Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

Elektrik arıza uygulaması üzerinden 5 yılda 1,5 milyon ihbar çözüme kavuşturuldu

Güncelleme :04.10.2024

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ (TEDAŞ), "Elektrik Arıza İhbar Uygulaması" üzerinden 5 yılda alınan 1,5 milyona yakın ihbarın çözüme kavuşturulduğunu bildirdi.

TEDAŞ'tan yapılan açıklamaya göre, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneğinin (ELDER) katkılarıyla TEDAŞ Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen ve 2019'da hizmete sunulan uygulama 520 bin kullanıcı tarafından indirildi.

Uygulamanın ilk versiyonunda sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet verilirken, 2023'te yapılan geliştirmeyle uygulamanın kapsamı genişletildi. Uygulamada elektrik kesintisi ile elektrik arızalarına yönelik bilgilendirme, takip ve sorgulama, kullanıcı geribildirimi, abone ve tesisat eklenmesi ile sonuçlanan ihbarın silinmesi gibi özellikler bulunuyor.

Elektrik Arıza İhbar Uygulaması üzerinden bırakılan ihbarlar, Alo 186 çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan hızlı ve kolayca çözülüyor. Uygulama sayesinde, 5 yılda 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde 1,5 milyona yakın ihbar alındı ve bırakılan ihbarların tümü çözüme kavuşturuldu.

Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar, otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ'la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletiliyor. İhbarlarda yer alan arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen sürede giderilmesi ve vatandaşa geri bildirim yapılması gerekiyor.

Yeraltı kablo tamiratı, direk montajı, komple pano değişimi gibi arızalar imar alanı içinde 72 saat, imar dışında ise 144 saat ve armatür değişimi ve diğer arızalarda ise imar alanı içi 24 saat, imar alanı dışı için 48 saat süre tanınıyor.

Vatandaşların uygulamayı kullanması teşvik edilen açıklamada, "TEDAŞ olarak vatandaşlarımızdan uygulamayı mobil cihazlarına indirip çevresinde yaşanan elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını ihbar ederek, kamuoyu menfaatine çözüme kavuşturma imkanını kullanmasını talep ediyoruz." ifadesine yer verildi.

Kullanımı kolay olan, elektriksel arıza ve kesinti ile ilgili sorunları hızlıca çözüme kavuşturma imkanı sağlayan uygulama, "App Store, Play Store ve AppGallery" aracılığıyla (mobil) akıllı cihazlara indirilebiliyor.

Bu haber 3218 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Horoz Lojistik’ten Stratejik Satın Alma Hamlesi... 11.07.2025
Shell Türkiye ve Bilim Virüsü, gençleri yeni yüzyıl yetkinlikleri ile güçlendirmeye devam ediyor... 11.07.2025
İstanbul Jet, Fortune 500 Türkiye'de İlk 100’de... 11.07.2025
Elektrikli araç yangınlarını söndürmek için özel solüsyon geliştirildi... 11.07.2025
Doğal gaz ihtiyacının yüzde 8'ini doğal atıklardan karşılayabiliriz... 11.07.2025
YASED: Yılın İlk 5 Ayında Türkiye’ye 4 Milyar 727 Milyon Dolarlık Doğrudan Yatırım Geldi... 11.07.2025
Toyota Finlandiya’da Hidrojenli Ralli Aracıyla Mobilite Dünyasında Yeni Bir Sayfa Açacak... 11.07.2025
Akenerji’nin kurumsal yönetim notu 9.62’ye yükseldi... 11.07.2025
Enerji Dönüşümünün Anahtarı Isı Pompası... 11.07.2025
EN YAKIT, Miles&Smiles Statü Mili Kampanyasına Dahil Oluyor!... 11.07.2025
DKV Mobility’nin Avrupa’daki şarj noktaları 1 milyonu aştı!... 11.07.2025
Scania, Türkiye Genelinde Hizmet Erişimini Artırıyor... 11.07.2025
Eşarj ve Trugo roaming iş birliği şimdi de Ankara’da... 11.07.2025
OPEC: Petrol 2050'de küresel enerji karışımındaki liderliğini koruyacak... 11.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.