Haber Ekonomi
 Facebook  Twitter   06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

ZF, Dünyanın İlk Harici Yan Hava Yastığı Sistemini Sunuyor

Güncelleme :10.06.2019

ZF güvenlik teknolojisi, bir çarpışma gerçekleşmeden saniyeler öncesinde yandan gelen darbelere karşı ezilme bölgesinin boyutunu genişletmek için tasarlanmıştır. Yandan darbe alınan çarpışmalarda, yaralanmaları yüzde 40'a kadar azaltan teknoloji. ZF’nin çarpışma öncesi güvenlik sistemleri, emniyet kemerleri gibi güvenlik sistemleri de dahil olmak üzere git gide önem kazanıyor
 

 Yandan alınan darbeler neticesinde meydana gelen çarpışmalar en tehlikeli trafik kazaları arasındadır. Almanya’da bu tip kazalara karışan yolcuların üçte biri hayatını kaybetmektedir. ZF tarafından yeni geliştirilen çarpışma öncesi güvenlik sistemi prototipi, çarpışmadan milisaniyeler öncesinde aktive edilen bir harici yan hava yastığı kullanır. Oluşturulan ek yanal ezilme bölgesi sayesinde yolcuların hayatlarını kurtarabilmekte ve yaralanmalarında yüzde 40’a kadar azalma sağlanmaktadır. Bunu gerçekleştirebilmek için ZF, aracın sensör ağına bağladığı hava yastıkları ile birlikte, çarpışma ihtimalini sürekli gözlemleyen ve kaza ihtimaline karşı hava yastıklarını aktive etmek üzere arka planda çalışan algoritmalar geliştirmiştir.

ZF, Memmingen’de harici bir yan hava yastığı bulunan, dünyanın ilk çarpışma öncesi yolcu güvenliği sistem prototipinin canlı tanıtımını yaptı. ZF’nin İleri Mühendislik ekibindeki Güvenli Mobilite Sistemleri bölüm başkanı Uwe Class, “Bu güvenlik sisteminin, aracın yandan darbe aldığı kazalarda, yolcuların ciddi yaralanmalarını önemli ölçüde azaltma potansiyeline sahip olduğunu vurguladık” dedi.
 
ZF şu anda, sensör sistemleri, algoritmalar ve kontrol ünitelerinden, aktif ve pasif uyarıcılara kadar entegre araç güvenliği teknolojisi yelpazesini sunan tek şirkettir. Şirketimizin vizyonu olan “See.Think.Act” (“Gör.Düşün.Uygula”) proseslerine yönelik derin anlayışımız, yeni çarpışma öncesi güvenlik sistemi gibi entegre araç güvenliği çözümlerini kavramsallaştırmamıza ve gerçekleştirmemize olanak sağlıyor, ”diyor Class.

Göz açıp kapatıncaya kadar olan sürede sistemin harekete geçişi


Bu sistemin geliştirilmesindeki en büyük zorluk, kaçınılmaz bir çarpışmayı güvenilir bir şekilde algılamak ve çarpışma gerçekleşmeden önce dış hava yastığının açılmasını sağlamaktı. Sistem, hava yastığını açmaya ve şişirmeye karar vermek için yaklaşık 150 milisaniyeye sahiptir - kabaca bir insanın gözünü kırpması gereken zaman kadar.

Aracın sensörleri önce olası bir etkiyi hızlı ve doğru bir şekilde tanımlamalıdır. Bu birbirine bağlı kamera, radar ve lidar ile mümkün oluyor. Sistem yazılımı içindeki algoritmalar, bir çarpışmanın kaçınılmaz olup olmadığına ve hava yastığının açılmasının hem mümkün hem de faydalı olacağına karar verir. Bu kararların hepsi olumlu ise, sistem hava yastığını doldurmak için şişiricileri ateşler. Araca bağlı olarak 280 ila 400 litre arasında bir kapasiteye sahip olan hava yastığı, A ve C sütunları arasındaki kapı alanında ek bir ezilme bölgesi oluşturmak üzere marşpiyelden yukarı doğru genişler.

Yaralanma riskinin azaltılması


Yandan darbe alınan kazalarda, yolcu kabini deforme oldukça bu tarafta oturan yolcuların göğüs bölgesinden ciddi yara alma riski de artmaktadır. ZF çarpışma öncesi güvenlik sistemi çarpmak üzere olan aracın darbesini yüzde 30'a kadar indirebilir ve bu da yolcuların yaralanma riskini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olur.

Kaçınılmaz bir çarpışmayla ilgili bilgi öngörüleri, standart güvenlik teknolojilerinin etkinliğini daha da arttırmaya yardımcı olmaktadır. Örneğin, ACR8 Aktif Kontrol Retraktörü, yolcuları uyarabilir veya çarpışmadan saliseler öncesinde yolcuları güvenli bir pozisyonda tutmaya yardımcı olabilir.

Bu haber 1723 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
OPET’in yeni reklam ajansı Happy People Project oldu... 17.10.2019
Tırsan Ve Autamarocchı İş Birliği 100 Adetlik Dev Teslimatla Güçlendi ... 17.10.2019
Petrol Ofisi Sosyal Lig’e, bir ödül de MMA The Smarties’den... 17.10.2019
ENERJİSA ENERJİ’DE BAYRAK DEĞİŞİMİ... 16.10.2019
SOCAR Türkiye İK Başkanı Sibel Uğur etkin 50 İK üst yöneticisi arasında yer aldı... 16.10.2019
Petrol Ofisi TÜMKAF 2019’da mühendis ve mühendis adayları ile buluştu…... 16.10.2019
Türkiye’nin en büyük lisanslı güneş enerjisi santrali Cıngıllı GES üretime başladı... 16.10.2019
Shell & Turcas enerjisini güneşten alan istasyon sayısını 3’e çıkardı... 16.10.2019


Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.