Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 1808 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Petrol Ofisi ‘Yol Arkadaşım’ projesi ile Baykuş Ödülleri ‘Vizyoner Baykuş’ kategorisinde ödüle layık görüldü…... 20.10.2021
Enerjisa Enerji, 800 milyon liralık tahvil ihracın Ak Yatırım aracılığıyla başarı ile gerçekleştirdi... 19.10.2021
DFDS Akdeniz İş Birimi, Mersin-Trieste hattındaki 3. gemisini hizmete sunarken, lojistik sektörünün ve iş dünyasının liderleriyle buluştu ... 19.10.2021
Aydem Perakende ve Gediz Perakende Tasarruf Sağlayan Enerji İzleme Ürünlerini Tanıttı! ... 19.10.2021
Avrupa, enerji krizinden çıkışı "nükleer"de arıyor... 18.10.2021
Turpak Seç Konusundaki Duyarlılığını 4 Ekim Vontier Emniyet Günüyle Bir Kez Daha Gösterdi... 18.10.2021
Otomotivde talep artışı çip sorununa takıldı... 18.10.2021
30.Ege Rallisi'ni Çukurova-Bostancı Ekibi Kazandı... 18.10.2021
Koç Topluluğu Geleneksel ‘Anadolu Buluşmaları’nın 29’uncusunu düzenledi... 18.10.2021
Motorin fiyatı 23 kuruş arttı ... 18.10.2021
Gazprom, 1 Ocak-15 Ekim döneminde 152,2 milyar metreküp doğal gaz ihraç etti... 18.10.2021
Doğal gaz, enerji ve LPG sektörleri yeşil dönüşümü konuştu... 18.10.2021
TPAO 6 ayrı paftada petrol arama ruhsatı almak için başvuru yaptı... 18.10.2021
Çoruh EDAŞ uyarıyor: “Elektrik Hattına Müdahale Etmeyin”... 18.10.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.