Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

FARKINDA OLMAK İÇİN KAZALARI BEKLEMEYELİM

Güncelleme :30.01.2012

Kar yağınca kaza yapan araçların doğru lastik kullanımı ile azalacağını belirten Egemen Atış, kış lastiğinin sadece karlı havalarda kullanılmadığına önemle dikkat çekti. 

Kış lastiğinin zorunluluktan öte can güvenliği için büyük önem taşıdığının altını çizen Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış, kış lastiğinin hava sıcaklığının +7 derecenin altına düşmesinden itibaren kullanılması gerektiğine dikkat çekti. 

Halen yaygınlığını koruyan kar lastiği bilincinin yanlış olduğunu özellikle vurgulayan Egemen Atış, “Lastikler kış lastiği ve yaz lastiği olarak ikiye ayrılır. Hava sıcaklığı +7 derecenin altına düştüğünde kış lastiği değişimi yapılmalıdır. İstanbul, iklimi çok sert olan bir il değil ancak birkaç saatlik kar yağışındaki kaza bilançosunu ve yollarda zor durumda kalan sürücüleri üzülerek gördük. Yani kış lastiği için kar yağmasını beklememize gerek yok. O gün yolda kalan araçların çoğunda lastik sorunu olduğundan bu manzaraları yaşadık. Oysa kış aylarında olması gerektiği gibi kış lastiği kullanılsaydı herkes zorlu yol koşullarında rahatlıkla seyahat edebilirdi” dedi. Atış ayrıca “Halen yağışlı havanın etkisinde olan iller var, ayrıca trafiğin yoğun olduğu iller için de yağışlı hava uyarıları sürüyor.  Sürücüler kayan araç manzaralarını azaltmak ve can güvenliğini artırmak için lastik diş derinliklerini kontrol ettirsinler ve hala kış lastiklerini takmadılarsa bu değişimi bir an önce gerçekleştirsinler” şeklinde konuştu. 

Egemen Atış, konuya ilişkin olarak ayrıca Avrupa’da kış lastiği olmadan kaza yapıldığında kasko tarafından ödeme yapılmadığını, Türkiye’de de bu yaptırımların gerekli olduğunu ifade etti. Karlı veya buzlu yüzeylerde kaza sayılarının dikkat çekici oranda yükseldiğini istatistikler ile açıklayan Egemn Atış, “TÜİK’in yayınladığı kaza istatistikleri raporuna göre 2010 yılı içerisinde karlı veya buzlu zeminde ölüm veya yaralanma ile sonuçlanmış kaza adedi maalesef 1.171 gibi yüksek bir rakam. Sadece maddi hasarla sonlanan kazalara dair bir istatistikten bahsetmiyoruz bile. Geçtiğimiz günlerde İstanbul’da yaşanan kar yağışı ardından ise 1.107 trafik kazası meydana geldi. Bu rakamların yok denilecek kadar az olmasını beklerken bilinç eksikliğinden ötürü neredeyse aynı seviyede kalması gerçekten çok üzücü. Ayrıca karlı zeminde, yaz lastikleriyle 50 km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44 metre iken, kış lastikleriyle bu mesafe 36 metreye kadar düşüyor. Bu kısalan 8 metrelik fren mesafe de yaklaşık iki binek araç boyuna denk geliyor. Sadece karlı zeminlerden örnek vermemin nedeni ise maalesef sürücülerin lastiklerini ancak bu hava koşullarında hatırlıyor olması. Oysa havanın soğuması ile yapısı değişen yaz lastiklerinin karlı olmayan kış zemininde de kazaya yol açması çok muhtemel. Bu nedenle kış koşullarında kış lastiğinin önemini fark etmek için kazaları beklemeyelim” dedi. 

Bu haber 3943 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedeflerini açıklarken yeni kurumsal lansmanını gerçekleştirdi... 22.04.2024
90’ıncı yılını kutlayan DKV Mobility, 50’den fazla ülkede sorunsuz hizmet sunuyor... 22.04.2024
CHEP Otomotiv, Funda Şimşirel'i Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi Direktörü olarak atadı... 22.04.2024
CK Enerji Ailesi’nin Çocukları “Kendi 23 Nisanları” İle Ofislere Renk Kattı... 22.04.2024
MAN Sıfır Emisyon Portföyünü Genişletiyor... 22.04.2024
Mercedes-Benz, 2024 Turizm Sezonunda da Sektörün Tercihi Olmaya Devam Edecek... 22.04.2024
ENYAKIT’tan çocuklara çevre ve sürdürülebilir enerji eğitimi ... 22.04.2024
“Elektrikli Araçlarda Rüzgârı Tüketici Belirliyor”... 22.04.2024
Türkiye Enerji Dönüşümü Görünümü 2023 Raporu Yayında!... 22.04.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.