Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

Panama ve Süveyş'teki aksaklıklar küresel LNG ticaretini olumsuz etkiliyor

Güncelleme :27.02.2024

Oxford araştırması, 2023 yılında küresel LNG ihracatının %8'inin Süveyş Kanalı ve %2,5'inin Panama Kanalı yoluyla yapıldığını gösteriyor

Oxford Enerji Araştırmaları Enstitüsü'ne (OIES) göre, Panama ve Süveyş Kanalları üzerinden geçişteki aksamalar küresel LNG ticaretinin %10'undan biraz fazlasına denk geldi ancak Atlantik ve Pasifik Havzaları arasındaki nakliyeyi engellemedi.

OIES tarafından yapılan bir araştırma, 2023 yılında küresel LNG ihracatının %8'inin Süveyş Kanalı üzerinden, %2,5'inin ise Panama Kanalı üzerinden gerçekleştirildiğini gösterdi.

Enstitü, kuraklık ve Panama Kanalı üzerinden gemi taşımacılığına getirilen kısıtlamalar nedeniyle LNG sevkiyatlarının hacminin Ağustos 2023 ile Ocak 2024 arasında üçte iki oranında azaldığını söyledi. Ayrıca sevkiyatların Husiler nedeniyle Şubat ayında sıfıra düşebileceğini de tahmin etti. Kızıldeniz'deki gemilere yönelik saldırılar, 12 Ocak 2024'ten bu yana Kızıldeniz'den hiçbir LNG yükünün geçmediği anlamına geliyordu.

OIES, sapmalar, kargonun daha uzun rotalar üzerinden yeniden yönlendirilmesi ve buna bağlı olarak LNG nakliye kapasitesindeki azalma dikkate alındığında, küresel LNG arzının yıllık bazda 5,4 milyon ton düşebileceğini söyledi.

Kesintilerin öncelikle Katar'dan Avrupa'ya yapılan LNG teslimatlarını ve ABD, Rusya, Cezayir ve Mısır'dan Asya'ya yapılan LNG teslimatlarını etkileyebileceğini belirtti.

'Yükler Ümit Burnu (Güney Afrika) üzerinden yeniden yönlendiriliyor veya diğer pazarlara yönlendiriliyor. Daha uzun rotalar, daha fazla nakliye maliyeti ve belirli bir süre içinde her bir gemi tarafından teslim edilebilecek daha küçük LNG hacmi anlamına geliyor' dedi.

Sonuç olarak, bu artan operasyonel maliyetler, ihracatçıların karşılayacağı 'havzalar arası LNG nakliye primini' temsil ediyor.

OIES'e göre, bu ek maliyetler ancak aksaklıkların Avrupa ve Asya'da LNG ithalat fiyatlarında artışa neden olması durumunda daha yüksek satış fiyatlarıyla telafi edilebilecek.

Su seviyesini düşüren benzeri görülmemiş bir kuraklık nedeniyle Panama Kanalı, 2023 yılında gemilerin geçişine kısıtlamalar getirdi.

Bu haber 3567 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
CW Enerji Galatasaray’la Türkiye’nin Enerjisini Dünyaya Taşıyor... 21.11.2025
Türkiye'nin şarj altyapısı büyümeye devam ediyor... 21.11.2025
Bars Lojistik Zorlu Rotalarda Büyüyor, 35 Tırsan... 21.11.2025
Beta Enerji’den Kadın İstihdamı ve Ar-Ge’de Çifte Başarı... 21.11.2025
Otomotivde Yapay Zekâ: Üretim Dışı Süreçlerde Stratejik Dönüşüm raporu yayınlandı... 21.11.2025
Zorlu Enerji bağlı ortaklığını satıyor... 21.11.2025
TotalEnergies Türkiye’nin yeni distribütörü Tuna Petrol oldu... 21.11.2025
Fırat EDAŞ, Battalgazi’de 22 Milyon TL’lik Yatırımı Hayata Geçiriyor... 21.11.2025
Aksa Doğalgaz'ın 'Yapay Zeka Destekli Müşteri Deneyimi Projesi' ödüle değer görüldü... 21.11.2025
ABD'nin ticari ham petrol stokları yaklaşık 3,4 milyon varil azaldı... 21.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.