Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

TABGİS Başkanı Zülfikari: “Kaçak ve hileli akaryakıt sorunu azaldı”

Güncelleme :11.06.2017

Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS) Yönetim Kurulu Başkanı Ferruh Temel Zülfikar, “Sektörümüzün çok uzun yıllar boyunca mücadele etmek zorunda kaldığı kaçak ve hileli akaryakıt sorunu, EPDK’nın, sektörün ve ilgili kamu kurumlarının ortak çalışmaları neticesinde azaldı” dedi.

TABGİS’in düzenlediği iftarda, sendika üyeleri ve akaryakıt bayileri bir araya geldi. Zülfikar, burada yaptığı konuşmada, Şırnak’ta yitirilen silahlı kuvvetlerin çok değerli mihverlerinin ve daha önceki şehitlerin ateşinin tüm halkı derin acılara saldığını belirterek, tüm şehitleri rahmet, minnet ve saygıyla andığını ifade etti.

Temennilerinin, Türkiye’nin birlik ve beraberliğinin daim olması ve hainlerin yüce Türk adaleti önünde hesap vermeleri olduğunu kaydeden Zülfikar, “Bizleri ayakta tutan en önemli olgu devletimizin ve Türk milletinin sarsılmaz iradesinin tüm bu sıkıntıların üstesinden geleceğine olan sonsuz inancımızdır.” dedi.

Zülfikar, sektörün yaşadığı sorunlara da değinerek, akaryakıt sektörünün çok uzun yıllar boyunca mücadele etmek zorunda kaldığı kaçak ve hileli akaryakıt sorununun, EPDK’nın, sektörün ve ilgili kamu kurumlarının ortak çalışmaları neticesinde oldukça azaldığını söyledi.

Devletin ve sektörün uğradığı zararın hala bitmediğini ifade eden Zülfikar, akaryakıtın vergisel boyutta suistimali sonucu buradan alınan yaraların hala kanamaya devam ettiğini, bu yaralardan birinin de maliyetin altında yapılan satışlar olduğunu bidirdi. Zülfikar, gerek LPG gerekse petrol piyasalarında sürekli ve dikkati çeken oranlarda yapılan indirimlerin incelenmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

Piyasada faliyet gösteren dağıtıcıların lisanslama sırasında kurumsal yapılarının çok daha iyi kritik edilmesi gerektiğine vurgu yapan Zülfikar, “Sadece 5 bayiden oluşan bir teşkilat ağına sahip olunması yeterli görülüp lisans verilmemelidir. En kısa zamanda bu kriterin en az 50 bayiye yükseltilmesi beklentilerimiz arasındadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Zülfikar, sendika olarak üzerinde çalıştıkları en önemli konulardan birinin de istasyon işletmelerinin üzerindeki maliyet yükünün azaltılması olduğuna dikkati çekerek şöyle devam etti: “Her fırsatta dile getirdiğimiz üzere en azından enflasyon oranıyla örtüşen bir grafikte olması gereken kar marjlarının istasyonların idamesinde yeterli olabilmesi için, bayilerin yüksek maliyetli kalemlerini azaltmak için çalışmalarımıza daha fazla ağırlık vermeye başlayacağız.” dedi.

Bayilerinin üzerindeki maliyet yükünün azaltılması, hareket alanlarını rahatlatılarak ticaret kaygılarını ortadan kaldıracak tüm çalışmaların titizlikle takip edildiğine dikkati çeken Zülfikar, bu yolda sadece kamu kurumlarıyla değil, iş birliği içinde oldukları tüm muhataplarıyla karşılıklı diyalog ve ortak hareketle sorunların üstesinden geleceklerine inandıklarını söyledi.

Zülfikar, ana dağıtım şirketlerinden de önemli bir beklentilerinin olduğunu belirterek şunları kaydetti: “Bayi arkadaşlarımızın genel giderleri içerisinde en fazla maliyet unsuru oluşturan kalemlerden birisi elektronik işlemler üzerinden yapılan satışlardır. Bu satışların maliyetinin paylaşımı konusunda bayinin omuzlarına gün geçtikçe daha fazla yük binmiştir. ve artık taşınamayacak hale gelmiştir. Günden güne yaygınlaşan ve tüketicininde son derce memnun olduğu elektronik satışların mutfağında yaşadığımız bu önemli sorunu en kısa zamanda çözüme kavuşturacak tedbirlerin alınmasını istiyor ve bekliyoruz.” diye konuştu.

Maliyetler içindeki en önemli kalemlerden birinin kredi kartı ile yapılan satışlardan kaynaklandığını belirten Zülfikar, kredi kartının en fazla kullanıldığı sektörlerden birisinin de akaryakıt sektörü olduğunu vurguladı.

Zülfikar, TABGİS olarak, kredi kart komisyon oranlarının özel teşebbüsler tarafından değil düzenleme ve denetleme yetkisi olan otorite kurumlar tarafından belirlenemsi gerektiğini düşündüklerini ifade ederek, bu konuda rekabet kurumu ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna (BDDK) başvurularını yaptıklarını ifade etti.

 

 

Bu haber 3046 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı... 21.05.2025
Türkiye yenilenebilir enerji kurulu gücünü 2035'e kadar 120 bin megavata çıkarmayı hedefliyor... 21.05.2025
CW Enerji Ata Sporu Yağlı Güreşin Yanında... 21.05.2025
Toyota Yeni Nesil RAV4’ün Dünya Prömiyerini Gerçekleştirdi... 21.05.2025
Aytemiz, Enerji ve Akaryakıt Sektöründe Üst Üste İkinci Kez “En Mutlu İşyeri” Seçildi!... 21.05.2025
Eksim Ventures’tan Sağlığa ve Siber Güvenliğe Yatırım!... 21.05.2025
Borusan 80. yaşını kutladığı 2024 yılını %39’luk büyüme ile tamamladı... 21.05.2025
Aksa Çanakkale Doğalgaz’da Yeni Atama... 21.05.2025
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: Sahadasen... 21.05.2025
Honda hibrit ve elektrikli otomobil stratejilerini güncelledi... 21.05.2025
Yeni Deposu İle Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor ... 21.05.2025
Enerjide "süper izin torba kanunu"nun bu hafta Meclis'e sevk edilmesi bekleniyor... 21.05.2025
Otokar, Kara Sistemlerindeki Kabiliyetlerini Bu Kez Japonya'da Tanıtacak... 21.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.