Haber Ekonomi
06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Ekipman Başlıkları

Karayollarında tanker kazaları ve çevresel boyutları

Güncelleme :08.06.2017

Karayolu taşımacılığı nedeniyle oluşan çevre kirliliğinin boyutu yalnız araç egzozundan çıkan gazların atmosfere olumsuz etkileri değil, taşıma esnasında ve meydana gelen kazalar sonucunda toprağa dökülen akaryakıtın oluşturduğu kirliliği de içermektedir.

 

Akaryakıtın karayolu ile taşınması ülkemizde en yaygın dağıtım yöntemidir. Özellikle benzin ve dizelin son kullanıcıya ulaştırıldığı akaryakıt istasyonları bu ürünleri karayolu taşımacılığı ile tedarik etmektedir.

Karayolu taşımacılığı nedeniyle oluşan çevre kirliliğinin boyutu yalnız araç egzozundan çıkan gazların atmosfere olumsuz etkileri değil, taşıma esnasında ve meydana gelen kazalar sonucunda toprağa dökülen akaryakıtın oluşturduğu kirliliği de içermektedir. Karayollarında seyreden araçlar gibi akaryakıt tankerleri de kazalara karışmakta, kazalar sonucunda ciddi miktarda toprak, akabinde de yeraltı suları etkilenmektedir.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2015 verilerine göre, çoğunluğu akaryakıt tankeri olmak üzere toplam 292 tanker trafik kazasına karışmış olup, bu kazaların 136 tanesi yerleşim alanları içerisinde, 156 tanesi yerleşim alanları dışında gerçekleşmiştir.

Akaryakıt yüklü bir tankerin karıştığı trafik kazası sonrasında çevre kirliliği riski mutlaka ele alınmalıdır. Yapılacak işlemler “Acil Müdahale” kapsamında, bir an önce yapılmalı ve kazanın yapıldığı yerden sorumlu İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü bilgilendirilmelidir.

Akaryakıtın yayılımını sınırlandırmak amacıyla genellikle absorban (emici) malzemeler kullanılmaktadır. Akaryakıta bulaşmış bu malzemeler de tehlikeli atık olarak lisanslı bertaraf tesislerine gönderilmelidir.

Kirlilik oluşmuşsa, acil müdahale Toprak Kirliliğinin Kontrolü ve Noktasal Kaynaklı Kirlenmiş Sahalara Dair Yönetmelik Yeterlilik Tebliği uyarınca belge almış firmalar tarafından yapılmakta ve genellikle kirlenmiş toprak lisanslı tesislerde bertaraf edilmektedir.

Yapılan çalışmalar sonrasında yeterlilik belgesi sahibi firma tarafından kazanın çevresel etkileri, kirliliğin giderilmesi ve sahanın temizlenmesi, işlemler sonrasında sahanın temiz olduğu yapılan analizlerle raporlanarak işlemler sonlandırılmaktadır.

Toprak Kirliliğin Kontrolü ve Noktasal Kaynaklı Kirlenmiş Sahalara Dair Yönetmelik kapsamında herhangi bir işletmede meydana gelecek veya sahibi olduğu araçların yapacağı kazalar sonucu oluşacak toprak kirliliğini bildirme yükümlülükleri bulunmaktadır. Bildirimlerin İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüklerine yapılması gerekmektedir. Bildirim yapılmaması durumunda 2872 sayılı Çevre Kanunu'nun 20.Maddesi (g) bilgi verme ve bildirim yükümlülüğü ve (j) bendi toprak kirliliği gereği cezai işlem uygulanmaktadır.

 

 

 

 

Bu haber 1854 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Kadoil müşteri dostu istasyon ağına yeni bayileri ile gücüne güç katıyor... 21.09.2017
Smart Energy Pazarlama Grup Müdürü Fatih Serdar Çelik oldu... 21.09.2017
Kadoil spora verdiği güçlü desteğe devam ediyor ... 21.09.2017
PO İstasyonlarında Tekser & Lightmaster imzası... 21.09.2017
Kadoil’den 30 Ağustos Büyük Zafer Sürüşü’ne Destek ... 21.09.2017
Petrolde referandum etkisi devam ediyor... 21.09.2017
Renault Trucks, Ege’de Gücünü Artırıyor... 21.09.2017
Lukoil, Türkiye yatırımını Miller Holding ile büyüttü... 21.09.2017
Mepsan , Stawiz Plus İle Müşterilerine Yepyeni Bir Teknoloji Sunuyor!... 21.09.2017
Zorlu çalışanları ‘Saadet Hanım’ı İstanbul’da sahneledi!... 21.09.2017
Gulf İstasyonlarında Mepsan Rüzgarı Esmeye Devam Ediyor!... 21.09.2017
Tekser'in Endüstriyel alanlardaki çalışmalarına bir yenisi daha eklendi... 21.09.2017

 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.