Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Boeing, “Yeşil Dizel”in Havacılık Biyoyakıtı Olarak Kullanıldığı Dünyanın İlk Uçuşunu Gerçekleştirdi

Güncelleme :04.12.2014

 ecoDemonstrator 787, bitkisel yağ ve atık hayvansal yağlardan elde edilen sürdürülebilir yakıtla uçtu.Test;  endüstrinin, kolay elde edilen biyoyakıtı onaylama çabalarını destekledi. 

 Boeing [NYSE: BA], dünyanın “yeşil dizel” kullanan ilk uçuşunu gerçekleştirdi. “Yeşil dizel”, kolaylıkla elde edilebilen ve kara ulaşımında kullanılan sürdürülebilir bir biyoyakıt. Şirket, 2 Aralık’ta gerçekleştirdiği test uçuşunda ecoDemonstrator 787’sini, sol motoruna yüzde 15 oranında yeşil dizel ve yüzde 85 oranında petrol bazlı uçak yakıtı koyarak uçurdu. 

Boeing Ticari Uçaklar Çevre Stratejisi ve Entegrasyonu Direktörü Julie Felgar, “Yeşil dizel, sürdürülebilir havacılık biyoyakıtının daha kolay elde edilebilmesini ve müşterilerimiz için daha kolay satın alınabilir hale getirilmesini sağlayan büyük bir fırsat. Bu yakıtın ticari havacılıkta kullanılması amacıyla gereken onayların alınması için gösterilen çabaları desteklemek ve endüstrimizin çevre ile ilgili hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak amacıyla ecoDemonstrator uçuşlarından elde edilen pek çok veri sağlayacağız”  dedi.

Sürdürülebilir yeşil dizel; bitkisel yağlardan, atık pişirme yağlarından ve atık hayvansal yağlardan elde ediliyor. Boeing daha önce bu yakıtın, 2011 yılında onaylanmış olan HEFA (hydro-processed ester ve yağ asitleri) adlı havacılık biyoyakıtı ile kimyasal olarak benzer olduğunu tespit etmişti. Yeşil dizel, kimyasal olarak, kara ulaştırmasında da kullanılan “biyodizel”den farklı bir yakıt.

ABD, Avrupa ve Asya’da 800 milyon galonluk (3 milyar litre) üretim kapasitesiyle yeşil dizel, küresel jet yakıtı talebinin yüzde 1’ine kadarlık bir miktarı hızla sağlayabilir. ABD devlet teşvikleri dahil galon başı yaklaşık 3 dolar olan toptancı fiyatı ile yeşil dizel, petrol bazlı jet yakıtının fiyat paritesine yaklaşıyor.

Boeing Test ve Değerlendirme, Ürün Geliştirme ve 777X  Kaptan Pilotu Mike Carriker, “Uçağın yeşil dizel karışımı ile tasarlanan performansı, geleneksel jet yakıtı ile gösterdiği performans ile aynıydı. Yeni bir yakıt türüyle yaptığımız test uçuşlarında görke istediğimiz şey kesinlikle bu” dedi.

Yeşil dizel, 787 Dreamliner ZA004 üzerinde Boeing’in ecoDemonstrator Programı tarafından test edilmekte olan 25’ten fazla yeni teknolojiden biri. Program, havacılığın çevresel performansını iyileştirebilecek yeni teknolojilerin ve yöntemlerin test edilmesini, düzeltilmesini ve kullanılmasını hızlandırıyor.

Yaşam döngüsü açısından bakıldığında, ecoDemonstrator 787’ye yeşil dizel sağlayan Finlandiya merkezli Neste Oil’e göre, sürdürülebilir şekilde üretilen yeşil dizel, 

karbon emisyonlarını fosil yakıtlara kıyasla yüzde 50 ile 90 oranında azaltıyor. Uçuş testi ABD Federal Havacılık İdaresi, Rolls-Royce ve Pratt & Whitney tarafından koordine edildi ve yakıt EPIC Aviation tarafından harmanlandı.

ecoDemonstrator 787 teknolojileri hakkında daha fazla bilgi ve tedarikçi ortakların tam listesi için www.newairplane.com/environment/#/ecoDemonstrator/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

 
Bu haber 2964 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”... 25.04.2024
Vestel elektrikli araç şarj istasyonları ‘Kesintisiz Hayatın Gücü’nü sunuyor... 25.04.2024
Renault Trucks Fest ile yeni Renault Trucks modelleri Türkiye turuna çıkıyor ... 25.04.2024
JAECOO, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı'nda Yeni Enerjili Ürünlerini Sergiliyor!... 25.04.2024
Teksan, 23 Nisan’da Hatay’da çocuklarla buluştu... 25.04.2024
Gaziantep-Şahinbey Belediyesinde Akaryakıt Yönetiminde Yeni dönem; Asis Otomasyon İle Dönüşüm Başlıyor... 25.04.2024
Siemens Türkiye’nin Enerji Çözümleri, Uşak OSB’de Yıllık 2 Milyon TL Tasarruf Sağlıyor... 25.04.2024
İlklerin Öncüsü Propay Ödeme Teknolojileri'nden 23 Nisan'a Özel Anlamlı Proje: İlk Kredi Kartım İlk Yazar Kasam... 25.04.2024
DEPSAŞ Enerji'den tarımsal sulama abonelerine borç uyarısı... 25.04.2024
AB'nin enerji sepetinde son 3 yılda Rus gazının yerini LNG aldı... 25.04.2024
IEA: 2030 hedefleri için batarya kurulumlarının hızlanması gerekiyor... 25.04.2024
Scania Türkiye’nin İlk Laboratuvarı Geleceğin Teknisyenlerini Yetiştirecek... 25.04.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.