Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Yağ Yakıt Ayırıcı Çeşitleri

Güncelleme :02.10.2018

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
 

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı, hafif sıvılar için ayırma sistemlerinin tanımlarını, anma büyüklüklerini, tasarım ilkelerini, performans şartlarını, işaretlenmesini, deneyini ve kalite kontrolünü kapsar. Bu standard, hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
EN858’e göre üç farklı tipte yağ yakıt ayırıcı tanımlanmıştır.

1- İstasyon Tipi Ayırıcılar


Tam tutucu tip ayırıcılarda olduğu gibi, akaryakıt istasyonu tipi ayırıcılar da maksimum döküntü riskini bertaraf etmek için tasarlanmıştır. Bu tip ayırıcıların en büyük farkı, bir akaryakıt istasyonunda tank dolumu esnasında dökülebilecek, bir tanker bölmesinin hacmine eşit olan 7.600 litre yakıtı tutabilecek hacimde boyutlandırılmış olmasıdır.
Bu ayırıcının tasarımında hem çevre hem de iş güvenliği kriterleri dikkate alınmıştır.


2- Tam Tutucu Tip Ayırıcılar


Drenaj sistemi tarafından yakalanabilen tüm debiyi üzerinden geçirebilen yağ yakıt ayırıcı tipidir. Bu debi değeri normal koşullarda 65 mm/s’lik yağmur yağış şiddetine denk gelmektedir. Tam tutucu tip ayırıcılar tamir atölyeleri, limanlar, havalimanları, dolum terminalleri gibi genellikle yağ yakıt türevlerinin dökülme risklerinin bulunduğu yerlerde kullanılırlar.

3- Bypass Tip Ayırıcılar


Yağ yakıt türevlerinin dökülme riskinin düşük olduğu yerlerde, öncelikli olarak gelen debinin ilk %10’luk kısmını arıtmak için tasarlanmış ayırıcılardır. Bypass ayırıcılar 6,5 mm/s’lik yağmur yağış şiddeti ile oluşan debiyi ayırabilmektedir. Bu değer 99% oranında tüm yağmur yağışlarını karşılayabilecek seviyededir. Bu seviyeden yüksek yağışlarda ayırıcı akışı bypass etmektedir. Bir döküntü sonrasında oluşacak yağmurun döküntüyü ayırıcıya süpüreceği düşünüldüğünde, 6,5 mm/s’lik yağışlarda dahi döküntünün önemli kısmı ayırıcıda tutulmuş olacaktır.


Tüm ayırıcı tipleri EN858’de çıkış suyu kalitesine göre de iki başlıkta sınıflandırılırlar:


Sınıf 1 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 5 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun dere, nehir, deniz gibi alıcı ortamlara direkt verildiği yerler için tavsiye edilir.


Sınıf 2 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 100 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun kanalizasyon sistemine verildiği yerler için tavsiye edilir.

https://toracevre.com/yag-yakit-ayirici-tipleri-en858/


 

 

Bu haber 4207 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aytemiz’den Motosiklet Kullanıcılarına Yönelik “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek... 13.03.2025
2030'a doğru Türkiye'nin gaz ihtiyacının yüzde 30'u Sakarya'dan gelecek... 13.03.2025
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
Alışan Lojistik ADR’ye Uygun Ekipman Yatırımlarını Yaparak Filosunu Büyütmeyi Sürdürüyor... 13.03.2025
Scania’nın Ekonomik ve Güvenli Sürüş Eğitimleri Devam Ediyor... 13.03.2025
İşletmeler, enerji maliyetlerini yenilikçi teknolojiler ile düşürüyor... 13.03.2025
Eksim Enerji’den 56 MW’lık Yeni Türbin Yatırımı!... 13.03.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Sezonu Ege Rallisi İle Açıyor... 13.03.2025
CK Enerji Boğaziçi Elektrik Aracılığı İle Yenilenebilir Enerji Sertifikasını Yeniledi... 13.03.2025
Opet, kaskıyla gelen motosiklet sürücülerine indirim kampanyası başlattı... 13.03.2025
Bakan Bayraktar, “Petrol ve doğal gaz arama çalışmalarında yeni bir döneme girildi”... 13.03.2025
Škoda Deneyim Akademisi’ne Stevie Awards’tan Üç Ödül... 13.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.