Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

LPG'li Araç Alırken "Evdeki Hesap Çarşıya Uymayabilir"!

Güncelleme :05.07.2021

 Trafiğe kayıtlı araçlar içerisinde dizeller ilk sırayı korusa da, yollardaki otomobillerin yüzde 36,4'ünde yakıt seçeneği olarak halen LPG tercih ediliyor. Fakat tasarruf amacıyla satın alınan ikinci el LPG'li araçların birçoğunda önemli problemlere rastlanıyor. Hatalı sistem montajı, araca uygun olmayan ucuz enjektörler ve yanlış programlama sebebiyle araçlarda sıklıkla düşük performans, yüksek yakıt tüketimi, motor ve elektronik arızaları yaşanıyor. Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre, LPG'li araçların satın alınmadan önce detaylı performans ve diagnostik işlemleriyle kontrol edilmesi gerektiğini vurgularken  "Ülkemiz araç parkında 4 milyon 840 bin LPG'li araç var. Bazı araçlarda maliyeti düşük tutmak için yapılan hatalı işlemler sebebiyle tüm sistemi değiştirmek gerekiyor. Günümüzde yeni bir LPG sistemi 10-20 bin TL ekstra masraf anlamına geliyor." dedi.

2011-2018 yılları arasında trafiğe kayıtlı araçlar içerisinde LPG yakıt seçeneğine sahip araçlar, pazar payında liderliği sürdürürken, son 3 yıldır dizel araçların hemen ardından geliyor. Bugün yollardaki otomobillerin yüzde 36,4'ünü LPG'li araçlar oluştururken, ilk önceliği tasarruf olan tüketicilerin gözdesi olmaya devam ediyor. Ancak bu amaçla satın alınan ikinci el LPG'li araçların birçoğunda önemli problemlere rastlanıyor. Sıklıkla yaşanan problemler yüksek yakıt tüketimi, düşük performans, tekleme, stop etme, aracın çalışmaması şeklinde sıralanıyor. 

Araca uygun olmayan LPG montajı tüm problemlerin ana sebebi

LPG sistemine sahip bir araç satın almayı düşünen tüketicilerin detaylı dyno-performans testi ve diagnostik kontrollerini ihmal etmemesi gerektiğine dikkat çeken Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre "Otomobilin arıza lambası yakması, zor çalışması, teklemesi, bir problem olduğuna işaret eder. Yakıt tankı, enjektörlerin kontrolü ve kapsamlı arıza tespit işlemleriyle sorunlar teşhis edilmeli. Birçok LPG'li araçta, araca uygun olmayan, daha düşük beygirli motorlara uygun basit enjektörler kullanılıyor, yanlış montaj ve programlama işlemi yapılıyor. Detaylı ekspertiz dışında tüketicilerin LPG sisteminin garantisine ve ruhsata işlenip işlenmediğine de dikkat etmesini şiddetle tavsiye ediyoruz. Maliyeti düşük tutmak için yapılan hatalı işlemler sebebiyle tüm sistemi değiştirmek gerekiyor. Günümüzde yeni bir LPG sistemi 10-20 bin TL ekstra masraf anlamına geliyor. " açıklamasını yaptı.

Bu haber 2683 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Yazın elektrik faturalarında yüzde 50 tasarrufun yolu ısı yalıtımından geçiyor ... 03.07.2025
Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman kampanyaları... 03.07.2025
Somali'deki görevini tamamlayan Oruç Reis Sismik Araştırma Gemisi, Çanakkale Boğazı'ndan geçti... 03.07.2025
Depolama projelerinde Ankara GES, Tekirdağ ise RES'te ilk sırada... 03.07.2025
AB, 2040'ta sera gazı emisyonlarını yüzde 90 azaltmayı planlıyor... 03.07.2025
Lastik basıncındaki dengesizlikler kazalara sebep oluyor... 03.07.2025
PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor... 03.07.2025
CW Enerji’den 24 Milyon Dolarlık Yeni GES Sözleşmesi... 03.07.2025
Akaryakıt tutarı 6 aylık Yİ-ÜFE oranında artırıldı... 03.07.2025
Aksa Çukurova Doğalgaz iç tesisat firmalarıyla bir araya geldi... 03.07.2025
Elektrikli ve hibrit otomobillerin pazar payı yüzde 44,6'ya ulaştı... 03.07.2025
Türkiye'nin nükleer sanayisinde ihracat potansiyeli artıyor... 03.07.2025
TÜVTRANS’ın ağır nakliye operasyonlarında kullandığı TIRSAN sayısı 15’e ulaştı... 03.07.2025
Şehit yakınları ve gazilere % 50 doğalgaz indirimi... 03.07.2025
SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği... 03.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.