Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

TORA, Buhar Geri Kazanım (BGK) Sistemlerinde Emniyeti anlattı

Güncelleme :11.01.2023

 Akaryakıt dolumu sırasındaki statik elektrik tehdidi nedeniyle benzin dolumlarında tabancadan çıkan buhar ile beraber yangın olayları yaşanmaktaydı. Ama bu buharın yeni sistem ile artık çıkmayacak olması, riski ciddi oranda azaltmaktadır.

30616 sayılı ve 05.12.2018 tarihli Benzin ve Naftanın Depolanması ve Dağıtılmasından Kaynaklanan Uçucu Organik Bileşik Emisyonlarının Kontrolü Yönetmeliği, 23.12.2020 tarihinde bazı yeni yükümlülükleri bünyesine katmıştır ve 2021 yılı başı itibarıyla tüm akaryakıt istasyonlarında Faz 1 ve Faz 2 Buhar Geri Kazanım uygulamaları hız kazanmıştır. 

Mevcut istasyonların önemli bir boyutunun da önümüzdeki yıllarda kurulacak olması bu konuda ne gibi SEÇ riskleri oluşabileceğinin değerlendirilmesini gerektirmiştir.

Öncelikle dünya genelinde dizel (motorin) ürünlerinin azalışa geçmesi ve benzin ürünlerinin artış göstermesi akaryakıt istasyonlarında SEÇ risklerini genel olarak arttırmaktadır. Benzinin dizele göre daha uçucu (buharlaşıcı) olması bu artışın nedenidir.

BGK sistemleri genel olarak hava kirliliğinin önlenmesi amacıyla kurulmaktadır. Ancak bu sayede hem gerek kanopi altı satış gerekse dolum sırasında nefesliklerden çıkan buharın azalması ile görece yangın risklerini de azaltmaktadır. Örneğin akaryakıt dolumu sırasındaki statik elektrik tehdidi nedeniyle benzin dolumlarında tabancadan çıkan buhar ile beraber yangın olayları yaşanmaktaydı. Ama bu buharın yeni sistem ile artık çıkmayacak olması, riski ciddi oranda azaltmaktadır.

Ancak BGK sistemlerinin Türkiye’de kurulumlarının yeni olması belirli bir geçiş süreci boyunca yangın risklerini arttırma ihtimali vardır. Bunun nedeni sistemlerin Türkiye’de ilk defa uygulanması ile tasarım hataları, kurulum hataları, teknik ekipman ve donanım eksikliği, kurulum sonrası zamanla ortaya çıkabilecek arızi şartlar oluşma ihtimali olmasıdır.

İlave olarak dolum operatörleri, akaryakıt satış çalışanları, akaryakıt sistemlerine bakım ve servis faaliyeti veren çalışanların yukarıda sayılan nedenlerin her biri ile ilgili gerek farkındalık gerekse eğitim eksiklikleri ciddi bir tehdit oluşturmaktadır.

Bu kapsamda başta BGK uygulamaları Faz I veya Faz II olarak kurulum sonrası devreye alındıktan sonra uyarı sistemleri standartlaşmalıdır. Gerek normal çalışma şartlarında olan BGK devrede olan istasyonlarda satış, bakım ve onarım, dolum faaliyetlerinde uyulması gereken kurallar gerekse arızi şartlarda yapılması gerekenler hızlıca standartlaştırılıp sektör paydaşları ile paylaşılmalıdır.

Sektörümüze bu geçiş sürecinin kazasız ve sağlıkl bir şekilde atlatılmasını dileriz.

 

Bu haber 2364 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aytemiz’den Motosiklet Kullanıcılarına Yönelik “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek... 13.03.2025
2030'a doğru Türkiye'nin gaz ihtiyacının yüzde 30'u Sakarya'dan gelecek... 13.03.2025
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
Alışan Lojistik ADR’ye Uygun Ekipman Yatırımlarını Yaparak Filosunu Büyütmeyi Sürdürüyor... 13.03.2025
Scania’nın Ekonomik ve Güvenli Sürüş Eğitimleri Devam Ediyor... 13.03.2025
İşletmeler, enerji maliyetlerini yenilikçi teknolojiler ile düşürüyor... 13.03.2025
Eksim Enerji’den 56 MW’lık Yeni Türbin Yatırımı!... 13.03.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Sezonu Ege Rallisi İle Açıyor... 13.03.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik Aracılığı İle Yenilenebilir Enerji Sertifikasını Yeniledi... 13.03.2025
Opet, kaskıyla gelen motosiklet sürücülerine indirim kampanyası başlattı... 13.03.2025
Bakan Bayraktar, “Petrol ve doğal gaz arama çalışmalarında yeni bir döneme girildi”... 13.03.2025
Škoda Deneyim Akademisi’ne Stevie Awards’tan Üç Ödül... 13.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.