Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

2020’de Türkiye’de hibrit araç sayısı 22.722'ye yükseldi

Güncelleme :12.01.2021

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram,, Türkiye'de gelişen elektrikli araç (EV) endüstrisinin, 2011 ve 2020 yılları arasında kullanımda olan mütevazı 2.500 adet olan% 100 elektrikli arabaları artırmak için güçlü bir altyapıya ve destekleyici bir müşteri planına ihtiyacı var dedi.

Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, 2019'da küresel otomobil satışlarının % 2,6'sını ve küresel otomobil stokunun yaklaşık% 1'ini oluşturan dünya çapında elektrikli otomobil satışları, 2019'da 2,1 milyona ulaşarak elektrikli otomobil stokunu 7,2 milyona yükseltti. Global EV Outlook 2020 raporu, 2020 ortalarında yayınlandı.

Türkiye, benzinli veya dizel motoru elektrik motoruyla birleştiren hibrit araç sayısında 2020 yılı sonu itibarıyla 22.722'ye yükseldi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

"Türk müşterilerinin, dizel motor yerine kiralama yerine satın alma seçeneği varsa elektrikli otomobil veya hibrit modellere yöneldiğini gözlemledik" dedi.

Ancak, elektrikli otomobil satın almak için teşvik eksikliğinin onları başka seçenekleri tercih etmeye zorladığını da sözlerine ekledi.

Covid-19 salgınının ardından hükümetlerin nasıl tepki vereceğini, gelecekteki bireysel araç sahipliklerinin sayısını ve ulaşım elektrifikasyon çabalarını ikiye katlama yönünde motive edilirlerse EV'lere geçişin hızını etkileyeceğini söyledi.

Kısmen, salgının ikinci dalgasından ekonomik olarak kurtulma yeteneği ve hızı da otomobil üreticileri ve otomobil alıcıları için stratejileri belirlemede bir faktördür.

Mevcut krizden kaynaklanan davranış değişikliklerinin, petrol fiyatlarını da dikkate alarak taşımacılığı ve ulaşım türünü de etkileyebileceğini söyledi.

"Elektrikli otomobillerin 2021 yılında otomobil endüstrisinin geri kalanından çok daha iyi bir yıl geçirmesi muhtemeldir çünkü bazı ülkelerde toplam sahip olma maliyeti temelinde giderek daha rekabetçi hale gelirler."

Bayram'a göre, Aralık 2019'da Türkiye'nin ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil üretimi için açıklanan planlar, ülkedeki elektrikli araçların üretiminin ve kullanımının artırılmasında büyük rol oynayacak.

Ülke Aralık 2019'da ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil prototipini açıkladı.

Otomobil konsorsiyum grubu (TOGG), 2030 yılına kadar beş farklı otomobil modeli üretecek.

Bu haber 2934 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Toyota için 2020 Karnesi Türkiye ve Avrupa’da Başarılı ... 24.01.2021
ABB, Muğla'daki 630 MW kapasiteli termik santral için yüksek verimlilik çözümleri sunacak ... 24.01.2021
Maden sektörünün ihracatı 2020’de 4,3 milyar dolara ulaştı... 24.01.2021
Sektörde tercih değişmedi, Otokar 12’nci kez otobüs pazarının lideri oldu... 24.01.2021
Pandemi yılbaşı enerjisine yansıdı; Avrupa yakasında yüzde 14'lük düşüş... 24.01.2021
Ankara'nın hava kalitesi doğalgazın yaygınlaşmasıyla arttı ... 24.01.2021
Elektrikte kurulu gücümüz 96 bin megavata ulaştı... 24.01.2021
Pegasus Genel Müdürü Mehmet Nane, IATA Denetim Komitesi Başkanı oldu... 24.01.2021
Koç Holding CEO'su Levent Çakıroğlu'na B20'de önemli görev... 24.01.2021
Türkiye’de bu sene 51 milyar metreküp doğal gaz tüketimi bekleniyor... 24.01.2021

 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.