Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

MNG Kargo, teknoloji altyapısına 3 yılda 70 milyon TL yatırım yaptı

Güncelleme :02.04.2021

Türkiye’de kargo sektörünün öncü firması MNG Kargo, son 3 yıllık dönemde teknoloji yoluyla süreçlerini iyileştirmeye odaklanarak; aktarma merkezleri, şubeleri ve IT altyapısına yaklaşık 70 milyon TL tutarında yatırım yaptı. 

 Pandemi sürecinde sunduğu hizmeti tüketicilerin beklentisi ve sosyal mesafe kuralına uygun olarak yerine getirebilmek için, teknolojiye dayalı inovasyonları çok hızlı bir şekilde geliştiren şirketin günlük işlem kapasitesi 700 bin adede yükselirken, yüzde 90 müşteri memnuniyeti sağlanarak önemli başarı elde edildi. 

 MNG Kargo, sektörde bir ilk olan Ar-Ge Merkezi’ni 2017 yılında hayata geçirdikten sonra tüm süreçlerinde müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik gerçek zamanlı çözümler üretmeye odaklandı. 2018 yılında başlatılan teknoloji yatırımları kapsamında sunucu, ağ altyapısı ve depolama üniteleri yeni teknolojilere yükseltilerek 5 kat kapasite artışı gerçekleştirildi. Aktarma merkezlerinin teknoloji altyapısı yenilenerek verinin merkezileştirilmesi ve eş zamanlı yönetilebilmesi sağlandı. Şube hatları ve bağlantı cihazları yenilenirken, saha operasyonlarında kullanılmak üzere 3.500 yeni terminal satın alındı. Son 3 yılda yapılan toplam teknoloji yatırımı yaklaşık 70 milyon TL olurken, pandemi döneminde artan talebe karşılık verebilmek için kapasite artışına yönelik yatırımlara ve hizmet kalitesini artıracak teknolojik uygulamalara hız verildi. Şirket 2021 yılında, aktarma ve teknolojik altyapı yatırımları ağırlıklı olmak üzere 60 milyon TL tutarında yatırım gerçekleştirmeyi planlıyor.

 Hizmet kalitesini artıracak dijital çözümler yolda

MNG Kargo Bilgi Teknolojileri, İş Geliştirme ve İnovasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Yoluaçık, düzenlediği dijital basın toplantısında, “Pandemi sürecinde sunduğumuz hizmeti tüketicilerin beklentisine ve sosyal mesafe kuralına uygun olarak yerine getirebilmek için, teknolojiye dayalı inovasyonları çok hızlı bir şekilde geliştirdik. QR kod, şifre ve OCR teknolojisi üzerinden kimlik okutma ile temassız bir şekilde alıcılardan imza almadan çok daha hızlı teslimat yapmayı başardık. ‘Offline Teslimat’ uygulamamızla mobil hattın çekmediği kot farkı vb. olan noktalarda da teslimatlarımızı zamanında ve eksiksiz yapabildik. Bundan sonraki süreçte, iç ve dış müşterilerimizin kullanacağı dijital uygulamalar, yeni teslimat modellerini destekleyen ve operasyonumuzu mükemmelleştirmeyi hedefleyen dijital çözümler geliştirmeye devam edeceğiz. Böylece hem hizmet kalitemizi daha da yukarılara çekecek hem de her yıl taşıdığımız paket sayısını düzenli şekilde artıracağız” şeklinde konuştu.

 MNG Kargo’nun cirosu %56 arttı

Son yıllarda ivme kazanan online alışverişin pandemi nedeniyle rekor büyüme kaydettiğini hatırlatan Yoluaçık, bu gelişmeye paralel olarak MNG Kargo’nun 2020 cirosunda e-ticaretin payının yüzde 55’e çıktığını açıkladı. Şirket genelinde yüzde 56 ciro büyümesi sağlandı.

 Müşteri memnuniyeti %90’a çıktı

Pandemi nedeniyle alıcı beklentilerinin değiştiğini, MNG Kargo’nun da tüm süreçlerini buna göre uyumlandırdığını söyleyen Yoluaçık, “Daha önce başarı kriterimiz taşınan kargo sayısı iken, artık müşteri memnuniyeti daha öncelikli hale geldi” dedi. MNG Kargo bu yaklaşımla memnuniyet ve sonuç odaklı bir Talep & Şikayet yönetimi kurguladı. Bu kapsamda tüm sosyal medya ve iletişim kanallarından alıcıların sesine kulak verilerek, sorunlarına çözüm sunulması hedefleniyor. Kuryelerin performans ve prim değerlendirmeleri de müşteri memnuniyeti üzerinden yapılıyor. Tüm bu çalışmalar neticesinde 2020 yılı ortalama müşteri memnuniyet oranı, bu yılın ilk çeyreğinde 10 puan artarak, yüzde 90 memnuniyet oranına ulaşıldı. 

 Pandemi sürecinde istihdama destek

Yine MNG Kargo tarafından iki yıl önce sektöre kazandırılan bir uygulama olan Girişimci Kurye Modeli de pandemi sürecinde istihdama destek açısından önemli katkılar yaptı. Next mobil kurye uygulamasıyla desteklenen model sayesinde, kitlesel kaynak yönetimiyle 700 araçlı girişimci kuryeye iş imkanı sağlandı. Kargolar, pandemi döneminde daha kısa sürede ve yüksek müşteri memnuniyetiyle teslim edildi. Modeli daha da yaygınlaştırmayı planlayan MNG Kargo, bu yılın sonunda 1.000 Girişimci Kurye sayısına ulaşmayı hedefliyor. 

 Kargo ‘rut planı’ ile daha hızlı dağıtılacak

MNG Kargo, bu dönemde tamamen kendi iç kaynaklarıyla geliştirdiği Next uygulamasıyla sektörde ciddi anlamda ayrıştı. Sürekli ek özelliklerle çevik bir şekilde geliştirilen Next ile rotalama kullanarak kolay teslim etme ve teslim alma fonksiyonları, etkili harita kullanımı, offline kullanım ve kurye performans yönetimi gibi kazanımlar elde edildi.

 Gökhan Yoluaçık’ın verdiği bilgiye göre, MNG Kargo, günlük kargo dağıtımlarını optimize ederek kuryelerin kargolarını belirli bir rut planı dahilinde daha verimli ve hızla dağıtmalarını sağlayacak yeni bir model üzerinde çalışıyor. Bu modelde alıcı evinde bekletilmeden kargonun kendisine tahmini varış süresi bildirilecek. Ayrıca çok yakında notlu teslimat da yapılmaya başlanacak. 

 Yoluaçık ayrıca, değişen e-ticaret müşteri taleplerini karşılayabilmek için şubeyi aramadan kargo talebini online oluşturma, şubeye gitmeden kargoyu kolayca teslim etme ve kolay iade ile daha fazla e-ticaret alışverişini destekleme konularında çalışmaların sürdüğünü kaydetti. 

 Genç yeteneklere ve yeni fikirlere açık

MNG Kargo, genç yetenekleri sektöre kazandırmak amacıyla çeşitli yetenek programları gerçekleştiriyor. Bu süreçte farklı sektörlerden ve farklı illerden gelen ekiplere eğitimler verilerek, projeleri şirket içinde hayata geçiriliyor. Başvuran 955 kişi arasından yapılan değerlendirme sonucunda 40 aday ile görüşme gerçekleştirilirken, 9 kişi çalışan olarak MNG Kargo Ailesine katıldı. 

 Öte yandan yeni teknolojik fikirlere verdikleri önem doğrultusunda geçen yıl temmuz ayında sektörde bir ilk olan hackathon yarışmasını düzenlediklerini kaydeden Gökhan Yoluaçık, “Katılımcılar yarışmada MNG Kargo müşterilerinin kargo takibini daha kolay yapabileceği bir geliştirme önerisi ve müşterinin kargoyu daha hızlı ve kolay almasını sağlayacak bir geliştirme önerisi üzerine çalıştı. Gelen 120 projeden 10’u ilerlemeye değer bulundu. Notlu teslimat da bu projelerden biri…” dedi.

 MNG KARGO’NUN KÜNYESİ

Tüm Türkiye ve 220 farklı ülkeye hizmet

850+ MNG Kargo şubesi

9 Teknolojik Aktarma Merkezi

o Sektörde ilk (2011)

27 Aktarma Merkezi

14 Bölge Müdürlüğü

45 Mini Hub

3.200+ Taşıma Aracı

11.000+ Çalışan

Günlük 700.000+ işlem kapasitesi

Sektörde ilk Ar-Ge Merkezi (2017)

o Çalışan sayısı: 70

o Faydalı model:3

o Tamamlanan proje: 10

Bu haber 4344 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Continental, Lastik Aşınma Parçacıklarını Analiz Etmek İçin Vakum Teknolojisine Geçiyor... 01.12.2025
Schneider Electric, AVEVA ve ETAP, Endüstriler İçin Dijital İkiz ve 3D Modelleme Yeteneklerini Geliştirmek Üzere OpenUSD İttifakına Katıldı... 01.12.2025
Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı... 01.12.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor ... 01.12.2025
Toyota Pilotu Ogier WRC’deki 9. Dünya Şampiyonluğu’nu İlan Etti... 01.12.2025
Otokar’a 83,6 Milyon USD’lik COBRA II Siparişi... 01.12.2025
Şanlıurfa’da Kaçak Elektrik Denetimleri Sıklaştırıldı: Bir Haftada 2 bin 626 Abone Tespit Edildi ... 01.12.2025
CW Enerji Spora Destek Olmaya Devam Ediyor... 01.12.2025
SOCAR Fiber’e TSKB’den Dijital Altyapı Yatırımı İçin 10 Milyon Dolarlık Finansman... 01.12.2025
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, Vizyon Buluşmalarında Konuşmacı Olarak Yer Aldı... 01.12.2025
BYD’nin Elektrikli Kompakt Şehirli SUV’u ATTO 2 Rekabetçi Fiyatı ile Aralık Ayında Türkiye’de!... 01.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.