Haber Ekonomi
06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Allison Transmission, Latin Amerika elektrikli araç pazarına açılıyor

Güncelleme :04.12.2017

 Volkswagen Caminhões e Ônibus şirketi ile yapılacak yeni uygulamanın 2018’de pilot filolarda test edilmesi planlanıyor.

 Allison Transmission, Volkswagen Caminhões e Ônibus şirketinin tamamen elektrikle çalışan e-Delivery kamyonu için Allison tam otomatik şanzımanları kullanacağını duyurdu.

 Allison 2100 SerisiTM tam otomatik şanzıman donanımlı Volkswagen’in e-Delivery kamyonu, Brezilya’da üretilen tamamen elektrikle çalışan ilk kamyon olma özelliğini taşıyor. e-Delivery kamyonu, şehir içi dağıtım ve gelişen pazarlardaki tüm uygulamalar için özel olarak tasarlandı. Araç, ilk olarak dokuz ve on bir tonluk brüt ağırlığa sahip modelleri ile piyasada yerini alacak.

 e-Delivery kamyonu, Almanya Hamburg’da düzenlenen Volkswagen Kamyon & Otobüs İnovasyon Gününde ve Brezilya’nın Sao Paulo şehrinde düzenlenen Fenatran Kamyon Fuarı’nda görücüye çıkmıştı. Volkswagen Caminhões e Ônibus şirketi, e-Delivery kamyonunu 2018’de pilot filolarda test etmeyi planlıyor. e-Delivery kamyonu, müşterilerine düşük emisyon çözümleri sunmak için Allison tam otomatik şanzımanları kullanan en yeni elektrikli araç olma özelliğini taşıyor.

Allison Transmission Ürün Mühendisliği Kıdemli Başkan Yardımcısı Randy Kirk, konu ile ilgili açıklamasında; “Allison, elektrikle çalışan araçlara yönelik eğilimlere odaklanmış durumda. Bu alandaki araştırma ve geliştirme çalışmalarına büyük yatırımlarda bulunmaya devam ediyor. Bu çalışmalar ile Allison, ticari araç alanındaki elektrikli modellere yönelik talepleri en iyi şekilde karşılamak üzere hazır bulunuyor” diye belirtti. 

Allison tam otomatik şanzımanların tamamen elektrikle çalışan kamyonlara sağladığı avantajlardan, ilk olarak 2015 yılında SCHERM Group faydalandı. SCHERM Group, yüzde yüz elektrikli, Allison 3000 SerisiTM tam otomatik şanzıman donanımlı Terberg YT202-EV terminal çekicisini BMW Group’un üretim tesislerine malzeme göndermek üzere kullanmıştı. SCHERM’in yakaladığı başarıyı takiben Elflein Spedition & Transport şirketi de BMW Group’un Almanya’nın Leipzig şehrinde bulunan tesisine yapacağı kısa mesafe taşımacılık faaliyetleri için yine Allison tam otomatik şanzıman donanımlı benzer bir elektrikli kamyon kullanmaya başladı. Allison’ın çoklu vites özelliği motor torkunu etkin bir şekilde artırarak daha uygun bütçeli ve hafif olan elektrikli motor kullanımına olanak sağlıyor. Bunun yanı sıra Allison tam otomatik şanzımanların güç çıkışı (PTO - power take off) özelliği de ilave bir elektrik jeneratörüne gerek kalmadan hidrolik pompa kullanılmasına olanak sağlıyor.

Allison, birinci jenerasyon elektrikli hibrid tahrik sitemlerini piyasaya sunduğu 2003 yılından bu yana elektrikli araçlar üzerinde de faaliyet gösteriyor. Allison’ın elektrikli hibrid sistemi H 40/50 EP™ ile özellikle şehir içi  toplu taşıma uygulamalarında kullanılan otobüsler hedef alınıyor. Bugüne kadar Allison, ticari araçlar için dünyadaki şirketlerin tamamından daha fazla elektrikli hibrid sistemi teslim ederek farkını ortaya koyuyor.   

Bu haber 910 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Opet Fuchs, TÜMKAF’ta geleceğin mühendisleri ile buluştu ... 17.10.2018
Eti Lojistik’e 20 adet Mercedes-Benz Actros 1842 LS teslim edildi ... 17.10.2018
Türkiye Petrolleri LPG Dispenser Konusunda da “MEPSAN” dedi ... 17.10.2018
TANAP´tan Sosyal ve Çevresel Yatırım Programları (SEIP) kapsamında yeni anlaşmalar... 16.10.2018
Mercedes-Benz X-Class ile X-Macera başlıyor!... 16.10.2018
Bozankaya, Latin Amerika´ya Yerli Üretim araç satışı için düğmeye bastı... 16.10.2018
Üretim Tesislerinin Temel Hedeflerinden Biri, Kendi Enerjilerini Üretmek Olmalı... 16.10.2018
Optifuel Lab 3, Yakıt Tüketimini Yüzde 13 Azaltmayı Hedefliyor... 16.10.2018
Ekol, İstanbul Avrupa Yakası’ndaki ofislerini bir araya topladı... 16.10.2018
DAF Yeni Ürün Koleksiyonunu Tanıttı... 16.10.2018

 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.