleri arasında yer almalıyız. Sanayi 4.0 ile yeni nesil yazılım ve donanımların, siber fiziksel sistemlerin makinelerde kullanılması ile insanlardan neredeyse bağımsız olarak kendi kendilerini koordine ve optimize ederek üretim yapan akıllı fabrikalar ortaya çıkacak. Otomotiv üretiminde kalite ve maliyet unsurları diğer sektörlere nazaran daha ön planda. Sektörün yapısından dolayı Sanayi 4.0’ı uygulamaya başlayan ve başlayacak olan ülkeler önemli maliyet avantajları elde edecek, rekabet üstünlüğü sayesinde bulundukları ülkelere ciddi yatırımların çekilmesini sağlayacak.”

 Ticari araçlarda artış oranı yüzde 37’yi buldu

Mart ayı verilerine göre ürün grubu bazında ihracatta yüzde 37’yi bulan artışlar yaşandı. Endüstri ihracatından yüzde 40 pay alan otomotiv yan sanayi, yüzde 15 artışla 813 milyon dolar ihracata imza attı. Yüzde 31 paya sahip binek otomobiller ise yüzde 3 artışla 634 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Yüzde 21,5 paya sahip eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 37 gibi yüksek bir artışla 443 milyon dolar, yüzde 6 paya sahip otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 18 artarak 125 milyon dolar oldu. 

 En büyük pazar Almanya’ya ihracat yüzde 13 arttı

Türkiye otomotiv endüstrisinin en büyük pazarı olan Almanya’ya artış, şubat ayının ardından martta da sürdü. Almanya’ya ihracat yüzde 13 artışla 340 milyon dolar olurken, ikinci sıradaki İtalya’ya yüzde 31 artışla 218 milyon dolar, üçüncü büyük pazar Birleşik Krallık’a yüzde 2 azalışla yine 218 milyon dolar olarak gerçekleşti. Mart ayında diğer önemli pazarlarımızdan İspanya’ya yüzde 30, Hollanda’ya yüzde 195, ABD’ye yüzde 18, İran’a yüzde 155, Romanya’ya yüzde 27 ihracat artışı yaşanırken, Rusya’ya ihracat yüzde 36 oranında düştü.

 AB ülkelerinde artış çift haneli oldu

Otomotiv endüstrisi ihracatından yüzde 79 pay alan AB pazarına yönelik ihracat Mart ayında yüzde 18 artışla 1 milyar 614 milyon dolar oldu. Sektörün ikinci en büyük pazarı Orta Doğu ülkelerine ihracat artış oranı yüzde 12, Amerika ülkelerine yüzde 5 olarak gerçekleşirken, Afrika ülkelerine yüzde 6 düşüş yaşandı. 

 

Bu haber 6130 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.