Haber Ekonomi
06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Audi e-yakıt araştırmalarını hızlandırdı

Güncelleme :19.11.2017

 Audi, e-yakıt stratejisini geliştirmeyi sürdürüyor. Marka, Ineratec GmbH ve Energiedienst Holding AG işbirliğiyle, Almanya’nın Laufenburg kentinde, e-dizel üretiminde hizmet verecek yeni bir pilot tesis kurmayı planlıyor. Yakıt ilk kez, yenilenebilir bir şekilde su enerjisi kullanılarak üretilecek. Planlanan tesisin yılda yaklaşık 400 bin litre üretim kapasitesine sahip olacak

Geçtiğimiz yıllarda e-gaz, e-benzin ve sentetik olarak üretilen e-dizel gibi iklim dostu, Karbondioksit temelli yakıtlar üzerinde çalışmalar gerçekleştiren Audi, e-dizel üretimini sonraki seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Audi, e-dizel üretimine gelecek yıl Almanya’nın Laufenburg kentinde başlamayı planlıyor. Audi ve proje ortakları Ineratec ve Energiedienst AG, tesisin kurulması için gereken başvuruları birkaç hafta içerisinde yapacak. İnşaat çalışmalarına ise 2018’in ilk aylarında başlanması planlanıyor.

Laufenburg projesinde kullanılacak yeni teknolojinin, e-dizel üretimini daha küçük ünitelerde gerçekleştirerek daha ekonomik kılacağını belirten AUDI AG Sürdürülebilir Ürün Geliştirme Birimi Başkanı Reiner Mangold, “Pilot tesis, sektör birleşmesine, diğer bir deyişle enerji sektörünün sağladığı güç, ısı ve mobilitenin bir araya gelmesine olanak sağlayarak, yenilenebilir enerjinin depolanmasını mümkün kılıyor” açıklamasında bulundu.

Audi e-dizel, içten yanmalı motorları neredeyse tamamen Karbondioksit-nötr bir şekilde çalıştırma potansiyeline sahip. E-dizel, enerjiyi sıvıya dönüştüren tesisin artan su gücünü sentetik yakıt haline getirmesiyle üretiliyor. Sistem, bir kimya prensibini temel alıyor: Hidroelektrik güç santralinde üretilen çevre dostu enerji, suyu elektroliz yoluyla hidrojen ve oksijene ayırmak için kullanılıyor. Sonraki adımda hidrojen, yenilikçi ve son derece kompakt bir mikro işleme teknolojisinden yararlanarak, Karbondioksit ile tepkimeye sokuluyor. Karbondioksit atmosferden elde edilebildiği gibi biyolojik kökenli atık gazlardan da üretilebiliyor ve tüm Audi e-yakıtlarında olduğu gibi, yakıtta kullanılan tek karbon kaynağı olma özelliği taşıyor. Tepkime sonucunda ortaya uzun zincirli hidrokarbon bileşikleri çıkıyor. Son aşamada ise bu bileşikler son ürün olan Audi e-dizele dönüştürülüyor.

Laufenburg’daki tesis, Audi’nin ortak olarak katıldığı, enerjiden sıvı üretimi prensibiyle çalışan ikinci pilot tesis olma özelliği taşıyor. Audi hâlihazırda 2014’ten bu yana Dresden’de enerji teknolojisi şirketi sunfire ile işbirliği yapıyor. Dresden’deki tesiste farklı teknolojiler kullanarak e-dizel üretimi gerçekleştiriyor. Almanya’nın kuzeyindeki Werlte’de yer alan ve Audi e-gaz, diğer bir deyişle sentetik metan üretmek için kullanılan Audi’ye ait enerjiden gaz üretim tesisi de, şirketin diğer e-yakıt projelerinden biri.

Bu haber 2100 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Enerjisa Enerji ve Başkent EDAŞ’ AA (tur) kredi notu ve durağan görünümü teyit edildi... 21.01.2019
Palandöken, “Enflasyonla mücadelemiz devam ederken benzin ve motorin fiyatlarına zam yapmak en son çare olmalı” ... 20.01.2019
Mercedes-Benz Ege Kupası 2019’un şampiyonu Türkiye oldu ... 20.01.2019
DAF Trucks Türkiye, son 3 yıldır pazar stratejisini geliştiriyor... 18.01.2019
PÜİS’ten lisans başvuruları konusunda bayilere önemli duyuru... 18.01.2019
Zorlu´nun güneşi ekosistemiyle yükselecek... 18.01.2019
Mercedes-Benz Türk 2018 yılını da liderlikle taçlandırdı... 18.01.2019

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.