Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Elektrikli otomobil satışları ikiye katlandı

Güncelleme :10.08.2020

 Yılın 7 ayında Türkiye'de 191 adet elektrikli ve 8 bin 129 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşirken, elektrikli otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 99, hibrit otomobil satışları da yüzde 47,3 yükseldi.

Elektrikli otomobil satışları, bu yılın 7 ayında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 99 ve hibrit otomobil satışları da yüzde 47,3 arttı.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bu yılın ocak-temmuz döneminde 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 60,3 artarak 341 bin 469 adet olarak gerçekleşti.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık temmuz ayı ortalama satışlarına göre ise yüzde 42,5 arttı.

Sadece otomobil satışlarına bakıldığında, bu yılın 7 ayında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 58,9 yükselişle 273 bin 22 adet seviyesine ulaşıldı. Hafif ticari araç pazarı da yüzde 65,8 artarak 68 bin 447 adede yükseldi.

2000cc üstü otomobil satışlarının payı azalmaya devam ediyor

Söz konusu dönemde 1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 60,6 artarak yüzde 94,8 pay, 1600-2000cc aralığındaki otomobil satışları da yüzde 20 artarak yüzde 2 pay aldı. 

2000cc üstü otomobil satışlarının payı ise yüzde 5 azalarak yüzde 0,2 olarak belirlendi.

Otogazlı otomobil satışları yüzde 80,9 arttı

Temmuz sonu itibarıyla otomobil pazarında motor tipine göre değerlendirildiğinde, benzinli otomobil satışları 137 bin 446 adetle yüzde 50,3 pay aldı.

Dizel otomobil satışları 114 bin 936 adetle yüzde 42,1 pay alırken, otogazlı otomobil satışlarının payı 12 bin 320 adetle yüzde 4,5 oldu. Elektrikli ve hibrit otomobillerin payı ise 3,1 olarak belirlendi.

Benzinli otomobil satışları temmuz sonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 118,1, otogazlı otomobil satışları yüzde 80,9 ve dizel otomobil satışları da yüzde 19,3 yükseldi.

Elektrikli ve hibrit araç satışlarında artış trendi devam ediyor

Temmuz sonunda 191 adet elektrikli ve 8 bin 129 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

Bu dönemde elektrikli otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 99 ve hibrit otomobil satışları da yüzde 47,3 artış gösterdi. Böylece elektrikli ve hibrit araç satışlarındaki artış trendi devam etti.

Düşük vergili otomobiller tercih edildi

Temmuz sonunda otomobil pazarının yüzde 86,1'ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. 

C segmenti otomobiller 169 bin 464 adetle yüzde 62,1 pay, B segmenti otomobiller de 64 bin 533 adetle yüzde 23,6 pay aldı. Otomobil pazarında en çok tercih edilen gövde tipi ise yüzde 44,4 payla yine sedan otomobiller oldu.

Sedan otomobilleri, yüzde 28,3 payla SUV ve yüzde 24,3 payla da hatchback takip etti.

2019 ve 2020'nin ocak-temmuz dönemleri, motor tipine göre otomobil satış adetleri, payları ve değişimleri şöyle;

Bu haber 5212 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Şarjagel ve LenaCars'ın İletişim Ajansı Motto İletişim Danışmanlığı Oldu!... 18.03.2024
PÜİS Ege Bölge Başkanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı ile bir araya geldi... 18.03.2024
Anadolu Isuzu Çocukları Kitaplarla Buluşturmaya Devam Ediyor... 18.03.2024
Green Holding, Türkiye’yi Formula 1 Yarışlarıyla Buluşturmak için Hazırlanıyor... 18.03.2024
VOLTRUN, Türkiye’nin En Hızlı Şarj Ünitesi BOOST-E kurulumunu gerçekleştirdi... 18.03.2024
Schneider Electric, 7. IEEE Türkiye Power & Energy Society Kampı’nda Sürdürülebilirlik Odaklı Çözümleri Paylaştı... 18.03.2024
Enerjide verimlilik artırıcı projeler için başvurular 15 Nisan'da başlıyor... 18.03.2024
Küresel gaz üretiminin 2050 yılına kadar %32 artması bekleniyor... 18.03.2024
SOCAR Türkiye, Türkiye'deki 15 yıllık enerjisini yeni yatırımlarla geleceğe taşıyacak... 18.03.2024
3038DWT Kapasiteli Oil Chemical Tanker Gemisini Bünyesine Kattı, Yatırıma Devam Dedi!... 18.03.2024
İGA İstanbul Havalimanı, 5 yılda dördüncü kez “Yılın Havalimanı” seçildi... 18.03.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.