Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 2461 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrikli araç şarj soket sayısı mayısta yüzde 4 arttı... 01.07.2025
Osmangazi Köprüsü 9 yılda 108 milyar liralık tasarruf sağladı... 01.07.2025
TP Petrol Dağıtım A.Ş.'den Yönetimsel Değişiklik Açıklaması... 01.07.2025
Atlas Copco, elektrikli araç batarya montajında zorluklara karşı dozajlama çözümleri sunuyor... 01.07.2025
Binalarda enerji verimliliğinde yeni dönem başladı... 01.07.2025
TotalEnergies İstasyonları ve Akbank’tan chip-para kampanyası... 01.07.2025
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye’nin en çok ihracat yapan 2’inci şirketi oldu... 01.07.2025
Madencilik, Çevre ve Tarım Arasında Siyaset Üstü Bir Denge Arayışı... 01.07.2025
CALL Energy ile hedef 1.000 MW’lık yatırım... 01.07.2025
GÜRİŞ Holding Son İki Yılda 674 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesine İmza Attı... 01.07.2025
Shell Filo Çözümleri’nden Türkiye’de Bir İlk: Shell Filo Yıkama Kartı... 01.07.2025
ATSO ve CK Enerji Akdeniz Elektrik’ten, Antalya’nın enerjisi için stratejik buluşma... 01.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.