Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

AB ihracatımız sabote ediliyor

Güncelleme :03.10.2016

Ülkemiz ihracatı için hayati öneme sahip olan Kapıkule Sınır Kapısı, son günlerde çile kapısı haline geldi.
 

Kapıkule, Kapıçile oldu !


Zaman zaman uzun tır kuyrukları ile gündeme gelen ve ülkemiz ihracatı için hayati öneme sahip olan Kapıkule Sınır Kapısı, son günlerde çile kapısı haline geldi. Kilometrelerce uzayan TIR kuyrukları sıradan hale geldi ve hiç kimseyi rahatsız etmiyor. ülkemiz ihracat yükünü alarak İstanbul'dan Cuma günü yola çıkan araçlar ancak Pazartesi günü Kapıkule'yi geçebiliyor. Bugün pazartesi ve şu anda kapıkulede 25 km TIR kuyruğu var. Özellikle Stoksuz üretim yapan ya da düşük stokla çalışan birçok işletme beklemeler sebebiyle üretimini yapamamıyor, raf ömrü çok kısa olan birçok ürün ise gümrük kapılarında beklerken çöpe dönüşüyor.
Malı geç teslim eden taşımacılar Avrupa'da aksayan üretimler sebebiyle tazminatlar ödüyor. Avrupa’ya 5 günde teslim garantisi veremediğimiz için Balkanlara giden yatırımlar var.

Kötü niyet var diyoruz !
İki perondan sahasına araç kabul etmekte olan Bulgaristan tarafı, bir rögar tamiratı için attığı betonun 6 gündür donmadığı gerekçesi ile 7 gündür tek perondan çalışıyor. Aynı zamanda Bulgaristan tarafında AB ülkelerinden gelmiş sınır polisleri de kontrol başlatmış durumda. Türk tarafı da aynı kontrolü yapıyor olmasına rağmen sıkı kontrole devam ediyorlar. Son 2 ayda tek bir insan kaçakçılığı bile yok. Bunun gibi, anlamsız ve geçersiz onlarca sebep gözetilerek yavaşlatılan ve verimsiz çalışma metotları ile adeta bilinçli bir şekilde düşürülen günlük geçiş kapasitesi, ülkemiz ekonomisine kasıtlı şekide zarar veriyor. Geçmiş dönemde, saatte 60 araç kabul eden Bulgaristan tarafının aldığı araç sayısının saatte 18 araca kadar düşürülmesi, bunun en büyük kanıtı niteliğinde.
Son iki haftadır, insan kaçakçılığı bahanesi ile %100'e kadar varan aşırı kontroller, geçiş sayısının düşük olmasındaki en büyük etmenlerden birini oluşturuyor. Bu kontrollerin iki ülke arasında işbirliği ile yapılabilmesi halinde, beklemelerin ortadan kalkması mümkün. Gün’de 900 kadar aracın geçiş yapabildiği Kapıkule’den geçen araç sayısı 600’e kadar düştü. Bulgaristan’a açılan diğer kapı olan  Hamzabeyli’de de durum aynı

Artık sabrımız kalmadı !
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Bulgaristan ile olan sınırlarımızda yaşanan beklemeler ile ilgili olarak; "AB tarafında görünmeyen bir güç ihracatımızı engelleyerek Türkiye'ye ekonomik olarak zarar vermeye çalışıyor ve Türkiye'nin dış ticareti sabote ediliyor. Bugün Kapıkule'deki 25 km TIR kuyruğunda bekleyen araçların birçoğu Cuma günü İstanbul'dan yola çıkmış araçlar. Toplam 1250 araçla yaklaşık 100 milyor dolarlık ihracat yüküyle park halinde bekliyor.  Bunların bir kısmı Salı günü bile çıkmayı başaramayacak. Türkiye aynı yıl içinde iki asma köprü açılışı yapmış güçlü bir ülke olmasına karşın yıllardır Bulgaristan ile ülkemiz arasındaki sınır kapılarına çözüm üretememesi ve yaşanan bu vahamet karşısında aciz kalması, bize yakışmıyor.
Sınır kapılarında günlerce bekletilen tır şoförlerine dayatılan bu gayri insani tavır, sadece ticaretimize değil, insanlığımıza da zarar veriyor. Sınır kapılarında yaşanan sorunlar nedeniyle kilometrelerce kuyruk bekleyen TIR şoförleri temel insani ihtiyaçlarını giderme imkanı bulamazken, kuyrukla sebebiyle sürüş ve dinlenme sürelerini ihlal ederek ağır cezai işlemler ile karşı karşıya kalıyor.
Sadece bu sorun dahi yetkili kurumların acil olarak harekete geçmesini ve yaşanan bu vahametin sonlandırılmasını mecburi kılıyor.
UND olarak, Kapıkule Sınır Kapısının günlük geçiş kapasitesini 3.000 araca çıkarmaktan başka bir çaremiz olmadığına inanıyoruz. Bu sayı bu kapıda mümkün.. Bu sayının başarılamaması,  bu hedefin yanına dahi yaklaşılamaması ve sorumlu tarafların çözüm için adım atmaktan anlaşılmaz şekilde kaçınması, sadece ülkemiz lojistik sektörüne değil, aynı zamanda ülkemiz ihracatına zarar veriyor. Göz göre göre ülke ihracatımıza verilen bu zarara sektör olarak karşı çıkıyoruz." şeklinde konuştu.
İlaveten Fatih Şener; "ihracatımızın 2-3 gün kaybetmeye tahammülü yoktur. Siz zamanında götüremezseniz, götürecek birileri çıkacak ya da birileri sizi tercih etmemeye başlayacaktır. İhracatımız pazar kaybederken, ülkemiz de her geçen gün yatırım cazibesini kaybediyor. 4-5 günde mal teslim edemediğimiz için alımlarını Balkan Ülkelerine kaydıran Avrupalı müşteriler var.  Bu duruma başkaldırıyoruz.  
Bulgaristan tarafı ile işbirliği içine bu sayının artması hem hız, hem de güvenliğin sağlanması mümkün. Bu problemin çözümü ülkemiz için öncelikli bir Milli Meseledir. Kapıkule ve Hamzabeyli iyileştirilmeli, Dereköy bir an önce TIR Trafiğine açılmaldır.
Türkiye ile AB ülkeleri arasında ticareti zorlaştıran, Gümrük Birliği çerçevesinde serbest dolaşımda olan malların dolaşımını da zarar veren, bu önemli sorunun çözümü konusunda AB ilgili birimleri bir an önce inisiyatif alarak çözüme katkı sağlamalıdır.  

Güçlü ekonomiler ancak güçlü bir lojistik alt yapı ile mümkündür. AB ve Türkiye arasındaki ekonomik işbirliği Bölgesel Tedarik Zincirinin hızı ve kalitesi ile doğrudan ilgilidir. Bu sebeple zincirin en zayıf halkası olan bu noktada acil iyileşme gereklidir.

Türkiye, Bulgaristan ve AB cephesinden bütün muhatapları Kapıkule ve Hamzabeyli kapılarında yaşanan bu problemi çözmeye davet ediyoruz." diyerek, ülkemiz ihracatına zarar veren beklemelere çözüm üretilmesi için resmi otoriteleri göreve çağırdı.
 

 

Bu haber 6020 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
2025 Yılı Elektrikli Modellerin Gerçek Menzil Sonuç Raporu Açıklandı... 12.08.2025
PETDER'in Yeni Yönetim Kurulu EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz’ı Ziyaret Etti... 12.08.2025
MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı... 12.08.2025
Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak... 12.08.2025
SOCAR Türkiye, ölçüm ve denetim süreçlerini İHA teknolojisiyle dönüştürüyor... 12.08.2025
AKO Akü yüzde 100 geri dönüşüm sağlıyor... 12.08.2025
CW Enerji Çatılarda Güneş Enerjisi ile Geleceği İnşa Ediyor... 12.08.2025
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 7 Aylık Verilerini Açıkladı!... 12.08.2025
Aytemiz Yeni İletişim Ajansı Brandfocus... 12.08.2025
Socar Türkiye 14.Türek ve IV. Azerbaycan Enerji Forumu Çalışmalarına Destek Oluyor... 12.08.2025
Jeotermal sektöründen “taban fiyat 8 cent olsun” talebi... 12.08.2025
Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev... 12.08.2025
Enerjisa Enerji, 2025 ‘in ilk yarısında güçlü performans ve stratejik yatırımlarıyla öne çıktı... 12.08.2025
Biyorem’den akaryakıt sektörüne çözüm sunan ürünler... 12.08.2025
YASED: Yılın İlk 6 Ayında Türkiye’ye 6,3 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.08.2025
İstanbul Jet’in, Ulusal ve Uluslararası Kredi Notlarına Güçlü Onay... 12.08.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik, “Gayrimenkulün Enerjisi 2025- İlk Yarı Raporunu” Açıkladı... 12.08.2025
OPEC'in ham petrol üretimi temmuzda günlük 263 bin varil arttı... 12.08.2025
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tam kapasite çalışmaya başlaması ehemmiyet arz etmektedir... 12.08.2025
Yusufeli HES yılda 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılıyor... 12.08.2025
Kâmil Koç’tan Önemli Güvenlik Duyurusu... 12.08.2025
ZF küresel mega trendleri değerlendiriyor: Binek Araçlar Şasi Teknolojileri Lideri... 12.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.